Publicerat Juli 5, 201312 yr Detta är en populär post. En riktig kvadd, iofs är pipan för lång, kolven för tung o siktet för litet men ibland träffar jag med den också. Christian
Publicerat Juli 5, 201312 yr En riktig kvadd, iofs är pipan för lång, kolven för tung o siktet för litet men ibland träffar jag med den också. Christian Du ha en fin gevar jag ska shoppa av dig för besta priset min kompis. Har fina bil vi ska byta vem ska jag ringa till dig /Miklos
Publicerat Juli 5, 201312 yr Du ha en fin gevar jag ska shoppa av dig för besta priset min kompis. Har fina bil vi ska byta vem ska jag ringa till dig /Miklos fru tycker om soffa du ska få hennes mikrougn och nya katter ok /Miklos din kompis
Publicerat Juli 5, 201312 yr Asg-även om jag flyttar till Malmö har jag varken nytta eller behov av din släde, pangen behåller jag tills vidare. Angående soffan, ge mig ett bättre bud o den flyttar hem till dig. Vi har katter, bättre beg, behöver inga nya. Christian
Publicerat Juli 5, 201312 yr Asg-även om jag flyttar till Malmö har jag varken nytta eller behov av din släde, pangen behåller jag tills vidare. Angående soffan, ge mig ett bättre bud o den flyttar hem till dig. Vi har katter, bättre beg, behöver inga nya. Christian skämt å sido, den är grym och blev riktigt fin efter målning C! /M
Publicerat Juli 27, 201312 yr Man tackar o bockar! Vet inte om den frågan är intressant för någon att få ett svar på... Varken stocken eller det kompletta vapnet går att köpa i sverige, måste köpas i Finland, eller om man känner en handlare i Svea som kan ta hem den. Sako Sverige har ännu ingen 2013års katalog... I Finland kan man köpa Sako Quad Range... då som ett komplett vapen... lösa stockar går i dagsläget inte att köpa. Jag hade sån tur att en skyttekompis skulle köpa en quad i Finland, och bestälde en Range, och då fick jag köpa stocken av honom. Bussig som han är så fick jag den för ett kompispris... 4800kr (ink frakt och ett 10skotts mag) Så denna Range stocken är den första som finns i Sverige, och kanske den enda i år... Får se vad Sako Sverige gör så småningom...
Publicerat Juli 27, 201312 yr Har en katalog som den finns i, priset ligger på 13,990 riksdaler. Pratade med v-handlaren o han sa att de skulle komma in nu i höst. Men det återstå o se. Tyvärr så skulle dessa stockar ej gå o köpa lösa än sa han. Men snygg stock, man blir lite avis.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Varken stocken eller det kompletta vapnet går att köpa i sverige, Men idag så finns kompletta vapnet på hyllan hos (åtminstone) en vapenhandlare i Stockholm.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Är lite sugen på en Quad syntet i 22lr faktiskt. Vågar man köpa en ny sådan? Eller är det fortfarande problem med trånga lådor? De kostar ju en slant, sedan har man ju dessutom hört att de ogärna hanterar reklamationer.
Publicerat Juli 30, 201312 yr I mitt fall hade den trång pipa. Det åtgärdades av Sako utan protest. Däremot var de i affären allt annat än serviceminded, handlar inget i Enköping längre, men har köpt till en pipa i 17hmr. Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 30, 201312 yr Jag funderar på att uppgradera siktet på min Heavy barrel, idag vortex 6-24 men funderar på khales 4,5-18 eller 6-24, det räcker med obelyst men det kostar inte så mycket mer att köpa ki 6-24 , men blir den fet topptung då?
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Men idag så finns kompletta vapnet på hyllan hos (åtminstone) en vapenhandlare i Stockholm. Trevligt att de nu finns i Svea!
Publicerat Maj 10, 201412 yr Har kört mycket hagelskytte en tid men i morgon skall jag lufta Quadden... På 102meter har vi en spinner på 5cm bredd och 8cm höjd, den åker på mycket stryk... Är oftast 100% träff på den, är bara om det blåser duktigt som man missar... Stående skytte kör vi på Biltema grisen... och då på 80m funkar riktigt bra. Blåser det mycket så minskar vi avståndet till 50m. skulle tro den är 12cm lång och 10cm hög.
Publicerat Maj 10, 201412 yr vad säger expertisen? sakos range eller grs? men det finns väl bara grs om man redan har en quad?
Publicerat Maj 11, 201412 yr Ja, det går visst ännu inte att köpa lösa Range stockar... Men man kan ju tjata lite på Sako när man träffar dem på vapenmässor... GRS:en är en mycket trevlig stock... åk o kläm på en om du inte redan har gjort det.... det enda som jag kunde anmärka lite på var att tumgreppet var lite grovt... Men det är nog en vanesak.
Publicerat Maj 11, 201412 yr Förresten så sägs det ju att KKC också har en stock till Quadden... Men jag känner ingen som har en sådan och deras hemsida är ju inte uppdaterad på ett tag... http://www.kkc.no/vapen-and-system-sv-SE/
Publicerat Maj 11, 201412 yr Ja, det går visst ännu inte att köpa lösa Range stockar... Gick det skulle de antagligen vara väldigt, väldigt dyra. Det jag vill påpeka om GRS är att om inte handens bredd inte passar fingerplaceringen hjälper det inte helt och hållet om resten av stocken är väldigt justerbar.
Publicerat Maj 11, 201412 yr Gick det skulle de antagligen vara väldigt, väldigt dyra. Nja, allting är ju relativt... tror de skulle ligga på ca 5000kr/st Min gav jag 4800kr ink frakt och ett 10skott mag... (från Finland)
Publicerat Maj 11, 201412 yr Gick det skulle de antagligen vara väldigt, väldigt dyra. Det jag vill påpeka om GRS är att om inte handens bredd inte passar fingerplaceringen hjälper det inte helt och hållet om resten av stocken är väldigt justerbar. Jag lämnade min grs till nerslipning,men detta var till en blåser.
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Här tränar min systerson med 22lr på Biltemagrisen... avstånd 80m http://www.youtube.com/watch?v=w9IXJpbjqJE