Publicerat Mars 10, 20197 yr 5 hours ago Joacim sa: Vilken pipa rekommenderas att köpa för att locka kråka och kaja? Tänkte beställa idag och jaga någon morgon nästa helg. Går lätt att få till kajljud i Roger Barrborns kråkpipa Nordik pro.
Publicerat Mars 17, 20197 yr Detta är en populär post. 40 kråkor blev det igår. Besvärligare väder än förra gången med snö/regn och jag fick inte till uven riktigt som jag ville ha det. Hoppas på skönt vårväder nästa sväng!
Publicerat Mars 17, 20197 yr Hmmm, här har det varit pissväder idag. Fick lägga tid på duvorna istället på gården för uven. Men måste ju bli bättre väder nån gång?
Publicerat Mars 23, 20197 yr Detta är en populär post. Riggade kråkbulvaner på åkern hos bonden.. Fick ner 19 kajor och 1 kråka.. en kaja blev hängande död på en trädgren och gick inte att få ner.. Testade en annan bondgård efter och fick ner 1 kaja och 3 duvor till...
Publicerat Mars 23, 20197 yr Detta är en populär post. Bra dag etter kråkene i dag. Brukte lokkekråker men byttet til uven senere. 46 stk.
Publicerat Mars 23, 20197 yr Detta är en populär post. Tror vi landade på 58 eller något i morse... för mycket vind och lite fågel. Helt ok morgon iaf.
Publicerat Mars 24, 20197 yr Detta är en populär post. Det ble en sving i dag og. Et jævlig skitvær med sludd, regn og vind. Kråkene var fløy høgt. Jeg kom hjem som en druknet katt. J.A.
Publicerat Mars 24, 20197 yr Detta är en populär post. Blev 7-8 svartisar idag första timmen sen började det blåsa så bara och bryta? ett gäng duvor vid gården fick kompensera.
Publicerat Mars 25, 20197 yr 14 hours ago offire sa: 9 fåglar på 12 skott det är jag ? med Det där var att ta det hela till nästa nivå.. skotträknare med? Coolt!
Publicerat Mars 26, 20197 yr På 2019-03-25 at 11:01 Hipshot sa: Det där var att ta det hela till nästa nivå.. skotträknare med? Coolt! Det får ju vara lite seriöst ?
Publicerat Mars 26, 20197 yr Detta är en populär post. Ska jaga kråka i morgon bitti med en jaktkompis ett par timmar före jobbet. Det blir på en vildsvinsåtel vi har i anslutning till en gammal soptipp. Det är mycket kråkor och kajor där, men det gäller ju att de är just där vi är, just när vi är där. Jag har aldrig jagat kråka förut. Ska bli spännande.
Publicerat Mars 26, 20197 yr @redtop Ha det så kul och njut, det är vansinnigt kul men det kan gå fort så var på tå. Låt oss höra hur det gick. Vårjakt i år igen??
Publicerat Mars 27, 20197 yr Kråkjaktsrapport, se annan tråd. Trevlig jaktform det där! Blir garanterat fler gånger!
Publicerat Mars 31, 20197 yr Detta är en populär post. 16st blåste bra men skyttet fungerade såg när Korpen tog en harunge i den låga veten
Publicerat April 1, 20197 yr Läskiga fåglar dessa korpar.. Grannbonden på Norrby såg tre korpar ge sig på en nästan vuxen hare och plåga.. de fick inte död på den men skadade den illa..
Publicerat April 1, 20197 yr Det finns en anledning till att det heter "a murder of crows" på det anglifika språket, det är för att förekomsten av dessa är mord på småvilt och andra smådjur. /C
Publicerat April 1, 20197 yr Detta är en populär post. Inget vidare drag på fåglarna men en fantastiskt fin dag. Sista dagen för vitfågel.
Publicerat April 14, 20197 yr Sista dagen för mig idag, hyfsad morgon tills det började blåsa som bara ... men 23 var inte så pjåkigt men idag mest kajor. Nu blir det lite skyddsjakt framöver och lite sovmorgon också. Fiskesuget börjar öka med våren i antågande så får köra igång efter sommarn igen.
Publicerat Juli 7, 20196 yr Detta är en populär post. Gallrade fågel i morse.. 26 kajor och 1 kråka på första gården och 9 kajor och 1 kråka på andra gården.. dvs 37 fåglar totalt...