Publicerat Oktober 5, 200520 yr Jag postade ju några länkar till Djurens Rätt på iller-tråden under Runt Lägerelden. Det finns mer... Här finns en filur som gärna vill lyssna på balanserade och väl formulerade åsikter... http://www.jinge.se/?p=1441 Om ni tycker att kommentar-texterna är svårlästa så tryck på ctrl och rulla scroll-knappen på musen för större bokstäver. Hälsningar, Martin
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Jag postade ju några länkar till Djurens Rätt på iller-tråden under Runt Lägerelden. Det finns mer... Här finns en filur som gärna vill lyssna på balanserade och väl formulerade åsikter... http://www.jinge.se/?p=1441 Om ni tycker att kommentar-texterna är svårlästa så tryck på ctrl och rulla scroll-knappen på musen för större bokstäver. Hälsningar, Martin Ack ja. Sagt det förut och säger det igen, undrar vad dom har för material i sina skor.?
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Herregud, nu vet man vad en del socialbidragsmottagare gör för att få dagarna att gå.............
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Ack ja.Sagt det förut och säger det igen, undrar vad dom har för material i sina skor.? Om det är veganer du talar om så är deras skor garanterat inte skinn eller läder i alla fall... Sedan finns det ju jakthatare som käkar biff och går i päls men det är en annan sak. De som tar veganismen på riktigt allvar håller koll på om färgämnena i tuggummi innehåller animaliska produkter. Jag lägger ingen värdering på deras livsstil, men det är viktigt att förstå dem när de vill påverka vår livsstil... /Martin
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Om det är veganer du talar om så är deras skor garanterat inte skinn eller läder i alla fall... Sedan finns det ju jakthatare som käkar biff och går i päls men det är en annan sak. De som tar veganismen på riktigt allvar håller koll på om färgämnena i tuggummi innehåller animaliska produkter. Jag lägger ingen värdering på deras livsstil, men det är viktigt att förstå dem när de vill påverka vår livsstil.../Martin Veganer vet jag var jag har, det är avd. djurvänner som jag åsyftar. För mig verkar dom vara en samling vänsterinriktade Kflm-r akademiker som fallererat med sluttentan, kort sagt, rabiata.
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Veganer vet jag var jag har, det är avd. djurvänner som jag åsyftar.För mig verkar dom vara en samling vänsterinriktade Kflm-r akademiker som fallererat med sluttentan, kort sagt, rabiata. Jo, i dom kretsarna finns det nog en och annan med kängor som är så stora att det gått åt en halv ko för att tillverka dem... /Martin
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Jag postade ju några länkar till Djurens Rätt på iller-tråden under Runt Lägerelden. Det finns mer... Här finns en filur som gärna vill lyssna på balanserade och väl formulerade åsikter... http://www.jinge.se/?p=1441 Om ni tycker att kommentar-texterna är svårlästa så tryck på ctrl och rulla scroll-knappen på musen för större bokstäver. Hälsningar, Martin Hoppas bara att dom inte börjar hänga på detta forum om du tipsat dem. Brukar bli så aggresiv stämmning. :-
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Hoppas bara att dom inte börjar hänga på detta forum om du tipsat dem.Brukar bli så aggresiv stämmning. :- Där finns garanterat åtskilliga som läser jaktforum. Jag har inte tipsat någon, men det behövs inte heller. Innan Jägareförbundets forum hade medlemsinloggning så fanns där ju alltid några jaktmotståndare som bråkade. Var det inte djurvänner så var det folk som var inne på djupekologi. /Martin
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Socialbidragstagare? Den där pajsaren var socialinspektör i Stockholm förut vet jag i alla fall. Det är en gammal "kändis" inom internet. Han gillar att delta i debatter och är tydligen vänsterpartist. Han skriver både kul och underhållande men kanske är han inte alltid den mest saklige.
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Socialbidragstagare? Den där pajsaren var socialinspektör i Stockholm förut vet jag i alla fall. Det är en gammal "kändis" inom internet. Han gillar att delta i debatter och är tydligen vänsterpartist. Han skriver både kul och underhållande men kanske är han inte alltid den mest saklige. Dinge? Jag brukar ta ett och annat nappatag med honom på Usenet men sedan han mer eller mindre gått över till att göra reklam för sin blogg och hänvisa alla dit så har intresset att kommentera hans inlägg minskat.
