Jump to content

Kråkjakten

Recommended Posts

walle91
2 hours ago Hipshot sa:

Nice!! 

Vet inte om du såg det med jakten på Högbytorp är avblåst, annan som tagit över.. 

Såg det, fan vad trist! Många fina minnen där ifrån. 

• Like 1
  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hipshot

736

• jimbolo

345

• hs_merkel

308

• EmilL

229

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Nu e flyttisarna här 

Posted Images

Hipshot

Ja! 

Skulle jag ändra något öht så hade jag försökt få tag på ögon som är mer tydligt ilröda alt oranga.. men det ser klart bra ut!

Hellhunter
5 minutes ago Hipshot sa:

Ja! 

Skulle jag ändra något öht så hade jag försökt få tag på ögon som är mer tydligt ilröda alt oranga.. men det ser klart bra ut!

Jo har funderat i dom banorna också, men annars är jag nöjd!

Hellhunter

Kom ju på att jag hade en uv till och den hade rätt så schyssta ögon...

IMG-20200410-WA0007.jpg

Hipshot

Ska ni köpa ögon så satsa på något mer orange/rött.. om det finns möjlighet.

Hellhunter

Såhär vart de med de röda:

IMG-20200410-WA0008.jpg

Christian N

Ser ut som de fått klister/limrester på sig. 

Hellhunter

Jo, försökte måla dom gula nångång för länge sedan.. Men skrapade bort färgen sen så därför ser dom ut som dom gör, dumt gjort...

Men stoppade på dom tillfälligt så det är ju bara att beställa nya och smacka på dom.:)

• Like 1
culot

Hörde ni förresten att Birdlife Sweden vill ha Kråkan rödlistad ?   För att den har minskat i antal ? Det kan ju vara så att den var ganska övertalig innan eller ? 

lsjonsson
8 hours ago culot sa:

Hörde ni förresten att Birdlife Sweden vill ha Kråkan rödlistad ?   För att den har minskat i antal ? Det kan ju vara så att den var ganska övertalig innan eller ? 

Ja och ändå tycker jag att vi har nog av dom.

offire
På 2020-04-18 at 09:22 culot sa:

Många andra fåglar ökar om Kråkan minskar 

Hipshot

Korpen röjer kråkbon rätt hårt, sett det ske här inne i byn faktiskt.. Jävla liv på alla fåglar när korparna gör raider in i bebyggelsen.. 

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
Hipshot

Öm axel är trevligt.. eller nåt, när det sker så har det ofta för mej i alla fall spårat ur och när man sen bryter.. fy fan vilket bök att baxa ihop allt!!

• Like 2
  • 2 weeks later...
stefan
På 2020-07-15 at 20:07 Hipshot sa:

Öm axel är trevligt.. eller nåt, när det sker så har det ofta för mej i alla fall spårat ur och när man sen bryter.. fy fan vilket bök att baxa ihop allt!!

Sånt har man aldrig fått uppleva under kråkjakt..... Men hur går jakten nu,du brukar ju damma ner massor med fågel?

Hipshot

Det brukar vara mest trut jag skjuter nu men jag har inte kvar jakten i stora anläggningen så det haltar en del. Ska testa lite här framöver men det blir aldrig ngr groteska resultat jämfört med stora anläggningen. 

I de små anläggningarna hemma så försvinner trutarna nu av någon anledning, verkar som alla samlas på stortipparna.

fredde_fmj
6 hours ago Hipshot sa:

Det brukar vara mest trut jag skjuter nu men jag har inte kvar jakten i stora anläggningen så det haltar en del. Ska testa lite här framöver men det blir aldrig ngr groteska resultat jämfört med stora anläggningen. 

I de små anläggningarna hemma så försvinner trutarna nu av någon anledning, verkar som alla samlas på stortipparna.

Håller du efter måsar på Löt ÅVC @Hipshot?

Jag har sommarstugan i närheten och sjön Hoven har problem just nu med höga nivåer E-coli bakterier som tillskrivs måsarna som håller till i sjön.

Men det kan ju lika gärna vara ett momentant värde från en vovve som dassat i sjön.

Hsh så hörde jag att Löt Åvc höll efter fögglarna riktigt bra, så bara bra viltvård tolkar jag det som.

Hipshot

Nope, oskyldig där.. Haft kontakt med folk som varit där, förstår att det verkar vara svårjagat pga massa folk som rör sig i närområdet..