Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Lideborg

Featured Replies

Publicerat
Graviditet är tydligen rätt kämpigt, sägs det.. Men då har du aldrig haft en riktig förkylning! :lol:

Precis! En riktig förkylning gör män till småpojkar. <_<

• Svar 55
  • Visningar 5,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Precis! En riktig förkylning gör men till småpojkar. <_<

Hostar man inte blod, så e man inte sjuk, så det så!

Förkylningar botar man med vitlökssmörgåsar. :lol: :lol:

Publicerat
Ja de ska ju läras i tid som man säger.

med tre ungar på 13, 8, och 4 så är det babybjörn på vinden och bössan på ryggen som gäller. och även om det låter illa så är det ganska skönt att de blir större, så jaktdagarna blir fler.

Waxin

Skulle säga att antalet jaktdagar är lite besynnerligt i just det sammanhanget. Första tiden så satt vår lilla tjej klistrad vid mammas bröst och det gav mej helt groteskt många jaktdagar speciellt då man var pappaledig! Bästa säsongen jag haft på många många år faktiskt.. sen dess har det bara gått utför. Förhoppningsvis så har man nått botten så det kan bara gå åt rätt håll nu men det är inte helt säkert..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Grattis och välkommen hit.

Har ett litet tips när det gäller bärsele och jakt, förvisso en bra kombination när man är mamma eller pappa ledig och jaktsuget blir för stort ,men se till att den lille är vaken om du får för dig att skjuta. jag har glömt den detaljen två gånger och tro mig det är inte lätt att lugna knytet efter den bryska upp väckningen.

MVH Waxin

Ett tips som jag ska försöka komma ihåg :D Tackar!

Graviditet är tydligen rätt kämpigt, sägs det.. Men då har du aldrig haft en riktig förkylning! ;)

Hehe..hellre en förkylning i månaden och få lov att kurera med whisky än att bli gravid en gång till. Tror dock att jag hade otur och fick graviditeten från helvetet med så gott som alla krämpor och problem som gick att uppbringa :P

Precis! En riktig förkylning gör män till småpojkar. <_<

Japp...denna ska jag helt klart komma ihåg tills nästa gång du blir sjuk :P

Skulle säga att antalet jaktdagar är lite besynnerligt i just det sammanhanget. Första tiden så satt vår lilla tjej klistrad vid mammas bröst och det gav mej helt groteskt många jaktdagar speciellt då man var pappaledig! Bästa säsongen jag haft på många många år faktiskt.. sen dess har det bara gått utför. Förhoppningsvis så har man nått botten så det kan bara gå åt rätt håll nu men det är inte helt säkert..

Mvh!

Det borde ju vända tycker jag...men jag har ju egentligen inte en aning om vad som väntar oss. Dock kanske antalet jaktdagar kan bli ännu färre om både mamma och pappa vill jaga eftersom man då ska dela på de tillfällen som ges alt hitta barnvakt...men det där löser sig nog hoppas jag

Publicerat

Välkommen hit.

Publicerat

välkommen :P och "otur i turen eller tur i otur " B) men nästa jakt säsong är här redan om 6 månader så ^_^

Publicerat

Tror inte jag sa välkommen :lol:

Publicerat
  • Författare
välkommen :lol: och "otur i turen eller tur i otur " :D men nästa jakt säsong är här redan om 6 månader så :D

Hehe..ja det kanske är tur? oavsett så torde ju kommande säsong bli "min" medans en viss barnafader som jagat hela den här säsongen stannar hemma och sköter markservicen :D:lol:

Publicerat
Hehe..ja det kanske är tur? oavsett så torde ju kommande säsong bli "min" medans en viss barnafader som jagat hela den här säsongen stannar hemma och sköter markservicen :lol::lol:

Det mesta därvidlag hänger som jag upplever det på amningen, när den väl är nedlagd så ska det fungera :D

Mvh! :D

Publicerat
  • Författare

Hehe..det finns bröstpump. Redan införskaffad :lol::lol::D

Publicerat

Införskaffad ja men den ska ju användas med :lol::lol::D

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Hehe...jo, men han kan ju få komma ut först. Ligger just nu på soffan med förvärkar som inte vill bli värre :lol:

Å andra sidan så torde ju amningen vara så gott som avklarad tills jaktsäsongen startar ändå :lol:

Publicerat

Hej och välkommen! :lol:

Låter som ni får turas om vem som byter blöjor eller håller i bössan :lol:

MVH Jensa

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen! :D

Låter som ni får turas om vem som byter blöjor eller håller i bössan :lol:

MVH Jensa

Turas om?!? Nä han har ju jagat hela den här säsongen :D:D

Skämt åsido så ja, det får väl bli så....sen finns det ju farmor runt hörnet med :lol:

Publicerat
Turas om?!? Nä han har ju jagat hela den här säsongen :D:D

Skämt åsido så ja, det får väl bli så....sen finns det ju farmor runt hörnet med :lol:

Låter som en ljudissolerad barnvagn vore mallen :D -inga ljud in eller ut.

så barnen kan följa med på jakt tid. :rolleyes:

Jag är glad att min son är så stor att han kan följa med sin far i vassarna. :huh:

Publicerat

Se nu till att kniiiip, stanna i soffan med laptoppen och ha det bra! Din respektive får sköta markservicen nu :rolleyes:

Sen, Farmor är GULD! Farmor har kirrat många andjakter för mej och Mrs P...

