Publicerat Februari 20, 200917 yr http://www.aftonbladet.se/debatt/article4459129.ab följande stycken retar mig till vansinne... "Predatorer (rovdjur) gör inte slut på sina bytesdjur. Naturen skapar balans: dåligt med bytesdjur = minskning av predatorernas population. De är kommunicerande kärl." "Men det värsta: man tillåter fällfångst. Ett lodjur i fälla kämpar för sin frihet, med klor och käkar. Vild av ångest klöser den och biter, kanske dygnsvis, innan fällsättaren småningom behagar uppenbara sig och befria med döden. Alla fälltagna lokatter från jakttiden 2008 obducerades på SVA med träflis i magen, även med söndertrasade klor, då inte jägarna tagit ”klotroféer”, vilket är tilllåtet. När spårsnö saknas tillåter Naturvårdsverket fällfångst för att hålla jägarna på gott humör. " "All fällfångst av högtstående djur är grovt djurplågeri."
Publicerat Februari 20, 200917 yr Vilka jävla idioter! Snacka om att inte ha nån aning om vad dom skriver om!
Publicerat Februari 20, 200917 yr Lite trist att hon dessutom räknar med lagbrott... "Vild av ångest klöser den och biter, kanske dygnsvis, innan fällsättaren småningom behagar uppenbara sig och befria med döden." Missade att citatet redan var upplagt. Sorry!
Publicerat Februari 20, 200917 yr Aftonbladet fortsätter på samma bana. Snart kommer väll Birgers insändare igen. Nej jag har slutat att köpa Aftonbladet
Publicerat Februari 20, 200917 yr "Jägarhelveten! Ta och gör slut på er själva istället....ta och gör jaktlag av alla kommuner och gå ut i skogen och gör slut på varandra. vinnarna får en jakträtt i chernobyl. gogogo! kom inte med att "snyft vi gör ju naturen en tjänst" bs! BS ni tillfredställer er blodtörst. smutsiga äckliga människor är ni jägare! jag äcklas något fruktansvärt. " //Saxat från Aftobladet, kommentar till debattartikeln Det är såna här personer jag skulle vilja sitta och ta ett par öl med en kväll
Publicerat Februari 20, 200917 yr "Jägarhelveten! Ta och gör slut på er själva istället....ta och gör jaktlag av alla kommuner och gå ut i skogen och gör slut på varandra. vinnarna får en jakträtt i chernobyl. gogogo! kom inte med att "snyft vi gör ju naturen en tjänst" bs! BS ni tillfredställer er blodtörst. smutsiga äckliga människor är ni jägare! jag äcklas något fruktansvärt. " //Saxat från Aftobladet, kommentar till debattartikelnDet är såna här personer jag skulle vilja sitta och ta ett par öl med en kväll Inte jag för då hadde jag blivit av med licencerna.
Publicerat Februari 20, 200917 yr "Jägarhelveten! Ta och gör slut på er själva istället....ta och gör jaktlag av alla kommuner och gå ut i skogen och gör slut på varandra. vinnarna får en jakträtt i chernobyl. gogogo! kom inte med att "snyft vi gör ju naturen en tjänst" bs! BS ni tillfredställer er blodtörst. smutsiga äckliga människor är ni jägare! jag äcklas något fruktansvärt. " //Saxat från Aftobladet, kommentar till debattartikelnDet är såna här personer jag skulle vilja sitta och ta ett par öl med en kväll jag älskar dessa människor så otroligt mycket nej vad säger jag...
Publicerat Februari 20, 200917 yr Träfliset i magarna stämmer faktiskt då jag kollat med Sva men det är nog det enda människan har rätt i. Klo trofeér har jag aldrig hört talas om, konstigt att hon inte påstår att klorna tas när katten lever...
Publicerat Februari 20, 200917 yr Att dom bara orkar hålla på. Ja jag håller med, men samtidigt så undrar jag hur ni orkar bli upprörda över det här, det är ju samma tugg varenda gång i skvallerpressen. Skit i det, låt dom gapa sig hesa, det går ändå inte att resonera med dom som är så rabiata, ägna hellre tid till att resonera med dom som står så där lite mitt i mellan och inte riktigt vet vad dom ska tycka.
