Publicerat Mars 10, 200917 yr Ok, lite kort förhandsinfo: Blir nog tre kategorier: Lag tävlan (nord och syd= Grupp tävlan, varje Lag är uppdelat i 5 grupper med ca tre man i varje Individuell tävling. Varje grupp har ett eget markområde. Om de delar på sig var och en för sig, eller om de väljer att sitta ihop är upp till var och en. Då jag nu då har haft för lite att göra på jobbet så har ju överarbetat mina kartor och även delat upp dem i tre områden med ett par tre potentiella lockplatser på vare markbit. Men sen är det upp till varje grupp hur de vill göra. Du är säker på att det var rävlock och inte paintball du har planerat för? Låter helt lysande det där!
Publicerat Mars 10, 200917 yr Du är säker på att det var rävlock och inte paintball du har planerat för? Låter helt lysande det där! Tja.. var och en får ta med bössa efter eget tycke och smak..
Publicerat Mars 10, 200917 yr Tja.. var och en får ta med bössa efter eget tycke och smak.. Haha.. ja.. stoppar man paintballarna i frysen ett par timmar innan så funkar nog det med på rätt avstånd
Publicerat Mars 10, 200917 yr Författare Max din satans PIIIIIIIIIIIIIP sluta med dom där dumheterna, mitt/mina lag får inte ens hälften av kartbilderna som du sitter o kör ihop på arbetstid. Men jag kanvju säga att hade svågern som bor under mig haft lite förstånd i skallen skulle han ringt mig vid 24 tiden i går kväll för då hade det blitt en Runar. En räv smög längs staketet ca 10 meter från huset. Så Räv finns här.......
Publicerat Mars 10, 200917 yr Max din satans PIIIIIIIIIIIIIP sluta med dom där dumheterna, mitt/mina lag får inte ens hälften av kartbilderna som du sitter o kör ihop på arbetstid.Men jag kanvju säga att hade svågern som bor under mig haft lite förstånd i skallen skulle han ringt mig vid 24 tiden i går kväll för då hade det blitt en Runar. En räv smög längs staketet ca 10 meter från huset. Så Räv finns här....... Kanske har du ganska mycket tid att ägnat åt kartor och sånt, redan i morgon? Jag är ju lite skadad då det gäller att organisera.. Men sen får vi se hur det blir. Ibland lyckas det faktiskt. Hade en jakt för många år sen, men en hel del som finns på forumet idag, där jag tom angav ett ungefärligt klockslag då en av dem (RW)skulle få skjuta rådjur. Och det stämde rätt bra.
Publicerat Mars 10, 200917 yr Skulle vilja säga att din svåger är en hyvens karl, du ska väl inte skjuta rävarna NU din stolle
Publicerat Mars 10, 200917 yr Författare Skulle vilja säga att din svåger är en hyvens karl, du ska väl inte skjuta rävarna NU din stolle Jag har ju lovat att låta bli, men lite självlysande färg med paintball kulor kanske underlättar Jag skulle nog varit skjut sugen om jag sett den :P tur att svågern är harjägare så han inte har ett kliande pekfinger /Lasse
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Nu dras snaran åt... dagen D närmar sig med stormsteg. Fick ett telesamtal i dag som jag inte kunde neka. Min Spanien emigrerade far hade skapat tid och ville komma på lockjakten Så nu är Karlstad grabbarna nästgårds istället för långväga gäster Nu är han ju i sverige periodvis så vi säger att ni leder ligan ändå. Vädret verkar bli vettigt, vilket är en klar fördel. Nu ska jag ner o ladda ammo, har ju två vapen att skjuta in, nu när det inte räcker med att skjuta in ett vapen till lördag. /Lasse
Publicerat Mars 12, 200917 yr I morgon börjar våran roadtrip till Skurebo Äntligen! Är du redo Skuris?
