Hoppa till innehåll

Fyrhjulsdriven jaktbil?


mickel

Recommended Posts

Då var man en Rav4 rikare och en Volvo fattigare. Lägger väl ut nån bild på skönheten när jag får hem *henne* på torsdag. ^_^

Om man köper en Ford, får man då frontlyft och dubbelmontage på köpet??

/ Ingen Fård på min gård! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • mickel

    23

  • vakjägaren.

    4

  • Jeepetorp

    4

  • aaxl

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Då var man en Rav4 rikare och en Volvo fattigare. Lägger väl ut nån bild på skönheten när jag får hem *henne* på torsdag. ^_^

Om man köper en Ford, får man då frontlyft och dubbelmontage på köpet??

/ Ingen Fård på min gård! :P

Du har väl inte bytt bort en Volvo mot en japan :wub:

Eller föresten var det kanske inte så illa ändå :P Volvo har inga bra bilar för outdoor aktiviteter, 4hjulsdrift visst men inte på rätt sätt.

Vill ha bild nu, ingen från bilfirman? Eller var det privat,

Gammal eller nyare Gammal=Före -00

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har väl inte bytt bort en Volvo mot en japan :wub:

Eller föresten var det kanske inte så illa ändå :P Volvo har inga bra bilar för outdoor aktiviteter, 4hjulsdrift visst men inte på rätt sätt.

Vill ha bild nu, ingen från bilfirman? Eller var det privat,

Gammal eller nyare Gammal=Före -00

/Lasse

01 är årsmodellen. Har ingen bild för dom tog bort den direkt när jag skrev under men jag lovar att lägga ut bild på torsdag ^_^ . Den är fin som bara den och jag tror att vi kan bli ett bra par i de uppländska skogarna bland grisar och rävar och bara det att slippa kamremsbyte gör ju vem som helst glad!

Nu ska jag bara tvinga Johka att smida en grispall till dragkroken sen är allt klart! :P

Edit: det är ju för bövelen en 02á! :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

01 är årsmodellen. Har ingen bild för dom tog bort den direkt när jag skrev under men jag lovar att lägga ut bild på torsdag ^_^ . Den är fin som bara den och jag tror att vi kan bli ett bra par i de uppländska skogarna bland grisar och rävar och bara det att slippa kamremsbyte gör ju vem som helst glad!

Nu ska jag bara tvinga Johka att smida en grispall till dragkroken sen är allt klart! :P

Edit: det är ju för bövelen en 02á! :P

Du kan få höra om en grispall till macwest oxå, om du vill.

Återigen, grattis till bilbytet, mannen!! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltid kul med ny bil, tror säkert du blir nöjd med den.

Var ut med macwest och hård testade hans RAV4 på eftermiddagen och det gick ju bra tillsist.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltid kul med ny bil, tror säkert du blir nöjd med den.

Var ut med macwest och hård testade hans RAV4 på eftermiddagen och det gick ju bra tillsist.

He he jo jag hörde nåt om en konsument test på skogen igår. Fick du gräva?? :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Wisconsin och här är soppan nästan gratis men ändå så har jag inte en pickis som alla mina polare härborta. Jag har en Subaru Outback och jag har aldrig fastnat men jag har riktigt grova däck och jag använder den fan som en fyrhjuling i skogen. plus på vintern så har jag tagit mig fram där polarna har fastnat. Ok den har jävligt mycket repor över allt nu efter alla skogs körningar men den går bra som fan. Jag har haft den sen den var ny och jag har 35000 mil och nu har jag precis gjort en liten motor renovering och jag hoppas att jag får ut 35 000 mil till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra val grattis!

Kör själv toyota hilux mycket nöjd med kvallituttan ;)

Tack. Hiluxen går för jäkla fint den med dock var den lite för stor för mina behov.

Det räcker med att titta på bilprovningens omdöme samt biltester för att man ska förstå att Toyota är kvalité. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Konsument testet kom idag då jag och grabben var till en bekant och fikade. Kompisen som är heltids lantbrukare har köpt 30 ha skog till gården som han nu har avverkat några ha på(f.ö. utan inblandning från LRF konsult :D ) och vi tänkte att vi synar huggningen från bilen får vi testa vad den går för.

Nu är man ju ovan med fyrhjulsdriften men det är som en ny värld har öppnat sig och att man klarat sig utan tidigare förstår man inte, kan man vara jägare föressten utan 4wd? :lol::D

Hursom tog vi en genväg över en vall där det låg 30 cm snö, följde dock ett traktorspår men jag var ju bara tvungen att åka bredvid spåret för att testa och det gick alldeles utmärkt om än lite tyngre. Körde sen på en gammal körväg över ett hygge där dom skotat fram timret och det var inga problem för att slutligen stanna i en rätt kraftig uppförsbacke och sen köra igång igen.

Hitills hur nöjd som helst med åket kan jag säga men vi får väl se vad jag säger efter första fastkörningen.. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då jag är en hel del i skogen har jag gått i tankarna en tid att skaffa en bil som tål att köras lite bättre på oplogade skogsvägar jämfört med en V70. Har suttit och tittat runt lite på bla blocket på en bil i storleksklassen Honda Crv och Toyota Rav4. V70´n står i ca 80-90' och tänker mig en 4wd i den prisklassen runt årsmodell 00-02. Familjebil har vi ändå då vi har en Octavia TDI-06.

Erfarenhet av nämda bilmärken vem som är att föredra?

Kag köpte en Mitzubichi L200 i somras. Mycket nöjd. Min är en 03:a med dubbelhytt kåpa automat ac mm. Familjen ryms i den om det behöv s och den tuggar sig fram mycket bra. Alltihop för 80 000 sek.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mickel, vill Du prova på terrängkörning på riktigt är Du välkommen till Rimbo den 28/2. Kvällskörning, samling kl 1500.

Underbart kul att prova på när man vet att man kommer därifrån, dessutom ett helt gäng med riktigt duktiga förare som kan hjälpa till med tips o trix.

Annars kan du kolla på www.swedenoffroad.com o ta reda på när terrängtouringen är i närheten av dig.

Norra uppland står det, kanske inte så långt till Rimbo.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mickel, vill Du prova på terrängkörning på riktigt är Du välkommen till Rimbo den 28/2. Kvällskörning, samling kl 1500.

Underbart kul att prova på när man vet att man kommer därifrån, dessutom ett helt gäng med riktigt duktiga förare som kan hjälpa till med tips o trix.

Annars kan du kolla på www.swedenoffroad.com o ta reda på när terrängtouringen är i närheten av dig.

Norra uppland står det, kanske inte så långt till Rimbo.

Inte en chans som den pedant jag är att jag ger mig ut med en bil i värsta terrängen och riskerar repor i lacken eller andra missöden, nej att kunna åka på oplogade skogsvägar räcker för mig men tack för tipset :lol::rolleyes:

Ni som åker 4wd vad kör ni på för vinterdäck? Jag har året runt däck på nu men till nästa höst blir det dubbade vinterdäck då jag tycker dom lämpar sig bättre än dubbfria *stadsdäck*.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kört med dubbfritt i min gamla bil (opel monterey) å jag var väl inte riktigt nöjd. I hiluxen satt det på ett par dubbfria men var riktigt dåliga så idag innhandlade jag nya, NOKIA HAKKAPELITTA å jag säger bara vilket fäste..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kört med dubbfritt i min gamla bil (opel monterey) å jag var väl inte riktigt nöjd. I hiluxen satt det på ett par dubbfria men var riktigt dåliga så idag innhandlade jag nya, NOKIA HAKKAPELITTA å jag säger bara vilket fäste..

Macwest har Hakkapelitta på sin Rav4 och dom verkar gå fint så det lutar åt något sånt till hösten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Instämmer!!

Jag har alltid kört med åretruntdäck på mina 4x4:or Cheva blazer, Ford explorer men nu med min "nya" L200 fick jag med riktigt fina vinterdäck med dubb och gisses vilken skillnad.

Så till alla er som kör på åretruntdäck vill jag framföra en hälsning att det för visso är lagligt men vär väglaget ser ut som det gör nu så är riktiga vinterdäck en stor fördel.

Det gick alldeles utmärkt att ta sig fram på måddiga vägar upp till 30 cm snödjup med "snow & mud" däck men med riktiga vinterdäck är det som att köra på en plogad väg.

Aldrig mer åretruntdäck för mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Cooper Discoverer. Har dock inte varit någon direkt snö o is körning i år. Dessutom är jag lite ovan med den här typen av bil som vardagsbil, så jag kan inte säga om dom é bra eller dåliga.

Men i går kväll sladdade jag runt på sjön. På någe vis var det roligare när man var yngre, efter bara ett par minuter tröttnade jag och åkte hem. Förr kunde man spendera en halv tank på sjön...

Men det var intressant att se skillnaden på de olika 4wd lägena.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte en chans som den pedant jag är att jag ger mig ut med en bil i värsta terrängen och riskerar repor i lacken eller andra missöden,

Menar du så här: http://jeepetorp.blogg.se/2008/december/ro...rg-2712-08.html :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uhhhhhhh jag gråter när jag ser bilderna! :D:wacko:

Det sitter Cooper Discoverer på raven nu och nog är det grepp så det räcker i trafiken men det är just när det är is under snön man märker avsaknaden av dubb. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest huntoutlet
Då jag är en hel del i skogen har jag gått i tankarna en tid att skaffa en bil som tål att köras lite bättre på oplogade skogsvägar jämfört med en V70. Har suttit och tittat runt lite på bla blocket på en bil i storleksklassen Honda Crv och Toyota Rav4. V70´n står i ca 80-90' och tänker mig en 4wd i den prisklassen runt årsmodell 00-02. Familjebil har vi ändå då vi har en Octavia TDI-06.

Erfarenhet av nämda bilmärken vem som är att föredra?

Har haft en VW Taro som funkade perfekt.

En sådan eller en Toyota Hilux torde vara det bästa valet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...