Publicerat Mars 18, 200917 yr köpte en 452 i somras, satt en gamokikare på, fungerar absolut på en "salongare". Skjuter mest stående plinking på ca 30m men provade skjuta in den på 80. Kommer i närheten av 5kronan med lapua, men den är som sagt mest en övnings bössa. Skulle vara trevligt med ett 10-mag då det känns som att man mest bara står och laddar hela tiden . På tal om ansökningstider: det tog ca ett dygn att få licencen på tikkan här i vintras då det är lågsäsong hos handläggarn i Gällivare.
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare NU har jag fått besked om att licensen ligger hemma på köksbordet! Ska hämta bössan ikväll =) Blir lite bilder på underverket senare då.. Skjutbanan kommer jag förmodligen inte hinna med ikväll, förhoppningsvis under veckan eller helgen, lite beroende på hur ljuset är efter jobbet.
Publicerat Mars 19, 200917 yr NU har jag fått besked om att licensen ligger hemma på köksbordet! Ska hämta bössan ikväll =) Yihoo!
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Yihoo! Visst är det väl kul när den där lappen dyker upp??? =)))) Gah.. hur ska man orka jobba resten av dagen nu?
Publicerat Mars 19, 200917 yr Visst är det väl kul när den där lappen dyker upp??? =)))) Gah.. hur ska man orka jobba resten av dagen nu? Pratade själv med licenstanten nyss, och TRG-licensen är på väg ut ur skrivaren Tre dagar är lagom handläggningstid.
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Pratade själv med licenstanten nyss, och TRG-licensen är på väg ut ur skrivaren Tre dagar är lagom handläggningstid. "min" licenstant är ju på semester i thailand.. då är det så illa att jag MÅSTE skicka ansökan till karlstad, som ska samlas på hög ihop med några andra för att spara porto.. sen ska den skickas till säffle för att handläggas istället, sen ska den skickas tillbaka till karlstad och SEN till mig.. Lite konsigt workflow på de där handläggningarna tycker jag.. annars brukar det gå fort även här =) Då får jag se fram emot en fin och välskriven TRG-rapport inom det närmaste då?? =)) EDIT: är det föresten inte lite konstigt att det ALLTID är licensTANTER och aldrig licensGUBBAR?
Publicerat Mars 19, 200917 yr jag tänkte nästan åka iväg efter pangen när dom ringde och sade att den skulle komma först kl 5 eller 8 (dom stänger 5) men på lördag skall den hem i stället. Måste försöka prata mig till en skott låda som kompensation MEN....grattis till din nya älskling
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare jag tänkte nästan åka iväg efter pangen när dom ringde och sade att den skulle komma först kl 5 eller 8 (dom stänger 5) men på lördag skall den hem i stället. Måste försöka prata mig till en skott låda som kompensation MEN....grattis till din nya älskling Tackar, bilder kommer imorgon.. nu är det sova time Har köpt följande ammo hittills som ska testas: Sellier & Bellot 2,45g High Velocity Hollow Point (mycket skeptisk till deras ammo...) RWS 2,6g High Velocity Hollow Point RWS 2,6g High Velocity Soft Point Gecco 2,6g Standard Soft Point Nu skulle ju denna 22:a skjuta bäst med långsamma patroner, det hade de dock bara Gecco för stunden. Ska besöka en till butik imorgon och se vad jag kan länsa där =) Om något har något att säga om ovanstående så länge så kan det vara kul att veta i förväg, och jämföra med efteråt. Återkommer imorgon kväll.
Publicerat Mars 19, 200917 yr Jag har läst nånstans (kanske här) om någon som fick fin precision med CCI Stinger som är den hetaste 22-patron som finns. Brukar skjuta skit i många bössor men inte i den 453 Varminten. Min jaktkompis 453 Varmint skjuter också bra med Stinger - så bra att stollen gick och köpte ett 500-pack på Torsbo
Publicerat Mars 19, 200917 yr Intressant att höra om stingern. Ska absolut testa den! Jag har Laupa biathlon och Laupa hålspets i "lager" som ska testast snarast... dock ej i helgen tyvärr. =((
Publicerat Mars 20, 200917 yr Författare Jag har läst nånstans (kanske här) om någon som fick fin precision med CCI Stinger som är den hetaste 22-patron som finns. Brukar skjuta skit i många bössor men inte i den 453 Varminten. Min jaktkompis 453 Varmint skjuter också bra med Stinger - så bra att stollen gick och köpte ett 500-pack på Torsbo Åhå, intressant =) Jag får se om den finns där jag ska dammsuga hyllorna idag Och du får trg'n idag... otålig?
Publicerat Mars 20, 200917 yr K-d Rörmontage har ganska många olika sorters 22ammo, det är ju på vägen hem från jobbet, eller hur
Publicerat Mars 20, 200917 yr Författare K-d Rörmontage har ganska många olika sorters 22ammo, det är ju på vägen hem från jobbet, eller hur Ska ta en kik där på lunchen.. är på kundbesök hela dagen och tror jag kommer käka i karlstad, så det blir ju bra. Dagen avslutas i Kristinehamn, har för mig att det finns någon som säljer ammo där oxå.
Publicerat Mars 22, 200917 yr ny bössan skjuter som en dröm...och perfekt balans med dämparen på! jag älskar den!!!
Publicerat Mars 23, 200917 yr När bössan kom hem mätte jag trycket till 1.5kg samt 0.2kg men nu är trycket 1.2kg samt 0.2kg snart är jag nere på 1kg
Publicerat Mars 23, 200917 yr Författare När bössan kom hem mätte jag trycket till 1.5kg samt 0.2kg men nu är trycket 1.2kg samt 0.2kg snart är jag nere på 1kg Har inte mätt motståndet på min bössa, men nog känns det lättare än 1,5kg tycker jag. Får kolla nästa gång på banan =)
Publicerat April 3, 200917 yr En liten bild på min knallare CZ 453 Varmint .22lr Bushnell Banner 3-9x40 Jag är nog väldigt tacksam för att man får ha ljuddämpare i Finland! Jag tycker den får bättre balans, ser mycket snyggare ut jämfört med en som inte har och så smäller det ju inte lika högt /Simon som är nöjd med sin 453:a
Publicerat April 19, 200917 yr Hur är det med era 453:or? När ni har på snälltrycket klickar det om ni trycker litet snett från sidan? För mig klickar det om jag inte trycker rakt bakåt?
Publicerat April 19, 200917 yr Författare Hur är det med era 453:or? När ni har på snälltrycket klickar det om ni trycker litet snett från sidan? För mig klickar det om jag inte trycker rakt bakåt? Faktiskt inte provat än.. nu har jag väntat längre på kikarfästena än jag gjorde på licensen....
Publicerat April 21, 200917 yr Faktiskt inte provat än.. nu har jag väntat längre på kikarfästena än jag gjorde på licensen.... men testa spänn upp det tomt och klicka? Tycker det värkar fel om det klickar på en ny bössa
Publicerat April 28, 200916 yr Författare men testa spänn upp det tomt och klicka? Tycker det värkar fel om det klickar på en ny bössa Nu har jag testat, funkar alldeles utmärkt.. klickar inte.. sorry =/ Har även gjort ett litet ovetenskapligt ammotest som finns i min jaktdagbok tillsammans med lite bilder, om du är intresserad?
Publicerat April 29, 200916 yr Nu har jag testat, funkar alldeles utmärkt.. klickar inte.. sorry =/Har även gjort ett litet ovetenskapligt ammotest som finns i min jaktdagbok tillsammans med lite bilder, om du är intresserad? måste ta ett snack med försäljaren då klart jag e intresserad!