Publicerat Januari 31, 200917 yr Fick en snilleblixt i går kväll, som jag vidare utvecklat lite idag. Funderar på att samla ett gäng som är sugna på lockjakt på räv här hos mig. Eftersom jag inte har någon vidare koll på läger vore det bra med någon mentor åxå. Vi borde kunna vara ett gäng som sprider ut oss i grupper på tre man eller så. Kan det vara något för fler, tror vi är tre redan, men vi borde nog kunna vara fler. /Lasse
Publicerat Januari 31, 200917 yr Fick en snilleblixt i går kväll, som jag vidare utvecklat lite idag.Funderar på att samla ett gäng som är sugna på lockjakt på räv här hos mig. Eftersom jag inte har någon vidare koll på läger vore det bra med någon mentor åxå. Vi borde kunna vara ett gäng som sprider ut oss i grupper på tre man eller så. Kan det vara något för fler, tror vi är tre redan, men vi borde nog kunna vara fler. /Lasse Räkna med mig! Kan nog locka med K9 också..
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare Räkna med mig! Kan nog locka med K9 också.. Perfekt, var just på väg att dra ett sms till dig angående detta Nu sparade Finnveden in de slantarna. Jag vet inte hur många vi kan vara men jag ska se om jag inte kan få med någon mer mark vi kan vara på om vi blir många. Tanken är att vi ska kunna flytta ett par tre ggr /grupp utan att störa de andra grupperna. /Lasse
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare Lite långt att åka men det vore skitkul Nejdå inte alls du har ju nytt tråg på bilen o ny olja med hoppas jag. Ta med Kroken o kom ner. /Lasse
Publicerat Januari 31, 200917 yr Nejdå inte alls du har ju nytt tråg på bilen o ny olja med hoppas jag. Ta med Kroken o kom ner./Lasse Jag har en liten husvagn så vi behöver inte ta plats
Publicerat Januari 31, 200917 yr Kroken är med i tråden.. och intresserad =) Jag borde ha samlat tillräckligt med pluspoäng för en slik resa nu... =)))
Publicerat Januari 31, 200917 yr Perfekt, var just på väg att dra ett sms till dig angående detta Nu sparade Finnveden in de slantarna.Jag vet inte hur många vi kan vara men jag ska se om jag inte kan få med någon mer mark vi kan vara på om vi blir många. Tanken är att vi ska kunna flytta ett par tre ggr /grupp utan att störa de andra grupperna. /Lasse Tja.. jag har ju min lilla markbit i närheten av dig.. Men blir det många så har jag ju någar hundra hektar ngn halvtimme i från dig. Det löser sig nog..
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare Perfekt, kanske kan bli en tvådagars,. Jag har ingen koll på när lockjakten är som bäst/enklast, någon av er som har? /Lasse
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare Tja.. jag har ju min lilla markbit i närheten av dig.. Men blir det många så har jag ju någar hundra hektar ngn halvtimme i från dig. Det löser sig nog.. Jag är ganska övertygad om att jag kan övertyga grannarna om att vi kan vara där, borde kunna få ihop 5-600ha utan att ställa till för mycket. Din mark vid sjön borde nog vara ett bra alternativ att ta med. Tomas borde bla annat gå att få med. så hänger ju markerna ihop. NÄSTAN /Lasse
Publicerat Januari 31, 200917 yr Jag är ganska övertygad om att jag kan övertyga grannarna om att vi kan vara där, borde kunna få ihop 5-600ha utan att ställa till för mycket.Din mark vid sjön borde nog vara ett bra alternativ att ta med. Tomas borde bla annat gå att få med. så hänger ju markerna ihop. NÄSTAN /Lasse Det är ju så lite mellan så det är ju nästan till och med lagligt att jaga där då.. Kolla med Kjell om vi inte kan få ta en sväng ner mot sjön på hans mark? Tomas hänger nog på också kanske.. Ska kolla i veckan.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare Det är ju så lite mellan så det är ju nästan till och med lagligt att jaga där då.. Kolla med Kjell om vi inte kan få ta en sväng ner mot sjön på hans mark? Tomas hänger nog på också kanske.. Ska kolla i veckan. Kjell ska nog inte innebära något problem, jag har honom lindad om mitt lillfinger Han har ju även marker som gränsar mina på andra hållet. Tror att vi får med fagerhult och Kållebo åxå utan problem Skit detta kan bli riktigt kul Lasse
Publicerat Februari 1, 200917 yr Författare Tid och plats kommer, ska bara re ut vilka marker vi kan vara på. /Lasse
Publicerat Februari 1, 200917 yr Perfekt, kanske kan bli en tvådagars,.Jag har ingen koll på när lockjakten är som bäst/enklast, någon av er som har? /Lasse synd att det skulle varfa så långt,, vad jag har hört så är det bäst/enklast att locka efter löpet då rävarna är utsvultna
Publicerat Februari 1, 200917 yr Tid och plats kommer, ska bara re ut vilka marker vi kan vara på./Lasse Skulle Kejll inte gilla det hela så kan vi ju alltid vara på våra marker, är ju som sagt ngn halvtimme att köra, men där kan jag nog få till 5-600 ha till. vore ju rätt kul om det blev ett rejält gäng..
