Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EU-valet

Featured Replies

Publicerat

Nu när Europaparlamentsvalet 2009 är i fokus så tycker jag att alla vi som är jakt intresserade och värnar om att ha våra svenska traditioner kvar ska kolla noga på vart just de olika partierna har för åsikter om tex rovdjurs frågan mm.

Nu är det givetvis inte bara jakten man ska gå på utan det stora hela, men iallafall så tycker jag att alla ska gå in på www.sverigedemokraterna.se och knappa sig fram till en kanditat som heter Per-Arne Wahlberg.

Sverigedemokraterna har vuxit oerhört mycket det senaste året, kanske just för att många vill ha kvar det sverige som det en gång var, så läs inte bara igenom kandidaternas viljor utan även vad hela SD har för vilja!

Eftersom SD sista valet hade så många röster som dom hade så är vallokalerna skyldiga att lägga ut SD:s valsedlar.

Publicerat

Jag är själv inte särskilt fascinerad av populistiska partier, men det får väl sägas vara positivt någon anser det vara värt att försöka värva jägarrösterna. ;)

Publicerat

Eu valet brukar ta fram ytterligheterna i höger vänster kanterna, jakten är väldigt viktig för mig och jag vill ha någon som kan stå på sig i Bryssel, spänna näven i fickan på egen täppa är en sak, men stå på sig fullt ut där nere och samtidigt lyckas att få gehör för sina åsikter en helt annan.

Kan inte minnas att någon svensk eu politiker gjort några större framgångar i europa utom då att sitta i knä på tyskland och frankrike. Känns som man skickar iväg bråkmakarna i det egna leden och jag skulle nog också le och hålla käft för vad var det 136 000/mån hälften skattefritt.

Rösta på vad ni vill men stryk alla namnen på listan och skriv ditt mitt överst, jag bjuder er alla på jakt som tack om jag kommer in ;) skämt åsido kolla listan och stryk de ni inte vill ha där, får jag tid vilekt jag betvivlar så ska jag göra en lista på jaktligt godkända kandidater, i SvJakt så finns det en fingervisning, ni som röstar rött tänk ett steg till i EU valet åker de ner så slutar det med att vi ska anställa alla arbetslösa i europa i vår offentliga sektor och det blir snygga siffror men nån ska ju betala också.

Publicerat

Jag har varit inne och raderat en del osmakliga inlägg som inte tillför tråden något vettigt, och en del svar på detta som av naturliga skäl inte kan vara kvar då det skulle bli förvirrande att ha kvar dessa.

Diskutera gärna i denna tråd vart dom olika partierna står i jaktliga frågor, men ge fan i att kasta skit omkring er, håll er till sak, om ni inte klarar detta så strunta i att engagera er i tråden !

Ev synpunkter på modereringen tas via pm till mig, och inte här i tråden.

Janne/ moderator.

Publicerat

Det finns en intressant artikel i Svensk Jakt no 5 som tar upp hur de svenska partierna har agerat i jaktfrågor inom EU.

Vidare såg jag en annan artikel i någon annan av alla de olika jakt/vapentidningarna jag prenumererar på som visade frågor och svar till olika politiker i sverige.

Dock skulle det vara intressant att få reda på vilka namn på olika listor som är kunniga inom området jakt och kan representera oss i såväl EU som regionalt.

Publicerat

Kan ju inte rösta på ngt etablerat parti för dom är inte för demokrati tydligen. Inga etablerade partier kan tänka sig samarbeta med tex. SD om dom skulle komma in i parlamentet. Då kan man ju skita i o rösta om inte lilla Sveriges delegater kan samarbeta i frågor som berör vårt land. Jag vet vad/vem jag ska rösta på. Är närmast att betrakta som en missnöjes röstning

Publicerat

Självklart ska man rösta, Jag tycker dock inte att SD är det bäst lämpade vare sig i jaktliga frågor eller övrigt...

Min röst hamnar på Junilistan vilket har vettiga åsikter.

Men framför allt Rösta! Alla i världen har ju inte dom rättigheterna.

Mvh garou

Publicerat
Självklart ska man rösta, Jag tycker dock inte att SD är det bäst lämpade vare sig i jaktliga frågor eller övrigt...

Min röst hamnar på Junilistan vilket har vettiga åsikter.

Men framför allt Rösta! Alla i världen har ju inte dom rättigheterna.

Mvh garou

Lutar åt Junilistan eller centern i EU valet, skulle gärna se att någon stog upp för jägarfrågorna även i hemlandet, står för vårjakt på bock i hela landet, få tillbaka morkullejakten och inte köpte allt vad EU hittar på.