Publicerat Februari 20, 200917 yr Men sa***s piss site.. Skapade ett konto. det går att logga in men jag fattar inte hur i hela h-vitte jag skall skriva ett inlägg. så fort jag klickar så kommer man till en annan snack sida men jag fattar inte vad jag skall göra sedan.... Hade nog bara tur på det där IQ testet... Tänkte att jag skulle länka till den andra artikeln där de skrev om alla dödare renar..
Publicerat Februari 20, 200917 yr Men sa***s piss site.. Skapade ett konto. det går att logga in men jag fattar inte hur i hela h-vitte jag skall skriva ett inlägg. så fort jag klickar så kommer man till en annan snack sida men jag fattar inte vad jag skall göra sedan.... Hade nog bara tur på det där IQ testet... Tänkte att jag skulle länka till den andra artikeln där de skrev om alla dödare renar.. hehehe ... Stene på krigsstigen . Tror nog bara du fyrar värre på bålet om du börjar lägga in inlägg i den skitblaskan. Själv agerar jag som crowfear skriver. Jag har också tröttnat på kvällspressens skitkastning av jägarkåren, men, jag tar det med ro och artiklarna (dom få gångerna jag orkar läsa svamlet) lämnar mej helt oberörd numera eftersom det mesta bevisligen bara är lögn och förbannad dikt, skriven av wannabejournalister som inte är intresserade av att förmedla sanning eller fakta utan använder kvällspressen som en plattform för att sprida lögner till en okunnig allmänhet, ofta ivrigt påhejade av sin bekantskapskrets (oftast djurrättsaktivister bestående av hormonstinna tonårsjäntor och pubertetsmuppar).
Publicerat Februari 20, 200917 yr man måste ge chansen till mindre smarta personer få uttrycka sig oxå,likaså vi gör, man får komma ihåg att aftonbladet är dubbelmoralens tidning, tänker varje gång det är Derby syns helsida med bengaler och fest på läktaren, dagen efter ska bengaler och allt konfetti förbjudas, man går hårt in som en tidning som tar avstånd från trafficing men alla som läst deras sportblad finner massor av annonser till hel skumma nummer att ring om man känner sig ensam! Aftonbladet var första tidningen på plats under tsunamin i Thailand, med en reporter som åkt fast för pedofeli, Rätt snyggt när 3 frilans som jobbade åt aftonbladet åkte fast i senaste räden av pedofiler med kopplingar till belgien,, nä man läser aftonbladet mer sällan kan man säga Pedofilkulturen som nyliugen avslöjats på Aftonbladet är sannolikt bara toppen på ett isberg och Anders Gerdins kommentar om att ”vi kommer aldrig hänga ut pedofiler” ter sig idag mer förstårlig då han inte vill hänga ut sina vänner och kollegor. Aftonbladet, är en svensk dagstidning som tillsammans med Expressen dominerar kvällstidningsmarknaden i Sverige. Aftonbladet betecknar sig som en oberoende socialdemokratisk tidning. [1] Tidningens största ägare är den fackliga organisationen LO som har 50,1 % av aktierna. [2] SORRY LITE OT,men tänkte man ska veta vad man läser!
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jo men expressen är väl mycke bättre för där är en förbannad kvinnomördare "Jägaren" och det var mycke skriverier om att han gillade att handladda och skjuta prick.. Snacka om att dra alla jägare i smutsen, så jag köper inte någon av dom längre!
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jo men expressen är väl mycke bättre för där är en förbannad kvinnomördare "Jägaren" och det var mycke skriverier om att han gillade att handladda och skjuta prick.. Snacka om att dra alla jägare i smutsen, så jag köper inte någon av dom längre! det var juh iaf sant men inte är dom bättre men lite mindre vidrig än aftonbladet vill jag påstå...
