Publicerat Juli 26, 200619 yr Stockholmare är inte rädda för vargar. Ni tycks ju inte våga gå ut i skogen utan att ha bössan med er.http://www.jinge.se/index.php/allmnt/jagar...r-bekostnad.htm Känns det igen? Skulle nästan gissa att Du ankan inte har nån jakthund... Om DU hade en en jakthund=familjemedlem, som gick förbi dig på pass med en varg komma springandes i hasorna... skulle du då lyfta på hatten och hylla detta vackra djur som tänkte äta din familje medlem som middag ??? > Nog vet jag vad jag skulle göra... Tänk på alla bönder som har får etc, betandes på fäbovallarna som inte får skjuta varg vid första attacken... nej då dom ska vänta till det andra vargangreppet OCH fastställa att det e samma varg innan dom kan skjuta... annars får dom ju fotbojja (stig engdal) Nog ska vargen få finnas i den svenska faunan men bönder och jägare måste ha rätt att skydda sina Djur/FAMILJEMEDLEMMAR Det är väll du som är feg som sitter på pass och lyssnar på andras hundar hundar i ställe för att skaffa egna som det kan gå åt h-vete för... men OK du jagar väll i stockholmsregionen där ni inte har någe rovdjur.. "Klart vi ska ha varg, men inte där jag jagar" det är väll så du resonerar.. Inte det minsta MVH från mig > > > > > > > >
Publicerat Juli 27, 200619 yr Väntar med spänning på Ankans svar! Väntan är olidlig. Fattar inte vad jag ska svara på? Att vissa anser att storstadsbor är tuffare än beväpnade landsortsmänniskor? Till min glädje kan jag notera tta han gjort det igen... :-) http://www.jinge.se/index.php/allmnt/dags-...-jagarkaren.htm
Publicerat Juli 27, 200619 yr När han höll på och spred sina förvirrade tankar kring den jakt som sker på utsatt fågel osv så insåg jag att karln är fullkomligt ointresserad av fakta i frågan, han vek inte en mm trots att han fick rätt mycket bemötande på sitt svammel. Alltså är det bara att skita i stollen och inte bry sig. Mvh!
Publicerat Juli 27, 200619 yr Den där killen lever på konflikter enbart, och hans intresse för jakt består endast i att jägare blir förbannade över hans påhopp och ger honom mothugg. En alltigenom sorglig varelse.
Publicerat Juli 27, 200619 yr jag förstår inte hur han kan säga "att föda upp djur bara för att skjuta dem i småbitar tycker jag är helt sjukt" när han säkerligen vrider på ugner och slänger in en kyckling som har fötts upp i en bur som den knappt får plats i och sedan dödats. jag kan tänka mig hans motargument nåt i stil med " ja, men kycklingen vet ju inget annat" eller nåt sånt. kanske vi ska se vad han svarar? sen att han inte vill ta in all fakta och kritik är ju rent sorgligt, speciellt när han själv säger att andra inte vill lyssna på vad han säger. sen säger han fortfarande "skjuta dem i småbitar" när han flera gånger fått klart påpekat för sig att de inte skjuts i småbitar. vilken jävla idiot!
Publicerat Juli 27, 200619 yr En kompis till mig mailade Jinge från sitt jobb och korrigerade artigt några av hans påståenden om jakt och jägare. Jinge skickade svaret tillbaka till hans arbetsgivare och undrade om de visste att deras anställda sitter och slösurfar till bloggsidor och till och med diskuterar jaktfrågor på arbetstid? Suck... : : : :
Publicerat Juli 27, 200619 yr Jag har kikat på några debatter av sk djurvänner på tex vegan.nu och även på andra forum, tex nordulv. Jag blir alltid lika fascinerad av *deras* sätt att diskutera! Som jägare är man en stor hycklare som endast tänker på sig själv och inget annat. Att jaga med löshund är ett enda stort djurplågeri för viltet hävdar dessa experter med Robinson stjärnan Jan Emanuel i spetsen. Samtidigt vill dessa människor utplantera vargar i hela sverige och jag frågar mig, vilket är mest plågsamt, att bli jagad någon timme av en hund som inte ens kommer i närheten av tex rådjuret, eller att bli uppäten levande av en varg som hänger med tänderna i bakhasorna. Men vargen är ju naturlig och har ett naturligt beteende som det så fint heter, men om vi då ska diskutera vad som är naturligt måste väl jakten räknas dit eller??!! Vilka är det som stödutfodrar viltet en grym vinter, vilka utför farliga eftersök på trafikskadade vildsvin och björnar mitt i becksvarta natten?? Ja inte f*n är det dessa sk djurvänner utan VI jägare som lever med naturen 12 månader om året och som dessutom får skörda av dess överskott, och jag tror att det är just där skon klämmer, avundsjukan att vi jägare kan ha förstklassig mat på bordet. Om man kikar igenom några forum av nyss nämnda karaktär ser man en klar linje i de flesta inläggen, rovdjursvänner=jakthatare. En kompis till mig mailade Jinge från sitt jobb och korrigerade artigt några av hans påståenden om jakt och jägare. Jinge skickade svaret tillbaka till hans arbetsgivare och undrade om de visste att deras anställda sitter och slösurfar till bloggsidor och till och med diskuterar jaktfrågor på arbetstid? Suck... Ja det bevisar väl det mesta anser jag!
