Publicerat Juli 23, 200916 yr Undrar om Nina är så tacksam att hon kan sponsra med ngr kartonger plugg Lite planering så syr vi ihop samma race nästa sommar. Det knepiga är att man då måste vädja till bönderna att ha lite tålamod med kajorna tills vi kommer så att säga.. vi får se, ska nog lösa sig. Gården vi var på nattetid där vi tog 3-4 kajor bara efter minkarna är minst lika ansatt av kajor som den gård där vi sköt så galet mycket.. Sen tror jag att om man pytsar ut en rejäl hög säd på Husby så kan man skjuta samma mänger utomhus, har för mej att ett gäng som var där för några år sen drog ned uppemot 200 fågel. Mvh! Hipshot !!! Du vet hur det ligger till. Dessa privata uppdrag som du skapar betalar inte kommunen en spänn för (och tydligen inte bonden heller ) Och med tanke på att du säljer fågel för ca 30 kr st så har du ju själv finansierat både soppan och skotten. Jörgen (Byggare Bob)
Publicerat Juli 23, 200916 yr Hipshot !!! Du vet hur det ligger till. Dessa privata uppdrag som du skapar betalar inte kommunen en spänn för (och tydligen inte bonden heller ) Och med tanke på att du säljer fågel för ca 30 kr st så har du ju själv finansierat både soppan och skotten. Jörgen (Byggare Bob) Fast vi pangade väl dessa kajor mitt i Rimbo centrum?
Publicerat Juli 23, 200916 yr Jobbar och lobbar som en idiot för att ens få komma åt en gård i mina hemtrakter som har köttdjur i lösdriftshallar. Ägaren är helt ointresserad och bryr sig inte så mycket om att fåglarna hackar sönder hans ensligestorbalar så han ser inte vitsen med att vi undanröjer lite kajor och kråkor på hans marker. Jag fixade tre nya svartfågelanläggningar bara i dag! (dock inte med samma täthet som den ovan nämnda, men det racet var någonting extra!) Jag tar inte in en spänn på dessa gårdar/anläggningar då jag tycker det är både kul och viktigt för viltvården. Kanske du skall börja med att erbjuda att ställa en fälla på plats och sedan vittja den, och det kan leda till avskjutning medels hagel efter några veckor... Men timmarna och kostnaderna Hipshot och Byggare Bob lägger ner på allt jobb kräver någon form av kickback i form av lite gratis plugg och möjligheten att sälja lite apportvilt. Annars skulle de inte ha råd med det hela. Själv brände jag nog av ammo för 1500 pix under helgen utan problem. (dock var det inte budgetvarianten jag hade med mig )
Publicerat Juli 23, 200916 yr Hull Ammo= lyx kråk/kaj-dräparpluggeller stämmer inte det? /Chris Det stämmer nog bra det Standardpluggen som användes av mig kostade 2.50 resp 4 kr st med undantag för några askar som kostade närmare 6 kr pluggen. Ammofjolla - javisst
Publicerat Juli 23, 200916 yr Det finns värre saker att vara än ammofjolla, du har i varje fall inte lämnat några plastkoppar efter dig i terrängen. Träffar man skönare med den fina ammon, det är väl den mest berättigade frågan? /Christian
Publicerat Juli 23, 200916 yr Författare Fast vi pangade väl dessa kajor mitt i Rimbo centrum? Ja gjorde vi inte? Sååå kass geografi här Mvh!
Publicerat Juli 23, 200916 yr Författare Jag fixade tre nya svartfågelanläggningar bara i dag! (dock inte med samma täthet som den ovan nämnda, men det racet var någonting extra!)Men timmarna och kostnaderna Hipshot och Byggare Bob lägger ner på allt jobb kräver någon form av kickback i form av lite gratis plugg och möjligheten att sälja lite apportvilt. Annars skulle de inte ha råd med det hela. Själv brände jag nog av ammo för 1500 pix under helgen utan problem. (dock var det inte budgetvarianten jag hade med mig ) Du är lite sent ute i dina nya anläggningar där Wizard, primetime är tidigare då ungarna precis är på vingarna.. och då typ nu här uppe.. Ni är tidigare nere i dina trakter. Men hur som, du har iaf bättre med stora gårdar som skulle kunna hysa fågel i en utsträckning som kan motivera jakt. Ett hett tips är att kolla hur det ser ut med duvor, de brukar ofta ställa till det mest på gårdarna och de är i praktiken faktiskt lättast att ta väck Det knepiga med dessa grejer är att uppdragen genereras från tätbebebyggt område där vi får betalat 10 spänn per skjuten fågel. Ska man dock ha en effektiv jakt på samma fåglar för att på allvar uträtta någont så måste man söka sig utanför tätbebyggt område och då finansierar inte kommunen något längre. Har inga problem med det, de skeethagel som ni sköt en del med är inköpta enbart för just kajor då de på intet sätt är svårskjutna och det är sällan några långa håll heller. Billigast tänkbara bly duger alltså. Mvh!
Publicerat Juli 23, 200916 yr Författare Hull Ammo= lyx kråk/kaj-dräparpluggeller stämmer inte det? Japp!!! Jag ska verkligen mysskjuta minst 45 kråkor med de 50 pluggen jag har! ... Såvida de inte går svinfort, då kommer jag att bomma hårt en god stund innan jag får kläm på det Dessa plugg är nog dock så jävla nära nirvana som jag personligen kan komma avseende konfiguration! 28 gram 2,5 mm hagel.. Marginellt mer "dö" än mina egna kära 28:or som bara har 2,41 mm hagel. Mvh!
Publicerat Juli 23, 200916 yr Författare Just det.. For the record.. Ludde provkörde ju min fälla här för någon vecka sen och detta med viss lycka Kan säga att Ludde därmed sköt fångskott fullständigt på marknaden när det gällde kajor som apporteringsvilt. Han fick alla fåglar sålda för 10 kronor styck och prånglade ut alla 150 fåglar. Mina gissning är att den bunt med fågel som hamnade i min frys kommer att landa på soptippen. Mvh!
Publicerat Juli 24, 200916 yr Just det.. For the record..Ludde provkörde ju min fälla här för någon vecka sen och detta med viss lycka Kan säga att Ludde därmed sköt fångskott fullständigt på marknaden när det gällde kajor som apporteringsvilt. Han fick alla fåglar sålda för 10 kronor styck och prånglade ut alla 150 fåglar. Mina gissning är att den bunt med fågel som hamnade i min frys kommer att landa på soptippen. Mvh!