Publicerat Februari 27, 200917 yr Kollade lite vad det skulle kosta att ta hem treestands från Cabelas (sjövägen) i olika prisklasser:$200: 2916:- $300: 4374:- $400: 5833:- Medräknat är tull, moms, frakt och dollarn på 9:- . Billigare än att köpa i Sverige? Nja, inte direkt.. Jo, Cabelas har ganska dyra frakter. Men vi har ett annat inköpsställe där det bli helt andra pengar. Nu är det ju inte tänkt att ta hem treestands eller blinds en och en. Det blir nog ett samköp med kanske upp till 10-12 pers iblandat och då blir det ju att köpa in sig på en container plats och det handlar om helt andra frakter och inköpspriser. Vi får se hur det blir. Annars ligger ju de svenska handlarna rätt bra i pris. Det är knappast värt att plocka hem skrymmande saker via post från staterna. Där drar frakten iväg rejält.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Jo, Cabelas har ganska dyra frakter. Men vi har ett annat inköpsställe där det bli helt andra pengar. Nu är det ju inte tänkt att ta hem treestands eller blinds en och en. Det blir nog ett samköp med kanske upp till 10-12 pers iblandat och då blir det ju att köpa in sig på en container plats och det handlar om helt andra frakter och inköpspriser. Vi får se hur det blir.Annars ligger ju de svenska handlarna rätt bra i pris. Det är knappast värt att plocka hem skrymmande saker via post från staterna. Där drar frakten iväg rejält. Inte Cabelas, utan UPS som kostar
Publicerat Februari 27, 200917 yr Inte Cabelas, utan UPS som kostar Jo, cabelas tar ut en slant extra och de baserar sig frakten på procent av handlade dollar allt enligt deras hemsida. UPS tar rejältbetalt jämfört med U.S postal service (den vanliga posten) Men från andra firmor blir frakten billigare. Sist köpte jag från www.bowhunterssuperstore.com och där var frakten riktigt human. Snabb är dom också. Från order tills paketet låg hemma tog det 8 dagar.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Jo, cabelas tar ut en slant extra och de baserar sig frakten på procent av handlade dollar allt enligt deras hemsida.UPS tar rejältbetalt jämfört med U.S postal service (den vanliga posten) Men från andra firmor blir frakten billigare. Sist köpte jag från www.bowhunterssuperstore.com och där var frakten riktigt human. Snabb är dom också. Från order tills paketet låg hemma tog det 8 dagar. Ja ha, jag trodde det var din "Real Doll" som du fick hem på 8 dagar
Publicerat Februari 27, 200917 yr Ja ha, jag trodde det var din "Real Doll" som du fick hem på 8 dagar Nej nej! Det var "New farmer". En gris med 8 hastigheter!
Publicerat Februari 27, 200917 yr Nej nej! Det var "New farmer". En gris med 8 hastigheter! Du e sjuk du !
Publicerat Februari 27, 200917 yr Nej nej! Det var "New farmer". En gris med 8 hastigheter! .. du e fa...e inte frisk i skallen vännen!.. men de är väll därför jag tycker om dej!.. MVh
Publicerat Februari 27, 200917 yr .. du e fa...e inte frisk i skallen vännen!.. men de är väll därför jag tycker om dej!.. MVh JA ! när det finns fina svenska får !
Publicerat Februari 27, 200917 yr JA ! när det finns fina svenska får ! .. å ni e stöpta i samma form förstår jag!... Mvh
Publicerat Februari 27, 200917 yr .. å ni e stöpta i samma form förstår jag!... Mvh Vaddå stöpta i samma form? Vi har bara jagat ihop några gånger och då blir man så här! För övrrigt känns det som om denna tråd spårat ur totalt. Vi måste få hit nån moderator och ordna till detta! Ja, just jäklar. Jag är ju en sån. Crowfear lille! kan du kolla upp detta?
Publicerat Februari 27, 200917 yr Precis som rubriken lyder så har jag funderat mycket, men kom på först nu att man kan ju fråga folk som vet saker och testat mer än en själv.Epilog: Jag sitter ute en kväll. Totalt vindstilla. Hör mig själv andas, fast jag håller andan. ... Rådjuret kommer närmare, sakta. 40 meter bort nu. Jag har en möjlighet att dra bågen nu utan att upptäckas. Men kommer djuret att fortsätta komma närmare under den tiden jag orkar hålla upp bågen? Jag avvaktar. Märker att jag gjorde rätt, då djuret stannar kvar där ett tag. Djuret kommer nu närmare igen.. Sakta sakta betandes. NU, är det under 30 meter. Jag drar försiktigt försiktigt upp bågen. Så ljudlöst som det bara är möjligt, centimeter för centimeter.. TROTS DETTA, så blir djuret omedelbart alert och medvetet om faran. Studsar iväg som en pingisboll, samtidigt som det skäller ut mig med svordomar på rådjuriska. Det är just detta som jag har problem med. Kanske ni andra också. Men NÄR ska man dra bågen? Hur vet man det? Till synes omöjligt i vindstilla väder att jaga med båge känns det som. Detta hände 2-3 ggr i höstas för mig, och jag anser mig inte ha gjort något fel? Vissa verkar dra bågen redan när djuret är 20 meter utom skotthåll. Men själv börjar jag skaka efter 5 sekunder så det är inget alternativ för mig. Det är ju svårt att få dom redan när det blåser lite.. Finns det några tips o knix ni kan dela med er av. Tecken på djuret när man vet att "det hör lite sämre" osv.. Kollar man på filmer osv så ser det alltid så lätt ut.. Iallafall på vitsvansarna i ammerrikat. T.om. Afrikadjuren SER så lätta ut att få omkull. ?? Mvh C-A Själv håller jag bågen i ena handen och drar i strängen med den andra..