Publicerat Juli 27, 200619 yr En kompis till mig mailade Jinge från sitt jobb och korrigerade artigt några av hans påståenden om jakt och jägare. Jinge skickade svaret tillbaka till hans arbetsgivare och undrade om de visste att deras anställda sitter och slösurfar till bloggsidor och till och med diskuterar jaktfrågor på arbetstid? Suck... Trist med lögnare. Jinge har berättat om stalkern på Kronfågel AB. Han har säkert skrivit om det också. Jinge är en uppkäftig typ och han har en politisk uppfattning som jag inte gillar, men jag ogillar lögnare mer.
Publicerat Juli 27, 200619 yr Ankan har inte alls uppfattningen om att storstadsbor är tuffare än landsbyggdsbor. Du anser att vi inte kan gå ut i skogen utan att ha bössan med oss.....Jag anser att du har fel i det eftesom större delen av jägarkåren är friluftsmänniskor som mer än de flesta vandrar i skog och mark och inventerar det naturen har att ge. Vi ser oftast förändringar i markerna långt innan de flesta har fått upp ögonen för problemen eller förändringen. Jag går ofta i skog och mark, plockar bär, svamp, rastar mina hundar och så vidare. Endast 20 % av tiden har jag bössa med mig då jag befinner mig i skogen och det är under just rådande jaktsässong som bössan är med aldrig annars. Anser att Jingle är en sorglig person, som inte vet vad han pratar om. När han förkastar fakta för att gapa ut mer skit så är det inte mycket att ödsla tid på. Varför förklara något för en som inte begriper?? Han vill ju ändå inte förstå.
Publicerat Juli 27, 200619 yr he he he, kom att tänka på en annan grej angående avväpnandet av jägarkåren. Visst vi har vapen för att jaga vilt med men gör det oss till mördare? Män har en penis men gör det dem automatiskt till våldtäcktsmän? Eller kvinnor som har vagina, gör det dem automatiskt till prostituerade??? Ser inte skillnaden vi har ju alla utrustningen för att utföra uppgifterna...men gör vi det?
Publicerat Juli 27, 200619 yr he he he, kom att tänka på en annan grej angående avväpnandet av jägarkåren.Visst vi har vapen för att jaga vilt med men gör det oss till mördare? Män har en penis men gör det dem automatiskt till våldtäcktsmän? Eller kvinnor som har vagina, gör det dem automatiskt till prostituerade??? Ser inte skillnaden vi har ju alla utrustningen för att utföra uppgifterna...men gör vi det? Du lyssande också på P4 idag?
Publicerat Juli 27, 200619 yr Trist med lögnare. Jinge har berättat om stalkern på Kronfågel AB. Han har säkert skrivit om det också. Jinge är en uppkäftig typ och han har en politisk uppfattning som jag inte gillar, men jag ogillar lögnare mer. Och vari ligger lögnen?
Publicerat Juli 27, 200619 yr Nee faktiskt inte.... Missade jag något eller? Det var någon "tyckare" som uttryckte sig på samma sätt om olika saker i vårt samhälle idag.
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Kvack? Tala om trollen! Nu är han på gång igen Jingen... :-) Och jag har fått ett elakt mail från honom.
Publicerat November 9, 200619 yr Trist med lögnare. Jinge har berättat om stalkern på Kronfågel AB. Han har säkert skrivit om det också. Jinge är en uppkäftig typ och han har en politisk uppfattning som jag inte gillar, men jag ogillar lögnare mer. Jag antar att du menar att Jinge är en lögnare o stalker.
