Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En TILL ny bössa på G

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Är det en 22wmr du har?

den finns bara i 22lr och 17hmr

• Svar 74
  • Visningar 7,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Det blir en rangerepport med bilder och test av olika ammosorter =)

Underbart! Väntar otåligt...

Publicerat
  • Författare
Underbart! Väntar otåligt...

You and me both! =)

Publicerat

snart blir vi 3 :rolleyes:

Har själv tänkt köpa en toppad med en 3-9x40 niko + ljuddämpare

dom begärde ca 650€ för allt :D

Publicerat
  • Författare
snart blir vi 3 :rolleyes:

Har själv tänkt köpa en toppad med en 3-9x40 niko + ljuddämpare

dom begärde ca 650€ för allt :D

Här i sverige är det big No-no med ljuddämpare på 22:or dessvärre =) Ska bli kul att se hur din presterar och med vilken ammo den går bäst. =)

Publicerat

har själv en 452 american med SAK dämpare.. å flertalet rävar å grävlingar har lämnat in för den bössan . kan bara lyfta på hatten för ett bra val... :)

Publicerat

Faan Ola! :)

Du gör mig avis... Har suktat länge efter en 453 varmint, skall genast gå å lipa inför frugan å beskriva precis hur jävla synd det är om mig för att jag INTE har en dylik. :D

Har du kollat av med andra 453-ägare om vad för ammosort som funkar bäst?

Mvh. Robban

Publicerat
main068.png

Är den inte fin så säg??? :wub:

den såg ju fin ut, sen är 22 ingen dålig kaliber har ju själv införskaffat en sådan. Grattis till en fin bössa o Kaliber :D

Publicerat
  • Författare
Faan Ola! :wub:

Du gör mig avis... Har suktat länge efter en 453 varmint, skall genast gå å lipa inför frugan å beskriva precis hur jävla synd det är om mig för att jag INTE har en dylik. :D

Har du kollat av med andra 453-ägare om vad för ammosort som funkar bäst?

Mvh. Robban

Hahaha =) Det tycker jag du ska göra =)

Har läst en del om vad folk skjuter med på rimfirecentral.com.. dock är jag väl lite halvtveksam inför vissa personers resultat där.. ;) Men generellt verkar det som att långsam ammo går bäst i 453:orna. Ska köpa på mig ett gäng askar av varierande märke och hastigheter och testa.. =) Ska bli grymt skoj!

Publicerat

Normas jaktmatch (RWS) funkar ypperligt i min 452:a.

CCI Standard Vel. gillar den också. Går som en potta skit med allt som det står Remington på å så skitar det ner så infernaliskt.

Konstigt nog älskar den CCI Stinger.

När du får den, kolla så att säkringen går tyst och fint, brukar vara "ganska" grov från fabrik.

GRATTIS till en underbar bössa! Skall inom en snar framtid byta ut min 452:a mot en 453 varmint.

Publicerat
  • Författare

CCI Standard Vel. gillar den också. Går som en potta skit med allt som det står Remington på å så skitar det ner så infernaliskt.

Konstigt nog älskar den CCI Stinger.

När du får den, kolla så att säkringen går tyst och fint, brukar vara "ganska" grov från fabrik.

GRATTIS till en underbar bössa! Skall inom en snar framtid byta ut min 452:a mot en 453 varmint.

Tackar för tipsen.. =) Jag skriver en liten shoppinglista med sorter jag vill testa och tar med när jag hämtar bössan.. Känns ju helt sjukt att kunna köpa en ask ammo för 40kr.. hehe.. brukar ju gå en halv månadslön när man köper fabriksladdat annars :lol: God bless the 22.

Publicerat

Utan att ha genomfört några större tester med min 452 så kan jag nog påstå att den ger en helt okej träffbild med Remingtons Yellow Jacket. För kråkor och annan ohyra så har jag inhandlat en ask Winchester Power Point, vilket ger bra träffbilder, och trevlig varmint-effekt på målet (bara splitter kvar av kulan :lol: ).

