Publicerat Mars 22, 201313 yr Fick rek att köpa en .177 HMR pipa till bössan... har annars varit sugen på en .22 WMR... Är ju endast till målskytte... och WMR sågas ju som att det knapt går att få till lite shyst skytte med den... Skall man skippa det helt och kanske köpa en annan bössa istället...
Publicerat Mars 27, 201313 yr Har haft en del kontakt med Dave på http://www.yodaveproducts.com/ ang trimfjäder för avtrycket. Enligt sprängskiss och mått så passar samma fjäder som till avtrycket på Tikka T3. Med den blir avtrycksvikten justerbar mellan 450g-340g på Tikka T3 (original mellan 2kg-1kg) Får se om det hamnar på samma på Sako Quad. Har just beställt ett par fjädrar, och när den är monterad i vapnet så lägger jag upp info här. (tar nog några veckor innan de är här... Paypal betaling osv... så det e lite segt)
Publicerat Mars 27, 201313 yr Då så, kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen. /Christian
Publicerat Mars 27, 201313 yr Då så, kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen. /Christian Jag tror du ljuger BILDER
Publicerat Mars 27, 201313 yr Nope denna är jag nr 3 som äger, importen skedde för ett antal år sedan, hur det, o om det skjuter meddelar jag efter helgen. /Christian
Publicerat Mars 27, 201313 yr En lätt avundsjuka måste jag tillstå att jag känner! Ska bli kul att se lite bilder och höra hur den funkar för dig!
Publicerat Mars 31, 201313 yr Har haft en del kontakt med Dave på http://www.yodaveproducts.com/ ang trimfjäder för avtrycket. Enligt sprängskiss och mått så passar samma fjäder som till avtrycket på Tikka T3. Med den blir avtrycksvikten justerbar mellan 450g-340g på Tikka T3 (original mellan 2kg-1kg) Får se om det hamnar på samma på Sako Quad. Har just beställt ett par fjädrar, och när den är monterad i vapnet så lägger jag upp info här. (tar nog några veckor innan de är här... Paypal betaling osv... så det e lite segt)
Publicerat April 1, 201313 yr Tjaha, har monterat pangen i manners kolven, då jag lossat optiken var det lite justeringar som krävdes, jag o M mannen som testade dämpad subs 22:a för första gången var nog ganska road, för egen del gjorde den nya balansen, den nya vikten, att pangen för första gången visade sig mer konsekvent. En 33 cl burk från stående med stöd var chanslös @ 65 meter 9/10 då en pil var i överljudsfart o gick över. M:s leende var brett o med upplevelse. Petade i 22wmr pipan skottställde med V-max o njöt av precision o konsekvent uppträdande. Med en Manners är en kvadd en ny pang helt enkelt. Eventuellt är jag fördärvad av bruket av pangar med stockar med raka pistolgrepp. Just det, fick ett läge på 126 meter på en fulfågel i går morse, ett hold med .2 mil och ett bra skott =en mindre fulfågel. /Christian
Publicerat April 1, 201313 yr Nope det här du helt rätt i, men det handlar mest om gott sällskap , tack för en god tur. /Christian
Publicerat April 3, 201313 yr Tjaha, har monterat pangen i manners kolven, Är det möjligt att bli bjuden på nån bild?
Publicerat April 3, 201313 yr Absolut men det dröjer till helgen, ute på arbete för tillfället. /Christian
Publicerat April 7, 201313 yr Jo, det förstår man ju att det inte är så lätt att göra då... Är det annars stockar som går att köpa?
Publicerat April 7, 201313 yr Nu är det helg Absolut men det dröjer till helgen, ute på arbete för tillfället. /Christian
Publicerat April 8, 201313 yr Helgen både kom och gick, inga bilder blev det tagna, för dåligt ljus, Mike här inne kom att göra ett "känntest" och jag är säker på att pangen fick godkänt, den blir helt enkelt en fullstor pang med rätt vikt och balans./Christian
Publicerat April 9, 201313 yr Har nu fått hem avtrycksfjäder från Dave... avtrycksvikten är nu justerbar mellan 350g och 525g. Känns riktigt bra.
Publicerat April 15, 201313 yr Har idag fått besked på att min tilltänkta Range stock nu finns i den Finska butiken. Så nu existerar den i alla fall...
Publicerat Maj 19, 201313 yr En sak slår mig med den nya Rangestocken: Den ser ut att bara ta 10-skotts magasin, eller går det att trycka in ett 5-skotts så att det sitter inne i stocken? Fick svar från Finsk ÅF, att det medföljer 10skotts mag som standard när man köper Range. Så då kan man nog räkna med att det blir svårt att komma åt med ett 5skotts mag.
Publicerat Maj 21, 201313 yr Om det är mig du frågar, så har jag ingen aning... Det enda jag i dagsläget har fått hem är trimfjädern från Yodave och den gick på en hundring... Mag brukar ligga på 400-500kr... stocken tror jag blir runt 4000kr...
Publicerat Juni 25, 201313 yr Måste säga att jag är nöjd hur normas jaktmatch 22lr (klass2) går i quaden hb. 50 skott. Liggandes på 45m med benstöd. Men kul var det.
Publicerat Juni 25, 201313 yr Det finns väl ingen ammo som är klass 2 Nää, helt rätt. Menade jaktmatch 2.