Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sako Quad

Featured Replies

• Svar 150
  • Visningar 39,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

En riktig kvadd, iofs är pipan för lång, kolven för tung o siktet för litet men ibland träffar jag med den också. Christian

• Jag tycker också att dem två serierna ser helt ok ut! Det är märkligt vad alla bössor och skyttar presterar i cyberspace eller är det så att man bara visar sin bästa serie    Att ligga ute och skj

• Christian N
    Christian N

Då så,   kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen

Posted Images

Publicerat

20130705_104739_zps544838dd.jpg

20130705_104659_zps0249e0d5.jpg

En riktig kvadd, iofs är pipan för lång, kolven för tung o siktet för litet men ibland träffar jag med den också. Christian

Du ha en fin gevar jag ska shoppa av dig för besta priset min kompis. Har fina bil vi ska byta vem ska jag ringa till dig /Miklos  :biggrin:

Publicerat

Du ha en fin gevar jag ska shoppa av dig för besta priset min kompis. Har fina bil vi ska byta vem ska jag ringa till dig /Miklos  :biggrin:

fru tycker om soffa du ska få hennes mikrougn och nya katter ok /Miklos din kompis

Publicerat

Asg-även om jag flyttar till Malmö har jag varken nytta eller behov av din släde, pangen behåller jag tills vidare. Angående soffan, ge mig ett bättre bud o den flyttar hem till dig.

Vi har katter, bättre beg, behöver inga nya. Christian

Publicerat

Asg-även om jag flyttar till Malmö har jag varken nytta eller behov av din släde, pangen behåller jag tills vidare. Angående soffan, ge mig ett bättre bud o den flyttar hem till dig.

Vi har katter, bättre beg, behöver inga nya. Christian

:biggrin:  skämt å sido, den är grym och blev riktigt fin efter målning C!

/M

• 3 weeks later...
Publicerat

Fick idag hem min nya Range stock... :biggrin:

post-12637-0-96974600-1374937296_thumb.j  post-12637-0-05026300-1374937306_thumb.j

Publicerat

Nice! Vad gick den lös på?

Publicerat

Man tackar o bockar! :smile:

Vet inte om den frågan är intressant för någon att få ett svar på...

Varken stocken eller det kompletta vapnet går att köpa i sverige, måste köpas i Finland, eller om man känner en handlare i Svea som kan ta hem den.

Sako Sverige har ännu ingen 2013års katalog...

I Finland kan man köpa Sako Quad Range... då som ett komplett vapen... lösa stockar går i dagsläget inte att köpa.

Jag hade sån tur att en skyttekompis skulle köpa en quad i Finland, och bestälde en Range, och då fick jag köpa stocken av honom.

Bussig som han är så fick jag den för ett kompispris... 4800kr (ink frakt och ett 10skotts mag)

Så denna Range stocken är den första som finns i Sverige, och kanske den enda i år...

Får se vad Sako Sverige gör så småningom...

Publicerat

Har en katalog som den finns i, priset ligger på 13,990 riksdaler.

Pratade med v-handlaren o han sa att de skulle komma in nu i höst. Men det återstå o se.

Tyvärr så skulle dessa stockar ej gå o köpa lösa än sa han.

Men snygg stock, man blir lite avis.

Publicerat

Varken stocken eller det kompletta vapnet går att köpa i sverige, 

Men idag så finns kompletta vapnet på hyllan hos (åtminstone) en vapenhandlare i Stockholm. 

Publicerat

Är lite sugen på en Quad syntet i 22lr faktiskt. Vågar man köpa en ny sådan? Eller är det fortfarande problem med trånga lådor?

De kostar ju en slant, sedan har man ju dessutom hört att de ogärna hanterar reklamationer.

Publicerat

I mitt fall hade den trång pipa. Det åtgärdades av Sako utan protest.

Däremot var de i affären allt annat än serviceminded, handlar inget i Enköping längre, men har köpt till en pipa i 17hmr.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Publicerat

Jag funderar på att uppgradera siktet på min Heavy barrel, idag vortex 6-24 men funderar på khales 4,5-18 eller 6-24, det räcker med obelyst men det kostar inte så mycket mer att köpa ki 6-24 , men blir den fet topptung då?

Publicerat

Men idag så finns kompletta vapnet på hyllan hos (åtminstone) en vapenhandlare i Stockholm. 

Trevligt att de nu finns i Svea! :thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat

Fick förfrågan på fler bilder...

IMG_5712a.jpg

IMG_5713a.jpg

IMG_5716a.jpg

Publicerat

Läcker :D

Publicerat

Även GRS har nu en stock till Sako Quad: :thumbsup:

grs-sako-quad-1024.jpg?sfvrsn=0

• 8 months later...
Publicerat

Har kört mycket hagelskytte en tid men i morgon skall jag lufta Quadden... :yes:

På 102meter har vi en spinner på 5cm bredd och 8cm höjd, den åker på mycket stryk...

Är oftast 100% träff på den, är bara om det blåser duktigt som man missar...

Stående skytte kör vi på Biltema grisen... och då på 80m funkar riktigt bra.

Blåser det mycket så minskar vi avståndet till 50m. skulle tro den är 12cm lång och 10cm hög.

Publicerat

vad säger expertisen?

sakos range eller grs?

men det finns väl bara grs om man redan har en quad?

Publicerat

Ja, det går visst ännu inte att köpa lösa Range stockar... :sad:

Men man kan ju tjata lite på Sako när man träffar dem på vapenmässor... :thumbsup:

GRS:en är en mycket trevlig stock... åk o kläm på en om du inte redan har gjort det....

det enda som jag kunde anmärka lite på var att tumgreppet var lite grovt...

Men det är nog en vanesak.

Publicerat

Förresten så sägs det ju att KKC också har en stock till Quadden...

Men jag känner ingen som har en sådan och deras hemsida är ju inte uppdaterad på ett tag...

http://www.kkc.no/vapen-and-system-sv-SE/

Publicerat

Ja, det går visst ännu inte att köpa lösa Range stockar... 

Gick det skulle de antagligen vara väldigt, väldigt dyra.

Det jag vill påpeka om GRS är att om inte handens bredd inte passar fingerplaceringen hjälper det inte helt och hållet om resten av stocken är väldigt justerbar.

Publicerat

Nja, allting är ju relativt... tror de skulle ligga på ca 5000kr/st

Min gav jag 4800kr ink frakt och ett 10skott mag... (från Finland)

Publicerat

Det jag vill påpeka om GRS är att om inte handens bredd inte passar fingerplaceringen hjälper det inte helt och hållet om resten av stocken är väldigt justerbar.

Jag lämnade min grs till nerslipning,men detta var till en blåser.
  • 3 months later...