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Dinge? Jag brukar ta ett och annat nappatag med honom på Usenet men sedan han mer eller mindre gått över till att göra reklam för sin blogg och hänvisa alla dit så har intresset att kommentera hans inlägg minskat. Jodå, Jingen känner jag sen många år tillbaka.
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Å nu har han fortsatt på temat.... :-] http://www.jinge.se/index.php/allmnt/jag-s...rensrattare.htm
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jan-Inge från Stockholm. Finns bara fyra st enl. hitta.se. Bör vara lätt att hitta för den som vill...
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jan-Inge från Stockholm. Finns bara fyra st enl. hitta.se. Bör vara lätt att hitta för den som vill... Jinge har aldrig stuckit under stol vem han är så jag begriper inte din passus. /rogge
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jag förstår att han har varit verksam politiskt, karl´n har ju åsikter om allt. Man undrar hur han skulle ha uttryckt dom om "bloggen" inte skulle ha funnits. Beundrar honom lite, faktiskt, tänk att helt hänsynlöst skriva allt det man tycker och tänker om och totalt skita i vad alla tycker om det och samtidigt tala om för dom att det är hans åsikter och med fulla skygglappar och utan någon som helst förståelse för andra åsikter be alla andra i princip fara åt h-e. Det krävs en hel del för att ha den inställningen och stå för den i alla lägen. Han kan inte haft lätt, stackarn.....
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jag förstår att han har varit verksam politiskt, karl´n har ju åsikter om allt. Man undrar hur han skulle ha uttryckt dom om "bloggen" inte skulle ha funnits. Beundrar honom lite, faktiskt, tänk att helt hänsynlöst skriva allt det man tycker och tänker om och totalt skita i vad alla tycker om det och samtidigt tala om för dom att det är hans åsikter och med fulla skygglappar och utan någon som helst förståelse för andra åsikter be alla andra i princip fara åt h-e. Det krävs en hel del för att ha den inställningen och stå för den i alla lägen. Han kan inte haft lätt, stackarn..... Visa inte jinge det här inlägget för då spricker han ;D Faktum är att han egentligen är en jäkla hygglig människa.
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jinge har aldrig stuckit under stol vem han är så jag begriper inte din passus./rogge Därför att knallkorken inte tål att bli bemött med fakta. När det inte passade hans galoscher radderar han inläggen och gör lite undersökningar om dem personen bemödar sig om att skriva i hans blogg. Så "jag vet vem du är" leken kan vi vara två om. Väldigt mycket Skogis-varning över den människan. .
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Jan-Inge från Stockholm. Finns bara fyra st enl. hitta.se. Bör vara lätt att hitta för den som vill... Det var ett himla underligt yttrande. Jag tolkar det som en hotfull kommentar. F.ö. finns det väl knappast så många med samma efternamn som honom och direkt buskablyg är han inte kan man väl säga. Men förklara gärna vad vitsen skulle vara att "hitta" honom är du snäll. Personligen så vill jag slippa att se den sortens yttranden här och definitivt ha dem förklarade för mig.
