Publicerat Juni 7, 200916 yr Centerpartist - dom har visat att dom hanterar många jaktfrågor här hemma på ett vettigt sett trots allt. Vilken nytta är det att skicka en röst på ett parti i EU parlamentet som ändå inte har förankring i riksdagen och ens en utarbetad politik för styrandet av Sverige? Undrar hur negativt inställd han/dom egentligen är till EU?5 år med 140 lök i månaden och inget politiskt manifest att ta hänsyn till hemma - jag tackar jag Junilistan är garanterat osynliga till nästa parlamentsval då besluten om var snusfrågor och vargjakt skall vevas igen. 4 veckors kampanj, 5 år med solbrillor. Inte meningen att reta upp någon, men det är min syn på saken. Huvudet på spiken!
Publicerat Juni 7, 200916 yr Gjorde faktsikt det jag också, sossen som stog utanför blev lång i synen när jag först vänligt tackade nej, då han inte gav sig så tyckte jag att han behövde veta min åsikt, räcker det inte med att ni kört ett land i botten ska ni anställa hela europa i offentliga sektorn för att dölja arbetslösheten MOOAAAAHHHAAHAHAHAHAHAHAAAAAAA Så ska de hanteras, iglarna utanför vallokalen, något så vedervärdigt påfrestrande att inte kunna gå in och välja utan att bli antastad av någon imbecill som tror man ska ändra sig på tröskeln... JAg har aldrig röstat centern tidigare men nu råkar det finnas en ung förmåga härifrån som jag nog rästat på NÄSTAN oavsett partitillhörighet bara för att hon är ung och kvinna, att dessutom centern är ett av de få etablerade partierna som tar landsbygt och jakt på allvar gjorde det till ett lätt val. Framtiden får utvisa om det var dumt eller inte.......
Publicerat Juni 8, 200916 yr Vilken nytta är det att skicka en röst på ett parti i EU parlamentet som ändå inte har förankring i riksdagen och ens en utarbetad politik för styrandet av Sverige? Undrar hur negativt inställd han/dom egentligen är till EU?Junilistan är garanterat osynliga till nästa parlamentsval då besluten om var snusfrågor och vargjakt skall vevas igen. 4 veckors kampanj, 5 år med solbrillor. Poängen med att rösta på ett litet parti som (kanske) inte kommer med i parlamentet är att man blir berättigad att klaga på hur dåligt de svenska EU-parlamentarikerna sköter jobbet eftersom man själv inte röstat fram dessa personer