Publicerat

i morgon skall jag lämna in ansökningsblanketten så har jag tur kan jag hämta pangen nästa vecka :lol:

Publicerat
  • Författare
i morgon skall jag lämna in ansökningsblanketten så har jag tur kan jag hämta pangen nästa vecka :lol:

Kul! =) Kanske får dem hyffsat samtidigt så kan vi jämföra range reports sen, kan ju vara riktigt intressant =)

Publicerat

Jag har en jag och den funkar bässt med cci standard. Grymt trevlig att panga med men ak så glupsk. :P:P:lol:

Publicerat
  • Författare
Jag har en jag och den funkar bässt med cci standard. Grymt trevlig att panga med men ak så glupsk. ;)B)-_-

Glupsk? =) Hur menar du? Det går mycket ammo? :huh:

Publicerat
Glupsk? =) Hur menar du? Det går mycket ammo? :lol:

Numera köper jag bara i bulk :D

Publicerat
  • Författare
Numera köper jag bara i bulk :lol:

Haha, jaa =) Kollade nån winchester, snabb kula med hålspets.. skulle visst vara hyffsat explosiv. 500st för strax över 300kr.. helt OK =)

Publicerat

Var iväg idag och testade bössan lite. Sköt i bänk från ca 85m.

Sköt först med CCS standard eller vad den heter... gillade inte den, kanske är jag ovan men det var verkligen att lobba in skotten....

Sedan testade jag minimag. Där var det skillnad, gillade dem...

Det går nog att skjuta riktigt bra med denna bössa, jag är dessvärre inte speciellt bra skytt men för att se det possitiva

så finns det utvecklingspotential.... :rolleyes:

Lägger in ett par bilder på bästa serierna.

post-2621-1237053028_thumb.jpg

post-2621-1237053154_thumb.jpg

Publicerat
Var iväg idag och testade bössan lite. Sköt i bänk från ca 85m.

Sköt först med CCS standard eller vad den heter... gillade inte den, kanske är jag ovan men det var verkligen att lobba in skotten....

Sedan testade jag minimag. Där var det skillnad, gillade dem...

Det går nog att skjuta riktigt bra med denna bössa, jag är dessvärre inte speciellt bra skytt men för att se det possitiva

så finns det utvecklingspotential.... :rolleyes:

Lägger in ett par bilder på bästa serierna.

vad blev den bästa träffbilden?

Publicerat
vad blev den bästa träffbilden?

Lite under 4 cm, men bössan kan ju såklart mycket bättre än så. Lite pinsamt att lägga ut så dåliga träffbilder när jag vet hur många extremt duktiga skyttar det finns här. Jag ska lägga mig i hårdträning och vill verkligen förbättra mitt skytte.

Ska även testa mina Polar Biathlon skott och se hur de går.

Längtar tillbaka till skjutbanan !

Publicerat

tror inte jag är mycket bättre :P men med 308an sköt jag 14 mm på 75mm ;)

Publicerat
Kul! =) Kanske får dem hyffsat samtidigt så kan vi jämföra range reports sen, kan ju vara riktigt intressant =)

Ni svenskar är allt långsamma ^_^

MEN

SNACKA OM SNABBA FINNAR! ;)

Jag beställde en 453 varmint i dag kl. 16.45 :D (den skulle från importören) :P

I morgon skall jag åka efter pangen B):D

Publicerat
Ni svenskar är allt långsamma ^_^

MEN

SNACKA OM SNABBA FINNAR! ;)

Jag beställde en 453 varmint i dag kl. 16.45 :D (den skulle från importören) :P

Kul. grattis till ett bra köp. !!

Glöm ej att skriva om hur det går med den, vilken ammo du tycker passar bäst t ex.

Vad har ni för sikten på era ?

Till min följde det med ett Bushnell Banner 4-12.

Skulle vara kul att testa med ett "värsting" sikte för att se skillnaden... eller så är det bra att man inte

vet så man inte behöver sukta efter något dyrt.. =P

Publicerat
  • Författare
Ni svenskar är allt långsamma :D

MEN

SNACKA OM SNABBA FINNAR! <_<

Jag beställde en 453 varmint i dag kl. 16.45 :D (den skulle från importören) :D

Jag är nog tacksam för att vi är lite mer restriktiva med vapen här =) Även om det är sjuuuukt trisst att behöva vänta så länge. Vapenhandläggaren i hemkomunen här är i Thailand på semester... så vad ska man göra? ;)

Satte ett Rempoint 4-16x40AO på mitt.. kinasikte.. men jag kommer knappast sitta på vakjakt i mörker med det siktet =) Så länge det håller skärpan och är skottfast så kommer det fylla sitt syfte på den bössan.