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Låter som en ljudissolerad barnvagn vore mallen :huh: -inga ljud in eller ut.

så barnen kan följa med på jakt tid. :rolleyes:

Jag är glad att min son är så stor att han kan följa med sin far i vassarna. :lol:

Jag ser fram emot när han blir så pass stor att det är enkelt att ta med han ut på jakt :D men det är ju ett tag kvar....

Se nu till att kniiiip, stanna i soffan med laptoppen och ha det bra! Din respektive får sköta markservicen nu :D

Sen, Farmor är GULD! Farmor har kirrat många andjakter för mej och Mrs P...

Mvh!

Knip!?! Nä jag vill ha ut han NU!!!! Jag vill bo ensam i min kropp, jag vill kunna träna igen...är så less på att vara gravid så det är nästan att jag får skäms över hur jag känner...men med bara en vecka kvar till beräknad födelse så gör det ju inget om han kommer nu.

Nån som har några bra tips på att få igång förlossningen?

Publicerat

Aha!

Bara en vecka till beräknad nedkomst? Isf så är det bara att kravla ur soffan och greppa damsugaren :rolleyes::lol::huh:

Trappor ska väl vara en grej, vet att morsan kutade i trappor som en besatt när jag bestämt mej för att stanna i kistan på henne..

Vi hade samma bekymmer, Lilla P här till vänster hade inga som helst avsikter att kliva ut och dominera världen så det vart efter div dropp och bök ett snitt. Funkade skitbra även om Mrs P vart rätt hårt avhängd direkt efter att P plockats ut..Fördelen var att jag vart helt solo med henne de första timmarna vilket var en rätt läcker upplevelse :D

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Dammsuga...ja det kan behövas...om Herr Tolf kunde bli klar med renoveringen först :rolleyes:

Får väl ge mig på att byta gardiner idag med...har ju tänkt tanken ett par dagar nu....

Publicerat

Egentligen så skulle du nog bära plank eller något och liksom sätta fart på kroppen, torde sätta lite fart i magen så att säga :rolleyes:

Gardiner.. är inte det lite överskattat?

Nej nu är det frukost på sängen m hon till vänster och Mrs P.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Nja...gardiner kan vara trevligt att ha...men det kan även vara överskattat...men har jag väl inhandlat nya till vardagsrummet när Tolf har renoverat så fint så måste de ju upp :lol:

Bära plank...ja kanske funkar...om inte annat har jag hört att öva på att göra fler barn ska vara bra för att starta förlossning...kan ju va värt att satsa på.

Frukost på sängen..trevligt initiativ :rolleyes:

Publicerat

Här har ju de små haft för vana att inte hålla utsatta och överenskomna tider.. Sonen var värst.. 7 veckor innan dotter, som alltid ska göra allt på sitt sätt, var två veckor tidig.

Sen vet i tusan om det finns ngt bra sätt att köra igång det hela.. Men att käka färsk annanas ska tydligen var ett sätt, om jag nu inte minns fel.. :rolleyes:

Värt och prova, om inte annat?

Publicerat

När vi skulle få våran första dotter så började min fru med att gå till skogen och jaga, efter det så bar det iväg till stora staden för att prova 9999 skor, Emilia född ca 06,00 morgonen efter, efter 30 min på BB :rolleyes:

Funkar varje gång,,

/Lasse

Publicerat

Två bra förslag!

Ananas är gott och övning ger färdighet :huh:

Var det inte Tolf som var respektive? Såg ut som han lägger mer enerig på bössan än badrummet, dags att sjysta till prioriteringarna där? :D:D:D

Nej nu ska inte Hipshot trassla med något som han inte har med att göra :lol:

Lycka till :rolleyes:

Mvh!

Publicerat

Även om du har det jobbigt nu skall du vara glad att du har gått tiden ut!

4 veckor i kuvös på prematuren med med den första kunde jag ha sluppit...

De brukar komma ut när de har bestämt sig för att komma ut :rolleyes:

Lycka till och ha en bra sista vecka (?) innan förlossningen!

Nu kan det hända när som helst!

Och det äldsta knepet är "färdknäppen" som du redan har beskrivit med andra ord, och tja... det kanske fungerar ibland...