Publicerat Mars 12, 200917 yr I morgon börjar våran roadtrip till Skurebo Äntligen!Är du redo Skuris? Jag tar med lapptôppen så vi kan köra lite resedagbok nu när vi ska så långt
Publicerat Mars 12, 200917 yr Ja grabbar hoppas ni får en strålade helg. Vi andra stackare som måste umgås med våra familjer i helgen vill ju veta hur det går för er, så håll oss uppdaterade Skit jakt på er
Publicerat Mars 12, 200917 yr Ja grabbar hoppas ni får en strålade helg.Vi andra stackare som måste umgås med våra familjer i helgen vill ju veta hur det går för er, så håll oss uppdaterade Skit jakt på er Absolut, och tackarrr =)
Publicerat Mars 12, 200917 yr Lovar fullständig redovisning medels text och bilder av den kommande helgens äventyr..
Publicerat Mars 12, 200917 yr Lovar fullständig redovisning medels text och bilder av den kommande helgens äventyr.. OJ Då måste man kanske hålla sig LITE i skinnet
Publicerat Mars 12, 200917 yr OJ Då måste man kanske hålla sig LITE i skinnet Aaaaaldrig!!! Fullt ös, medvetslös!
Publicerat Mars 12, 200917 yr Lovar fullständig redovisning medels text och bilder av den kommande helgens äventyr.. Kommer att sitta bänkad framför datorn och vänta!
Publicerat Mars 12, 200917 yr Tänkte jag skulle ut igår kväll och tjuvträna lite inför helgen. Kan dock konstatera att räven sannerligen är ett listigt djur! Den lurade mig totalt på allt vad lockträning innebär och kom innan jag ens hann blåsa i pipan....... //K9
Publicerat Mars 12, 200917 yr Författare Tänkte jag skulle ut igår kväll och tjuvträna lite inför helgen. Kan dock konstatera att räven sannerligen är ett listigt djur! Den lurade mig totalt på allt vad lockträning innebär och kom innan jag ens hann blåsa i pipan....... //K9 Ha ha vilken tuar att du inte hann tjuvträna Grattis... /Lasse
Publicerat Mars 12, 200917 yr Författare OJ Då måste man kanske hålla sig LITE i skinnet Jag brukar köra samma linje som Martin Timell: Det jag inte mins, det har aldrig hänt /Lasse
Publicerat Mars 12, 200917 yr Jag brukar köra samma linje som Martin Timell:Det jag inte mins, det har aldrig hänt /Lasse Själv kör jag med att det som hänt utanför länsgränsen finns inte..
Publicerat Mars 12, 200917 yr Barbie-Q på lördag kväll? Hehe.. snyggt arrangemang med Dig och Kroken som åskådare där..
Publicerat Mars 12, 200917 yr Barbie-Q på lördag kväll? Kul att du tog DEN bilden när jag hade en bad hair day.. hygglo..
Publicerat Mars 12, 200917 yr Lovar fullständig redovisning medels text och bilder av den kommande helgens äventyr.. Det skall bli interesant att följa jakten. Synd att det är så himla lång bort, annars hadde man kanske hakat på. Skit jakt på er alla som skall vara med....
Publicerat Mars 12, 200917 yr Max organisatoriska färdigheter har jag fortfarande dokumenterade, såg en karta här om dagen från den jakt där Max angav klockslag för RWs rådjursskjutande! Kan meddela att Max samma dag (tror jag det var) sköt dubblé på rådjur medelst Sako SH .270 win som han lånat av mej.. Helskönt resonemang och hela händelsen rapporterades via radion.. - Vänta, ska bara skjuta ett rådjur. ... PANG! "Sådär ja bla bla.. vänta ett till..." PANG "Det gick ju bra bla bla" En av de bättre jakthelgenra jag upplevt faktiskt Så det här ska nog bli bra! Hade nog en liten tanke att fula mej och rymma hemifrån denna helg men fick igår veta att syrran fyller år och har fest på lördagkvällen. Jag missade förra födelsedagen så jag kan dessvärre inte missa denna med. Kul som fan att Skurebos far dyker upp men ett hett tips är att tro för helvete inte på allt han säger!!!!! Mvh!