Men rösta annars släpper ni er röst till de oliktänkade, alla röster gör nytta.

Publicerat

Idag har jag gjort min plikt som medborgare, dvs röstat. Min röst gick till Juni-listan där jag kryssade deras nr 4, Helene Goudin.

Publicerat
vårjakt på bock i hela landet,

Nänänä.... det är bra som det är nu. ;):D

I övrigt var jag och röstade vid 0900 innan det bar av till pistolbanan.

Publicerat
Idag har jag gjort min plikt som medborgare, dvs röstat. Min röst gick till Juni-listan där jag kryssade deras nr 4, Helene Goudin.

+1 på den!

Jag har kollat runt och tyckte att hon hade sunda åsikter om jakt och hur jakten ska skötas.

Publicerat

"Junisarna" fick min röst också. De verkar vilja minska EU:s makt överhuvudtaget, och inte bara i jaktliga frågor, vilket jag tycker är bra. EU är säkert bra för vissa internationella frågor men det får ju vara måtta på hur mycket de ska få påverka enskilda medlemsländer.

Publicerat
+1 på den!

Jag har kollat runt och tyckte att hon hade sunda åsikter om jakt och hur jakten ska skötas.

Gjorde faktsikt det jag också, sossen som stog utanför blev lång i synen när jag först vänligt tackade nej, då han inte gav sig så tyckte jag att han behövde veta min åsikt, räcker det inte med att ni kört ett land i botten ska ni anställa hela europa i offentliga sektorn för att dölja arbetslösheten ;)

Publicerat
"Junisarna" fick min röst också. De verkar vilja minska EU:s makt överhuvudtaget, och inte bara i jaktliga frågor, vilket jag tycker är bra. EU är säkert bra för vissa internationella frågor men det får ju vara måtta på hur mycket de ska få påverka enskilda medlemsländer.

Här också! ;)

Publicerat
Här också! :D

Jag har inte röstat alls ;)

Publicerat
Jag har inte röstat alls ;)

Gott om tid kvar ännu. 2 tim 7 min kvar! Åk och gör det slöfock! :rolleyes:

Publicerat

Har röstad idag. Har aldrig skolkat i ett val sen jag fick börja rösta för 21 år sedan.

Publicerat
Gott om tid kvar ännu. 2 tim 7 min kvar! Åk och gör det slöfock! :rolleyes:

3 timmar är det väl ?

Dom stänger väl vallokalerna kl 2100 har jag för mig.

Publicerat
3 timmar är det väl ?

Dom stänger väl vallokalerna kl 2100 har jag för mig.

Rätt!

Sorry! Felskrivning ifrån mig! ;)

Publicerat

Centerpartist - dom har visat att dom hanterar många jaktfrågor här hemma på ett vettigt sett trots allt. Vilken nytta är det att skicka en röst på ett parti i EU parlamentet som ändå inte har förankring i riksdagen och ens en utarbetad politik för styrandet av Sverige? Undrar hur negativt inställd han/dom egentligen är till EU?

5 år med 140 lök i månaden och inget politiskt manifest att ta hänsyn till hemma - jag tackar jag :unsure: Junilistan är garanterat osynliga till nästa parlamentsval då besluten om var snusfrågor och vargjakt skall vevas igen. 4 veckors kampanj, 5 år med solbrillor.

Inte meningen att reta upp någon, men det är min syn på saken. ;)

Publicerat
Centerpartist - dom har visat att dom hanterar många jaktfrågor här hemma på ett vettigt sett trots allt. Vilken nytta är det att skicka en röst på ett parti i EU parlamentet som ändå inte har förankring i riksdagen och ens en utarbetad politik för styrandet av Sverige? Undrar hur negativt inställd han/dom egentligen är till EU?

5 år med 140 lök i månaden och inget politiskt manifest att ta hänsyn till hemma - jag tackar jag :unsure: Junilistan är garanterat osynliga till nästa parlamentsval då besluten om var snusfrågor och vargjakt skall vevas igen. 4 veckors kampanj, 5 år med solbrillor.

Inte meningen att reta upp någon, men det är min syn på saken. ;)

Fan...man har satsat fel i yrkeslivet hör jag.. :huh:

Publicerat
Fan...man har satsat fel i yrkeslivet hör jag.. ;)

Har röstat nu. :unsure:

Publicerat
Har röstat nu. :unsure:

Bra! ;)

Publicerat

Fick rösträtt i förrgår, och nu är det röstat B)

Publicerat
Fick rösträtt i förrgår, och nu är det röstat ^_^

mycket bra gjort B)