Publicerat Februari 20, 200917 yr hehehe ... Stene på krigsstigen .Tror nog bara du fyrar värre på bålet om du börjar lägga in inlägg i den skitblaskan. Själv agerar jag som crowfear skriver. Jag har också tröttnat på kvällspressens skitkastning av jägarkåren, men, jag tar det med ro och artiklarna (dom få gångerna jag orkar läsa svamlet) lämnar mej helt oberörd numera eftersom det mesta bevisligen bara är lögn och förbannad dikt, skriven av wannabejournalister som inte är intresserade av att förmedla sanning eller fakta utan använder kvällspressen som en plattform för att sprida lögner till en okunnig allmänhet, ofta ivrigt påhejade av sin bekantskapskrets (oftast djurrättsaktivister bestående av hormonstinna tonårsjäntor och pubertetsmuppar). Alltid... Nej jag tänkte inte skriva något bara länka till artikeln om att ren näringen håller på att gå under pga bland annat lodjuren fram fart. Så får folk själva dra sina slutsater om jakt på lo är befogat eller "nöjes jakt" eller vad tok tanten skrev.
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jo men expressen är väl mycke bättre för där är en förbannad kvinnomördare "Jägaren" och det var mycke skriverier om att han gillade att handladda och skjuta prick.. Snacka om att dra alla jägare i smutsen, så jag köper inte någon av dom längre! oohhhhh... Jag höll på tokig när jag läste det där. Undra varför de inte skrev "volvo ägaren", "tomat ätaren" eller "tv-tittaren"
Publicerat Februari 20, 200917 yr Ja jag håller med, men samtidigt så undrar jag hur ni orkar bli upprörda över det här, det är ju samma tugg varenda gång i skvallerpressen.Skit i det, låt dom gapa sig hesa, det går ändå inte att resonera med dom som är så rabiata, ägna hellre tid till att resonera med dom som står så där lite mitt i mellan och inte riktigt vet vad dom ska tycka. Får någon upprepa en lögn tillräckligt många gånger utan att bli emotsagd så blir det en sanning
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jag vet inte om pravda och dess kopia har en framtid, men hur de kan få sin tidning såld har jag klurat på sen barnsben, vilken totalt onödig utgift
Publicerat Februari 20, 200917 yr Får någon upprepa en lögn tillräckligt många gånger utan att bli emotsagd så blir det en sanning Jo det är ju till viss del sant, men då ska den högljudda pöbeln mötas av sakliga argument från motparten ( jägarna i detta fallet). Inte för att det biter på gaphalsarna, ty dom är för inkörda i sitt fack, men den övriga tysta massan som läser debatten kommer då att se vilka som är de seriösa och kunniga, som bygger sina åsikter på vetenskapliga fakta och erfarenhet från verkligheten, inte från eget hittepå, rykten och lösa antaganden påkommna runt fikabordet.
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jo det är ju till viss del sant, men då ska den högljudda pöbeln mötas av sakliga argument från motparten ( jägarna i detta fallet).Inte för att det biter på gaphalsarna, ty dom är för inkörda i sitt fack, men den övriga tysta massan som läser debatten kommer då att se vilka som är de seriösa och kunniga, som bygger sina åsikter på vetenskapliga fakta och erfarenhet från verkligheten, inte från eget hittepå, rykten och lösa antaganden påkommna runt fikabordet. Helt rätt, vi får inte gapa och skrika utan vara lugna och sakliga så att de som lyssnar ser vilka som är seriösa och bygger sitt argumenterande på fakta och vetenskap. Sen kan vi låta "motståndarna" spela "Allan"
Publicerat Februari 20, 200917 yr Helt rätt, vi får inte gapa och skrika utan vara lugna och sakliga så att de som lyssnar ser vilka som är seriösa och bygger sitt argumenterande på fakta och vetenskap. Sen kan vi låta "motståndarna" spela "Allan" Precis !
Publicerat Februari 21, 200917 yr Det är inte bara i Aftonbladet dom tar in vilken sk#t som helst http://nwt.se/asikter/insandare/article485061.ece Jag vet inte hur det är i era lokaltidningar men jag undrar om det är ett massutskick.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Never argue with an idiot, they will drag you down to their level and beat you with experience
Publicerat Februari 21, 200917 yr Never argue with an idiot, they will drag you down to their level and beat you with experience Förstår precis vad du menar.