Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mina sista,viktiga,ord här... :)

Featured Replies

Publicerat

Hej hopp!

Får väl börja med att tacka alla som tagit sig tid o svara mig. Har en filminspelning i veckan så jag lämnar detta forum nu, blir lite stressigt. Men jag har verkligen lärt mig en hel del o är positivt överraskad. De flesta var trevliga, några kaxiga, några höll på o störa ihjäl sig på mig :D o några kom med skamliga förslag hahaha :D så typiskt internet, alltid är det ngn som försöker. Men en hel del var supertrevliga o det glädje mig!

Hur som helst så önskar jag att ni, seriösa o djurvänner till jägare, tar ert ansvar o läxar upp de jägare som kör med fula metoder o är slarviga. Precis som jag som djurvän med en del djurrättsaktivistvänner (de kör med lagliga metoder) får prata allvar med de djurrätsaktivister som är militanta o går över gränsen o genom detta förstör för seriösa djurättsgrupper. Det låter väl vettigt att vi alla gör så, eller? Sedan vet jag att grupptryck uppstår, för både unga pojkar i grupp o vuxna karlar med gevär i grupp (o självklart kvinnor för den delen också), men ser man djur som far illa så är det väl en självklarhet o ingripa.

Jag blev överraskad hur mkt ni gillade djur överlag. Som en hel del skrev, körde omvägar runt grodor, matade fåglar osv.. Jag frågar mig själv nu, vilka djur är det mest synd om? De ni skjuter eller hamstern som Svenssonfamiljen köper till småbarnen som bara sitter i buren o ibland tas upp o bollas med? Kaninerna som man fortfarande testar smink på i ögonen? Listan kan bli lång. Så länge ni inte skadeskjuter djuren o inte skjuter ngt djur i onödan "bara för att det är kul" så tycker jag att det är helt ok. Bra att ni hjälper skabbrävar. Men de djuren jag verkligen tycker synd om är minkarna... de har det j-vlig på farmarna o j-vligt om det blir utsläppta av aktivister... hemskt att de har det dåligt hur det än blir.

Jag kan inte säga att jag har förvandlats o blivit för jakt genom att vara här, men jag är som sagt positivt överraskad o har ändrat min ståndpunkt lite. Tyvärr var det vissa här som var riktigt otrevliga o även om det är okända människor jag ej ser så är det klart man tar åt sig, så det var ju inte så kul. Men som sagt, det finns rötägg överallt, vart man än vänder sig. Synd bara att man är så känslig! ;)

Pluss i kanten till er som har kort på era underbart fina hundar, minus till er som har på de döda djuren.. förstår att ni vill visa upp för "de andra grabbarna" men jag tycker att det ser så hemskt ut när de ligger där döda... jaja, nu ska jag inte tjata på er utan lämna er ifred med ert jaktsnack. Hoppas ni inte tycker att jag varit alltför jobbig! :P

Vill avsluta med en rolig ska jag såg på ngt naturprogram, ngt slags naturfolk i Afrika som sprang ikapp djuren de jagade, de sprnag så in i helvete snabbt att de tröttade ut djuren... inga gevär där inte.. haha, där talar vi sport! Kanske ni ska prova :P

God jul o ha ett bra 2009! Lova o respektera djuren, o låt dem ej lida.. de är så underbara.. eller hur!?

Tack o hej för mig, nu ska jag "som vegetarian inte beta på er mark längre", hihi.

(smiter såklart in o kikar på svaren på detta innan jag försvinner helt :D )

:P

Publicerat

Lycka till med filmen. ;)

Jag hoppas att du fick en förståelse att jägare är både natur- och djurälskande människor. :P

Publicerat

Inte skall du lämna oss! Det kan vara nyttigt för oss "skogsmullar" att få lite insikt i hur icke-jägare tycker och tänker emellanåt. ;)

Trots allt så är de flesta här jägare (tror jag mig veta) och lite "icke-jägar-synpunkter" kan vara nog så intressanta i debatten.

Dessutom verkar du vara en vettig människa, och sådana växer inte på trän.... :P

// gAsToN

Publicerat

Det är vi som ska tacka Fox ;) Alltid kul att disskutera och få lite olika synvinklar på det hela. Tycker att du har varit ett positivt bidrag till jaktsnack. Hoppas vi ses igen. Gott nytt!

Publicerat

Jag tycker du var en frisk fläkt här inne i vår lilla värld, synd att jag inte jag tänkte på det där med skamliga förslag förns nu när du ska lämna oss ;)

Dock tror och hoppas jag att du tittar in även framöver :P

Mvh: Jansson & Sally

post-1232-1229370502_thumb.jpg

Publicerat

Kul att du fått en positiv bild av de flesta av oss här, vi är precis som du också bara människor med ett annat intresse, det vi har gemensamt är att vårda vilt och tamdjur, de som har en bild på sig själva och något skjutet djur gör det nog inte så mycket för att visa grabbarna utan att man på ett jägarmässigt sätt visar upp ett fint djur, nu kanske det är lite svårt att förstå och beror lite på vilka ögon man tittar med, vi kan lämna det tillsvidare.

Det där med att springa ikapp djuren skulle nog vara en utmaning men skulle garanterat gå under hetsjakt och olaga jakt, därför har vi den jaktlagstiftning vi har och ett skjutvapen anses döda så pass bra att man inte utsätter djuren för onödigt lidande.