Publicerat Oktober 8, 200520 yr gör lite undersökningar om dem personen bemödar sig om att skriva i hans blogg. Så "jag vet vem du är" leken kan vi vara två om. Väldigt mycket Skogis-varning över den människan. . :-) Är det därför du kollar på Eniro.se efter honom? :-) DEt är uppenbarligen roligt att skriva om jägare: http://www.jinge.se/index.php/allmnt/varge...a-hatobjekt.htm
Publicerat Oktober 8, 200520 yr Undrar när vi får se snyftande storstadsbor tiggande och hotande be om att vi "lustmördare" ska ta vårt ansvar och skjuta ut vargen på samma sätt som man kräver att vi ska ta hand om trafikskadat vilt trots att ingen ersättning utgår för skador på egen hund. Trafikskador är och kommer alltid att förbli en polisiär angelägenhet men nu har man blivit van att vanliga svensson ska reda upp dessa med minimal ersättning Tror inte det ligger så avlägset med dom rapporter jag hör från mellansverige att så kommer att bli fallet. Då hoppas jag att riksjägarna och jägarförbundet tar tillfället i akt och dikterar en del villkor i den fortsatta viltvården i Sverige samt kräver betalt för den jakten. Jakten på varg och björn inbringar varken kött (det finns ingen marknad för den mängden björnkött) eller pengar och rekreationsvärdet är lika med noll. Nu har man skapat en ekologisk katastrof som man ännu inte insett vidden av. Jag ser med bävan fram mot de tre till fem kommande åren. Det är dags att registrera samtliga aktiva veganer och andra som gapar som värst så att dom kan göra den samhällsinsatsen utan ersättning. Jag vill inte bli inblandad annat än att ha samma lön som jag har när jag arbetar plus samtliga omkostnader betalda.
Publicerat Oktober 11, 200520 yr Ja och svarar man sakligt på dom så slår dom bara ifrån sig. Tyvärr så är dessa individer aldrig längre än femtio meter från närmaste lyktstolpe. Jag vill ha en kall snöfattig vinter så att vargarna lätt kan ta sig in mot stockholm.
Publicerat Oktober 11, 200520 yr Ja och svarar man sakligt på dom så slår dom bara ifrån sig. Tyvärr så är dessa individer aldrig längre än femtio meter från närmaste lyktstolpe. Jag vill ha en kall snöfattig vinter så att vargarna lätt kan ta sig in mot stockholm. Det skulle vara intressant och se deras reaktion om dom kommer på stockholmsgatorna och ut på Djurgården och Lidingö.
Publicerat Juli 25, 200620 yr Det skulle vara intressant och se deras reaktion om dom kommer på stockholmsgatorna och ut på Djurgården och Lidingö. Stockholmare är inte rädda för vargar. Ni tycks ju inte våga gå ut i skogen utan att ha bössan med er. http://www.jinge.se/index.php/allmnt/jagar...r-bekostnad.htm Känns det igen?
Publicerat Juli 26, 200620 yr När vargen tittar på dig och den verkar tam så funderar den på om du är en lättillgänglig middag. Hänvisar till grabben som trotts varningar för vargen gick ut och vart ihjälbiten av en grupp vargar i nordamerika. Ankan nej tyvärr är alldeles för många uppvuxna med att Walt Disney fyllt dem med propaganda om Bambi och CO, ser allt för ofta människor i min omgivning som har åsikter om varg, lo och björn mm. Om att de är så söta och de gör ingen skada, nej det kanske de inte gör i stockholm och övriga städer. Men på landsbyggden där man lever av vad jordbruket kan ge samt att många jobbar med ett heltidsjobb för att få det att gå runt så kan det kännas tungt att se sin fårbesättning riven då man tittar ut i fårhagen, och inse att det var ens kapital som gick åt helvete för att man inte ens hade laglig rätt att få beskydda den. Jag jagar själv på marker där vi tyvärr fått gott om lo, nu finns det inget kvar att jaga för att den viltstammen som vårdades ömt och skötes med viltvård är numera borta. För mig är det förlorat kapital som försvunnit ur skogen, en stam som jag vårdade lika bra som bonden sköter sina betesdjur. Bara att de jag hade gick fria och bondens går inom stängsel. Om du nu inte är rädd för vargen Ankan, skulle du släppa ut dina barn som är på väg till skolan för att gå 3-4 km (när jag gick på gymnasiet så fick jag gå ca 4,5 km för att komma till närmsta busshållsplats) en mörk vintermorgon då vintern har varit hård ett par månader. Om du sett ett par vargar stryka runt din gård kvällen innan? Jag tror att du skulle känna dig lite olustig om du sattes i den situationen som några av våra medmänniskor i det här landet har som vardag. Det är lätt att gömma sig i betongklumpar och vara kaxig i en stad där man bara blir en i mängden och våga kasta en sten utan att någon vet om var den kommer ifrån. Så jag säger bara kasta inte sten Ankan förrän du har satt dig in i den verklighet som många på landsbyggden lever med som vardag.