Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bågjakt i massmedia

Featured Replies

• Svar 58
  • Visningar 6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Hej alla.

Nytt reportage i Skånska Dagbladet igår.

http://skanskan.se/article/20090210/NYHETE...an-bli-tillaten

Hälsningar.

Anders

Äntligen en bra skriven artikel, inget massproducerat!

Jag hoppas det finns fler journalister som verkligen vill veta vad bågjakt är och inte bara skriver en massa svammel..

Publicerat

;) .. nu blev man juh glad!.. de finns juh dom som kan skriva i tidningar!.. där var de då inte massa gissningar utan fackta och en interjuv av en som faktisk har jagat med pilbåge!...

Mvh

Publicerat
  • Författare

Kanonbra artikel. Saklig och utan sensations journalistik.

Patetiskt att se hur veterinärförbundets jakthatare går i taket och snackar om undersökningar som visar på 50 procentiga skadskjutningstal. Upp med bevis säger jag. Var finns den undersökningen att läsa?

Publicerat

Så, kunde inte låta bli att kommentera båda artiklarna! :rolleyes:

Jag hade en kille på Tullgarnsmässan som sa till mig efter vi pratat klart:

"-Jag hade tänkt gå in och skälla ut er ordentligt.. Men nu har jag ju fått se vilket otroligt effektivt vapen det är!"

Han hade då fått se den lilla film SBJF har + fått lite visning av jaktspetsar och annan info..

Tänk vad lite riktig information kan göra!

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Efter att nyhetens behag om bågjakten nu lagt sig så kan vi konstatera att nyhetsvärdet höll sig i ungefär 48 timmar i press och andra media. Efter det har det varit ganska tyst om bågjakten.

Jag tror vi får en liknande reaktion senare när beslutet tas och till stor glädje har skadskjutningssiffrorna från Danmark förbättrats ytterliggare. Senaste infon säger 3,9% och det är en förbättring från fjolårets 4,5.

Nu väntar jag med spänning och stora förhoppningar på beslutet.

Publicerat
Efter att nyhetens behag om bågjakten nu lagt sig så kan vi konstatera att nyhetsvärdet höll sig i ungefär 48 timmar i press och andra media. Efter det har det varit ganska tyst om bågjakten.

Jag tror vi får en liknande reaktion senare när beslutet tas och till stor glädje har skadskjutningssiffrorna från Danmark förbättrats ytterliggare. Senaste infon säger 3,9% och det är en förbättring från fjolårets 4,5.

Nu väntar jag med spänning och stora förhoppningar på beslutet.

:mad: brukar juh vara så med en nyhet!.. å de är väll därför de kallas för det!.. :rolleyes: ....

Mvh

Publicerat
  • Författare
;) brukar juh vara så med en nyhet!.. å de är väll därför de kallas för det!.. :huh: ....

Mvh

Jo, så är det ju förvisso. Men tänk då vilka domedags profetior som vissa hade att vi skulle i stort sett skulle ha hela den samlade djurrättsrörelsen, andra jägare som inte tycker om bågjakt och säkerligen en hel del andra mer eller mindre viktiga instanser flåsandes i hasorna i sin iver att stoppa bågjakten.

Inget av detta hände. Visst var det reaktioner från olika håll, men väldigt sansat och inte alls i den omfattningen som vissa spådde.

Detta tyder ju på att något har hänt under de dryga 20 åren som man besökt mässor, jägareexamen utbildningar och alla andra otaliga kontakter som knytits och informerats.

Publicerat

Jag och Rickard (ägare av www.jaktbiten.se)

Ska snart va med i tidningen (Sydöstran), där vi ska göra en artikel angående bågjakt.

Vi känner journalisten väl båda två, så vi har fixat detta så det ska hända inom snaraste framtiden.

Vi skulle igentligen varit med för någon vecka sen men då va en av oss upptagna.

Men i och med att jag inte e någon erfaren bågjägare så är det något ni tycker jag ska ta med i artikeln som ni tycker e viktigt?

Mvh David