Publicerat Februari 1, 200917 yr Blir det rätt dag kanske även jag har möjlighet att deltaga. Om man är välkommen vill säga...
Publicerat Februari 1, 200917 yr Författare Alla är välkomna, så länge vi får ihop marker så vi kan flytta runt lite utan att störa varandra. Vi har spånat vidare lite i ämnet. En fundering som snurrar just nu är att ta hit någon som kör en utbildning i att locka räv. Jag vet att jägarförbundet har killar som gör detta, tror att priset för det är 450 sek då ingår litteratur och Lockpipa. Har man redan de grejjorna så dras nog de av på priset. Flex: du är ju vad jag fattar en fena på detta kanske du ska hålla utbildningen? Var ute o provade lite lock i eftermiddag men ingen räv ville visa sig för mig. Sparar dom till er /Lasse
Publicerat Februari 1, 200917 yr Flex: du är ju vad jag fattar en fena på detta kanske du ska hålla utbildningen?/Lasse Nja faan jag får sen skräck om folk ska sitta o titta på mig o jag har ju bara lockat ett tag nu det flyter ju på men f..n det räcker väll med att jag är med Mvh.
Publicerat Februari 1, 200917 yr Författare Nja faan jag får sen skräck om folk ska sitta o titta på mig o jag har ju bara lockat ett tag nu det flyter ju på men f..n det räcker väll med att jag är med Mvh. Vi ska ju har roligt o det kunde ju vara kul att se dig står framför oss alla och darra Vi ska inte på något sett tvinga idg att ställa upp på det, det räcker gott med att du kommer o jagar som vi andra. Har nu 400ha klart förutom MaxW:s mark, ska ringa runt till div markägare runt om kring o se hur många som ställer upp. /Lasse
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare En ide´som kom till just nu är att om vi försöker att ta det den 7/3 eller 14/3 så borde vi ha hjälp av månljuset för ev nattliga aktiviteter. Vore bra om ni som är intreserade skickar ett pm till mig så jag akn ha lite koll på hur många vi kan bli. Vi jagar just nu lite sponsorer till detta evenemang, allat för att vi ska kunna jaga o äta så billigt som möjligt Försöker reda ut ev sovplatser till de som behöver det. /Lasse Edit: ändrade datumet till den 14onde såklart, inte 15 det är ju en söndag, inget kul om man vill fira en räv eller två
Publicerat Februari 3, 200917 yr Författare Lite uppdatering om jakten. Vi försökte att få Ulf Lindroth att komma och hålla i lockkursen man han var tyvärr upptagen jakt tiden ut och vi tyckte då att det förtog lite av glädjen om vi inte skulle få prova våra förhoppningsvis nya kunskaper ut i skog o mark på en gång. Boende finns bokat för 4 personer. Förhoppningen är att det boendet skall vara gratis, ev är en av de sängplatserna upptagen redan. Vi har kommit till ca 1000 ha mark att vara på men arbetet med att utöka den fortsätter. Från jaktsidan är vi 6 st än så länge, många fler får plats. Nu till frågan hur ni tycker att upp lägget ska vara. Planeringen idag går efter att vi ska träffas här (ev bokar vi in oss på något bra ställe i byn) för att på plats ha kursen. Någon form av mat måste vi nog ha mitt på dagen, Tips tas gärna emot. Eftermiddagen vigs åt att försöka locka in rävarna. Kvällen kan utspela sig på olika sett. Antingen samling någonstans för samkväm, skitsnack och god dryck Eller månskens lock på rödsvansar, går jätte bra att kombinera dessa två alternativ lock först och dryck efteråt . Så kom igen med bra tips på mat och div annat. /Lasse
Publicerat Februari 3, 200917 yr Surrade med MaxW precis, han är rätt klipsk den där herren! Han hade ett förslag på kurshållare som jag tror fixar det.. bara han finns tillgänglig, ska kolla lite där.. Mvh!
Publicerat Februari 3, 200917 yr Författare Surrade med MaxW precis, han är rätt klipsk den där herren!Han hade ett förslag på kurshållare som jag tror fixar det.. bara han finns tillgänglig, ska kolla lite där.. Mvh! Gör du det på en gång? Ge nu inte honom för mycket kred han blir så kaxig då. /Lasse