Publicerat November 9, 200619 yr Jag förstår att han har varit verksam politiskt, karl´n har ju åsikter om allt. Man undrar hur han skulle ha uttryckt dom om "bloggen" inte skulle ha funnits. Beundrar honom lite, faktiskt, tänk att helt hänsynlöst skriva allt det man tycker och tänker om och totalt skita i vad alla tycker om det och samtidigt tala om för dom att det är hans åsikter och med fulla skygglappar och utan någon som helst förståelse för andra åsikter be alla andra i princip fara åt h-e. Det krävs en hel del för att ha den inställningen och stå för den i alla lägen. Han kan inte haft lätt, stackarn..... Tänkte egentligen hålla mig utanför denna ganska underhållande diskussion men pappaledigheten innehåller ibland lite för lite intellektuell stimulans. 1. Jag håller med Orjant, killen är en mer eller mindre offentlig person med familj etc. Ändå bråkar han dag in och ut med en av de mest konservativa skarorna människor som finns i samhället, nämligen vi jägare...det är respekt även om det är korkat. 2. Vi lever ett liv som vi anser är rätt, men i gällande demokrati finns yttranderättsfrihet. Jinge har valt ett eget forum där han når ut på ett sätt som han inte trodde var möjligt när han startade. Det är fritt för oss att starta liknade bloggar där vi popagerar för vår livsstil. Men vilken normal person som helst hade givit upp efter de första hatmailen, men inte Jinge - han trappar upp. Kom ihåg att jaktmotståndarna i samhället är fler än antalet jaktkortslösare. Komunister och miljöpartister utgör faktiskt 10% av alla röstberättigade och där hittar vi inga vänner. 3. Vi måste upphöra med kräkningar typ "jag vet vad han bor" etc. i detta forum. Det är precis sånt som han vill provocera fram och han drar sig inte för att polisanmäla ett forum som vårat, det vet jag. Ge fan och besöka hans bloggar om man inte klarar att knyta näven i fickan och garva åt det hela. Jag vill inte se länkar från vår sida i morgondagens Aftonbladet att vi uppviglar till lynchningar av jaktmotståndare och det vill ingen av er heller tror jag. Tack för ordet
Publicerat November 9, 200619 yr . Kom ihåg att jaktmotståndarna i samhället är fler än antalet jaktkortslösare. Komunister och miljöpartister utgör faktiskt 10% av alla röstberättigade och där hittar vi inga vänner. Riktigt så illa är det väl inte, fastjaktmotståndarna är ju väldigt högljudda förstås. Tror inte att alla kommunister och miljöpartister heller är inbitna jaktmotståndare, där finns vanliga praktiska mänskor också, som tycker att jakt är okej.
Publicerat November 9, 200619 yr Nu kom jag in i den här diskussionen rätt sent, men "skjuta djuren i småbitar" tycker jag inte låter särskilt vettigt.
Publicerat November 9, 200619 yr Herregud vilka konstiga typer det finns ??? Tror inte ens det är lönt att diskutera med somliga...let in be....and be happy
Publicerat November 10, 200619 yr Tänkte egentligen hålla mig utanför denna ganska underhållande diskussion men pappaledigheten innehåller ibland lite för lite intellektuell stimulans.1. Jag håller med Orjant, killen är en mer eller mindre offentlig person med familj etc. Ändå bråkar han dag in och ut med en av de mest konservativa skarorna människor som finns i samhället, nämligen vi jägare...det är respekt även om det är korkat. 2. Vi lever ett liv som vi anser är rätt, men i gällande demokrati finns yttranderättsfrihet. Jinge har valt ett eget forum där han når ut på ett sätt som han inte trodde var möjligt när han startade. Det är fritt för oss att starta liknade bloggar där vi popagerar för vår livsstil. Men vilken normal person som helst hade givit upp efter de första hatmailen, men inte Jinge - han trappar upp. Kom ihåg att jaktmotståndarna i samhället är fler än antalet jaktkortslösare. Komunister och miljöpartister utgör faktiskt 10% av alla röstberättigade och där hittar vi inga vänner. 3. Vi måste upphöra med kräkningar typ "jag vet vad han bor" etc. i detta forum. Det är precis sånt som han vill provocera fram och han drar sig inte för att polisanmäla ett forum som vårat, det vet jag. Ge fan och besöka hans bloggar om man inte klarar att knyta näven i fickan och garva åt det hela. Jag vill inte se länkar från vår sida i morgondagens Aftonbladet att vi uppviglar till lynchningar av jaktmotståndare och det vill ingen av er heller tror jag. Tack för ordet Vi har turen att leva i en demokrati där yttrandefrihet är en av de viktigaste grundpelarna. Det finns människor som dör varje dag runt om i världen för denna frihet. Yttrandefriheten ska vi vara väldigt rädda om även om vi tycker att det finns en hel del "stollar" därute så har de all rätt att säga och skriva vad de vill så länge man inte kränker en annan människa. Tänk på detta! Jag gillar Jinge, han står verkligen för sina åsikter oavsett om hans argument inte räcker till eller ej. Sedan kanske han är lite väl instängd i sitt hörn men det verkar han totalt skita i. Tänk dig själv, han har jobbat kommunalt eller statligt i hela sitt liv, där uppmanar man inte direkt folk att komma med åsikter och utveckla tankar och nu på gamla dar har han hittat åsiktfriheten i sin egna lilla värld på nätet och han får all uppmärksamhet. Grattis, han har blivit NÅGON, folk "ser" honom genom disksussionerna och han lever antagligen för detta. Kul för honom! Han har nog hittat sin "mening med livet!" :D Att köra med en stil "jag vet var din brevlåda bor" är patetiskt och sänker oss till våra motståndares nivå. Vi är bättre än så! Sedan är diskussionen om oss Stockholmare endast larv! Jägareförbundet Centrala Stockholm är den delen av jägarkåren som växer mest i Sverige ;) så vi lär knappast snyfta, Sorry. ;D ;D Det enda som kan göra oss ledsna är arrendepriserna som vi får betala men det är som det är.