Publicerat Mars 6, 200917 yr Då var licensansökan inlämnad på en Brno CZ 453 Varmint i kaliber 22lr. Den kommer förvisso toppas av ett kinasikte, Rempoint 4-16x40AO.. Billigt, men till synes helt OK när jag testade det i butik. Vi får se om jag reviderar det beslutet senare i livet. Men det skla bli såååååå kul med en 22:a... ÄNTLIGEN en bössa som ger meningsfull träning och som ffa inte kostar skjortan att träna med! Att kolven är i det närmaste identisk med min Winchester 70 (om än i bättre kvalité på träbiten) gör inte saken sämre! Har dessutom suttit inatt och kollat diverse test och träffbilder skjutna med 453:or.. verkar vara helt fantastisk precision i de där bössorna. Såg till och med en 5-skotts serie skjuten på 200yards en vidstilla dag som höll en träffbild på ca. 40mm..! Måtte behandlingen av licensansökan gå snabbt!!!
Publicerat Mars 6, 200917 yr Grattis till en suverän kaliber och bra val av vapen. Du kommer nog inte att bli besviken. Har en Cz själv som jag är helnöjd med.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Det är ju tur att den har såpass rak stock, så du klarar av att hantera rekylen
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Grattis till en suverän kalibrer och bra val av vapen. Du kommer nog inte att bli besviken. Har en Cz själv som jag är helnöjd med. Tack! =) Det ska bli sååå kul.. köpte ju en sunkig savage 65M i 22wmr... inte alls samma sak.. fortfarande "dyr" ammo, och värdelös precision.. detta kommer bli bra =)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Det är ju tur att den har såpass rak stock, så du klarar av att hantera rekylen Jaaa.. såg till att det var tilltaget ögonavstånd på kikaren oxå så jag slipper halvmåne klubben
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Jag är också faktiskt lite sugen på en sån!Damn så fin den är! Helt klart en av de finaste och goaste 22:or jag sett iaf.. =) Och till det priset får man nog inte så mycket trevligare bössa för jakt och övning =)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Är den inte fin så säg??? Jo den var gullig . Blir lite avis men min gamla får duga några år till Vi får se till att ta oss en skjutdag på banan till våren så man får provskjuta den.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Vi får se till att ta oss en skjutdag på banan till våren så man får provskjuta den. Taget! =) Bara att säga tid och plats så bunkrar jag upp med kaffe, bullar och ammo
Publicerat Mars 6, 200917 yr Inga ursäkter nu således, även jag har en ny/gammal 22:a på väg in, ser det som ett led i god träning. Jo angående din "fegning" på korthållstävlingen, vill du kan jag skriva ut ett gäng "tassetavlor" som de heter hemma hos mig, inte mitt namn på dem och skicka till dig, pm;a mig din adress det är klart att man kör på 80 meter med 22:an med, den klarar det, skjut bara med underljudsammo så går det bra. /Christian
Publicerat Mars 6, 200917 yr Det är bara att lyfta på hatten för ett bra val och hoppas nu att handläggningstiden är snabb som f_n ...... =) Jag har också köpt en sådan bössa toppad med en Bushnell Banner 4-12x40. Har knappt skjutit in den ännu, det är ju så mycket snööö, men men... =) Om du har tid och lust får du gärna berätta om vilken ammunition som du tycker passar bra för dig. Grattis igen. / Thomas
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Det är bara att lyfta på hatten för ett bra val och hoppas nu att handläggningstiden är snabb som f_n ...... =)Jag har också köpt en sådan bössa toppad med en Bushnell Banner 4-12x40. Har knappt skjutit in den ännu, det är ju så mycket snööö, men men... =) Om du har tid och lust får du gärna berätta om vilken ammunition som du tycker passar bra för dig. Grattis igen. / Thomas Det ska jag =)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Inga ursäkter nu således,även jag har en ny/gammal 22:a på väg in, ser det som ett led i god träning. Jo angående din "fegning" på korthållstävlingen, vill du kan jag skriva ut ett gäng "tassetavlor" som de heter hemma hos mig, inte mitt namn på dem och skicka till dig, pm;a mig din adress det är klart att man kör på 80 meter med 22:an med, den klarar det, skjut bara med underljudsammo så går det bra. /Christian Menar du att du ska skicka pappertavlor till mig? =) Det räcker om du mailar bildfilen/pdf:en eller vad det är format så kan jag printa dem på jobbet =) P.M:ar min mail om du ej har kvar den
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare det är klart att man kör på 80 meter med 22:an med, den klarar det, skjut bara med underljudsammo så går det bra./Christian Ska man tro på de recensioner och amerikanska forum jag läst så bör det gå bra upp till 150m iaf att skjuta månadsträffen. Och den generella åsikten verkar vara att bössan tycker bättre om långsam ammo än snabb, och att de flesta får bästa resultaten med de billigaste sorterna de testat.. hehe, inte helt fel
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Vad fick du ge för bössan? Är lite sugen på en sådan... /Må han begärde strax över 5000kr för den, men jag bytte in min Remington 700 SPS för kalaset, så jag vet inte så noga =)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Grattis till en trevlig bössa med snälltryck Du börjar komma upp i samma bytestakt som mig ju! Mycket bra
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Grattis till en trevlig bössa med snälltryck Du börjar komma upp i samma bytestakt som mig ju! Mycket bra Tack! =) Snart bara trevliga bössor i garderoben nu =) Bara hagelbocken som oroar mig lite, så det blir väl snart ett byte till.. hehe... Jag lär av mästaren, du vet
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Är grymt avundsjuk!! Riktigt fin bössa! Tack =) Träbiten på den jag har ansökt licens på är snäppet finare än den som är på bilden dock =) Ska slänga in en bild på den här så snart jag får hem den!
Publicerat Mars 6, 200917 yr Har kikat på denna bössa jag med. Vill ha! Du får gärna skriva en vacker recension när du pangat lite! /Per
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Har kikat på denna bössa jag med. Vill ha! Du får gärna skriva en vacker recension när du pangat lite! /Per Det blir en rangerepport med bilder och test av olika ammosorter =)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Grattis till bra val! Har en lika dan och är helnöjd. Riktig studsarkänsla,kort och smidig och framförallt riktigt bra precision. Sköt en räv med min i morse (skabbig)
Publicerat Mars 6, 200917 yr Grattis till bra val! Har en lika dan och är helnöjd. Riktig studsarkänsla,kort och smidig och framförallt riktigt bra precision. Sköt en räv med min i morse (skabbig) Är det en 22wmr du har?