Det har varit kul att ha dig här och förde fram din åsikt på ett positivt sätt och de flesta har väl försökt svara i samma anda, önskar dig ett gott 2009 och ät inte upp allt gräs för djuren ;)

Hälsningar Per

Publicerat

Upprepar mitt svar en en gång, du behöver ju inte lämna oss bara för att du blir mindre aktiv här. Det är ju bara bra för oss vildar här inne at någon ibland ställer frågan så vi inte simmar iväg utan stannar upp o tänker någon gång ibland.

Kan inte annat en bli förvånad om du har fått div påhopp från personer här inne, trodde inte det ;)

BLev lite förvånad över att du inte trodde vi var djurvänner, misstänker att jägare är mer djurvänner en vad Svensson i allmenhet är.

Angående jägarna i Afrika så kan man inte annat en att beundra deras uthållighet och värme tålighet, äter lite ruttet kött på färden :P:D

Ser att du inte glömmer mig iallafall."som vegetarian inte beta på er mark längre" :D:P

Skönt att du har humor, med det kommer man långt.

Lycka till, och titta gärna in här i framtiden.

/Lasse

Publicerat
Tyvärr var det vissa här som var riktigt otrevliga o även om det är okända människor jag ej ser så är det klart man tar åt sig, så det var ju inte så kul. Men som sagt, det finns rötägg överallt, vart man än vänder sig. Synd bara att man är så känslig! ;)

Där ser man :P det trodde jag inte om detta forumet!

Vi är själva rätt snara att kritisera Naturvårdsverket,regeringen artiklar i jaktpressen m,m

men när vi själva får kritik så passar det inte......dåligt!

Vi ska aldrig någonsin tro att vi har ensamrätt om det vilda!

Med sådan argumentationsteknik skapar man bara fiender.

Vill avsluta med en rolig ska jag såg på ngt naturprogram, ngt slags naturfolk i Afrika som sprang ikapp djuren de jagade, de sprnag så in i helvete snabbt att de tröttade ut djuren... inga gevär där inte.. haha, där talar vi sport! Kanske ni ska prova :D

Nja..för mig är inte jakt någon sport :D att trötta ut mitt byte ser jag ingen vits med då det inte tillför varken mig eller djuret något.

Vapen är en absolut förutsättning för min jakt och effektiva sådana.

Lycka till med filmen!

/Micke

Publicerat

Lycka till med ditt filmande.

God Jul & Hej då , då.

Publicerat
synd att jag inte jag tänkte på det där med skamliga förslag förns nu när du ska lämna oss ;)

Du kan få skamliga förslag från mig eftersom skurebo aldrig nappar :P:D

/Micke

Publicerat
Du kan få skamliga förslag från mig eftersom skurebo aldrig nappar ;):P

/Micke

:D:D:P

Publicerat

Hoppas det inte var min inbjudan till kaffe du tyckte var skamligt, då kanske Hippen blir orolig när han skall hit på annandagen ;):P:D

Publicerat

Jag ska inte avslöja vem det var som kom med dessa förslag, hahaha

:D

Publicerat

Kan du avslöja om vi gissar rätt :D

Publicerat

Jag vill veta :D

Publicerat

ÄNTLIGEN!!! :D Nu är det fritt fram igen grabbar. (Skojar bara :D )

Jag hade tänkt diskutera våra fördomar mot veganer bl.a. T.ex. att det är ett överskott på tjejer, maxåldern är ca 18-20 år o.s.v. Dom flesta är uppväxta i innerstan utan kontakt med djuren på riktigt, utanför TV rutan. Men som sagt var det bara mina fördomar.

Jag har bara träffat en vegan, på en nyårsfest. Och när hon, 17 år, kom på att jag som var festens värd var jägare blev det livat. Och hon stämmer precis in på mina fördomar. Men det blev en givande kväll med en mycket intressant diskussion i köket.

Publicerat
Jag vill veta -_-

Skamliga förslag kan vara rätt olika upplevda, nån kanske frågade om hon ville följa med ut och jaga helt enkelt? :D

Sköt om dig Fox, infaller behovet att diskutera med riktiga karlar igen, så vet du var dom finns :D

Publicerat

Jag har tyvärr inte haft tid att svara på frågorna i dina tidigare trådar, men jag har iaf uppskattat din korta tid här. Forumet skulle verkligen behöva en "Fox" här :D

Hoppas du inte försvinner för gott!

Publicerat
Du kan få skamliga förslag från mig eftersom skurebo aldrig nappar :D:D

/Micke

Vad svara man på det :D-_-B)

Yo´r meen man :P

/Lasse

Publicerat

Även jag önskar dej välkommen åter då ditt liv lugnat sig något, hade så gärna hört dej lägga ut texten om detta med katternas instinkter.. Men det tar vi då du kommer åter :D

Sen inställer jag mej i kön bakom Jansson, VEM har lämnat in en offert på Fox???

:D-_-B)

Mvh!

Publicerat
Även jag önskar dej välkommen åter då ditt liv lugnat sig något, hade så gärna hört dej lägga ut texten om detta med katternas instinkter.. Men det tar vi då du kommer åter B)

Sen inställer jag mej i kön bakom Jansson, VEM har lämnat in en offert på Fox???

:P:D :D

Mvh!

Måste vara foxhunter eller foxtrapper :D:D-_-

Kunde INTE låta bli den passningen!

Det var tydligen inte jag så ni har en mindre att misstänka IAF.

Publicerat

.. och inte jag heller!

Troligen inte Jansson heller då han inte begrep det förrän det var försent :D

Mvh!

Publicerat

Lycka till och välkommen åter! :)

Publicerat

Tyvärr så har jag inte hunnit att besvara dina frågor men Lycka till med filminspelningen o God Jul på dig! :)

Välkommen åter!

Publicerat

-_-

Hmmm inte ens om vi har en räv som gisslan :rolleyes: