Publicerat Februari 10, 200917 yr Anna, 32 år, sambo med Tolf. Jaktintresset för mig startade genom att jag tog en omplaceringshund, en Tollare - Nemo. Både Nemo och jag tyckte att viltspår var en kul grej och efter att ha varit iväg på några eftersök åt lokala jaktlaget så ville jag lära mig mer. Först skulle jag bara läsa teorin för att veta mer om viltet som vi spårade, men efter att ha varit med som eftersöksekipage under älgjakten 2007 så blev jag såld på jakt. I maj 2008 blev jag klar med min jägarexamen och i juni konstaterade Tolf och jag att vi skulle bli föräldrar =där försvann min första jaktsäsong. Så nu sitter jag här, hög-gravid, med två hundar och det närmsta jakt jag kommer är att läsa om det…men detta blir det ändring på till hösten Mer om oss finns på www.lideborg.se/nemo och www.tolf.se
Publicerat Februari 10, 200917 yr välkommen på dej!.... vilket dålig planering av "gubben" din å fixa så du blev gravid mitt under brinande jakt tid!.. *S*.. kul du tycker om e-sök!.. de finns många här på forumet som brinner för de!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare välkommen på dej!.... vilket dålig planering av "gubben" din å fixa så du blev gravid mitt under brinande jakt tid!.. *S*.. kul du tycker om e-sök!.. de finns många här på forumet som brinner för de!.. Mvh Mamre!.. Hehe..ja planeringen skulle man kunna säga var icke-existerande. Men jag hann med lite skyddsjakt på räv i somras i alle fall...får leva på det fram till säsongen drar igång igen Å andra sidan torde det väl bli så att han är hemma med Junior nästa säsong och jag får jaga? Det finns ju kanske en gräns till hur mycket barnvakt mor- och farföräldrar vill vara?
Publicerat Februari 10, 200917 yr Välkommen! Risken är ju att du till slut hamnar i alla jaktdagböcker som finns här och då lovar jag att jaktsugen inte kommer minska! Ge dig gärna i kast med eftersöksarena här samt NS eftersöksdagbok. Roande och lärorik läsning!
Publicerat Februari 10, 200917 yr Det finns någonting som heter "Pappa-ledigt" också Funkar bra när mödrar vill jaga (dock har jag inte tagit ut en dag än på mina 5 år... hehe...)
Publicerat Februari 10, 200917 yr (dock har jag inte tagit ut en dag än på mina 5 år... hehe...) Hua va du missat!
Publicerat Februari 10, 200917 yr Välkommen hit Anna! Du får Jaga "igen" nästa säsong, för då får ju Stefan sitta barnvakt
Publicerat Februari 11, 200917 yr Författare Välkommen hit Anna!Du får Jaga "igen" nästa säsong, för då får ju Stefan sitta barnvakt Hehe..ja det blir väl du och jag i skåren i höst Steffe kan få följa med nån gång...om han är snäll <_<
Publicerat Februari 11, 200917 yr Välkommen! Börja inskolningen i tid, sitter dessvärre vid fel dator men jag har rätt sköna bilder på dottern i babybjörn under andjakt Mvh!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Välkommen!Börja inskolningen i tid, sitter dessvärre vid fel dator men jag har rätt sköna bilder på dottern i babybjörn under andjakt Mvh! Lätt att vi ska! Så fort han får på sig ett par Peltor kids bär det av ut till skåren.
Publicerat Februari 11, 200917 yr Hepp! Lite föräldrautbildning så här på eftermiddagen.. Få PÅ peltor kids är inga problem, tricket är att de faktiskt ska sitta KVAR även.. där ligger utmaningen! Men inte för dej för du skulle vara hemma och jaga huligan medan din bättre hälft var ute och jagade Hur kan ni vara så säkra på att det är en han förövrigt? Kollat? Suck det finns tillfällen där man faktiskt kan tänka sig en till nu när den första börjar närma sig 3 år.. men de är jävligt få Mvh!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Hepp!Lite föräldrautbildning så här på eftermiddagen.. Få PÅ peltor kids är inga problem, tricket är att de faktiskt ska sitta KVAR även.. där ligger utmaningen! Men inte för dej för du skulle vara hemma och jaga huligan medan din bättre hälft var ute och jagade Hur kan ni vara så säkra på att det är en han förövrigt? Kollat? Suck det finns tillfällen där man faktiskt kan tänka sig en till nu när den första börjar närma sig 3 år.. men de är jävligt få Mvh! 'Stå emot Hippen! En är ju rätt ok, men två gör ju att det inte är lika enklet att komma iväg alla gånger.. Men visst, det är rätt skoj med de små.. Kanske man skulle ha en till... Hm..?
Publicerat Februari 11, 200917 yr Författare Hepp!Lite föräldrautbildning så här på eftermiddagen.. Få PÅ peltor kids är inga problem, tricket är att de faktiskt ska sitta KVAR även.. där ligger utmaningen! Men inte för dej för du skulle vara hemma och jaga huligan medan din bättre hälft var ute och jagade Hur kan ni vara så säkra på att det är en han förövrigt? Kollat? Suck det finns tillfällen där man faktiskt kan tänka sig en till nu när den första börjar närma sig 3 år.. men de är jävligt få Mvh! Hehe..precis. Stefan stannar hemma med Junior medan jag jagar Jo det är en han...vi kollade könet...kunde inte låta bli. 'Stå emot Hippen! En är ju rätt ok, men två gör ju att det inte är lika enklet att komma iväg alla gånger.. Men visst, det är rätt skoj med de små.. Kanske man skulle ha en till... Hm..? Hmm...en till? Hur kan någon ens överväga att skaffa en till efter att ha varit gravid en gång?
Publicerat Februari 11, 200917 yr Hmm...en till? Hur kan någon ens överväga att skaffa en till efter att ha varit gravid en gång? Nja jag var inte så hysteriskt gravid om jag ska vara ärlig men jag tror hustruns semelkonto var hårt övertrasserat där ett tag Men det gick ju över när hon här till vänster gjorde premiär! Vi kollade faktiskt också... precis som det gick att låta bli då man fick ett brev hem från sjukhuset där det stod en kod, knappa in på den och den hemsidan så får ni veta typ.. jo just det! Mvh!
Publicerat Februari 12, 200917 yr Anna, 32 år, sambo med Tolf.Jaktintresset för mig startade genom att jag tog en omplaceringshund, en Tollare - Nemo. Både Nemo och jag tyckte att viltspår var en kul grej och efter att ha varit iväg på några eftersök åt lokala jaktlaget så ville jag lära mig mer. Först skulle jag bara läsa teorin för att veta mer om viltet som vi spårade, men efter att ha varit med som eftersöksekipage under älgjakten 2007 så blev jag såld på jakt. I maj 2008 blev jag klar med min jägarexamen och i juni konstaterade Tolf och jag att vi skulle bli föräldrar =där försvann min första jaktsäsong. Så nu sitter jag här, hög-gravid, med två hundar och det närmsta jakt jag kommer är att läsa om det…men detta blir det ändring på till hösten Mer om oss finns på www.lideborg.se/nemo och www.tolf.se Grattis och välkommen hit. Har ett litet tips när det gäller bärsele och jakt, förvisso en bra kombination när man är mamma eller pappa ledig och jaktsuget blir för stort ,men se till att den lille är vaken om du får för dig att skjuta. jag har glömt den detaljen två gånger och tro mig det är inte lätt att lugna knytet efter den bryska upp väckningen. MVH Waxin
Publicerat Februari 12, 200917 yr Gick och reste änder en dag med Wilda i Babybjörn på magen men lämnade bössan i bilen, vågade inte riskera att hon skulle få ett bryskt uppvaknande för hon petade konstant av sig hörselskydden. Var dock kul som fan! Mvh!
Publicerat Februari 12, 200917 yr Hmm...en till? Hur kan någon ens överväga att skaffa en till efter att ha varit gravid en gång? Graviditet är tydligen rätt kämpigt, sägs det.. Men då har du aldrig haft en riktig förkylning!
Publicerat Februari 12, 200917 yr Gick och reste änder en dag med Wilda i Babybjörn på magen men lämnade bössan i bilen, vågade inte riskera att hon skulle få ett bryskt uppvaknande för hon petade konstant av sig hörselskydden. Var dock kul som fan!Mvh! Ja de ska ju läras i tid som man säger. med tre ungar på 13, 8, och 4 så är det babybjörn på vinden och bössan på ryggen som gäller. och även om det låter illa så är det ganska skönt att de blir större, så jaktdagarna blir fler. Waxin