Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sako Quad

Featured Replies

Publicerat

Fick rek att köpa en .177 HMR pipa till bössan... har annars varit sugen på en .22 WMR...

Är ju endast till målskytte... och WMR sågas ju som att det knapt går att få till lite shyst skytte med den...

Skall man skippa det helt och kanske köpa en annan bössa istället...

• Svar 150
  • Visningar 39,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

En riktig kvadd, iofs är pipan för lång, kolven för tung o siktet för litet men ibland träffar jag med den också. Christian

• Jag tycker också att dem två serierna ser helt ok ut! Det är märkligt vad alla bössor och skyttar presterar i cyberspace eller är det så att man bara visar sin bästa serie    Att ligga ute och skj

• Christian N
    Christian N

Då så,   kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen

Posted Images

Publicerat

Har haft en del kontakt med Dave på http://www.yodaveproducts.com/ ang trimfjäder för avtrycket.

Enligt sprängskiss och mått så passar samma fjäder som till avtrycket på Tikka T3.

Med den blir avtrycksvikten justerbar mellan 450g-340g på Tikka T3 (original mellan 2kg-1kg)

Får se om det hamnar på samma på Sako Quad.

Har just beställt ett par fjädrar, och när den är monterad i vapnet så lägger jag upp info här.

(tar nog några veckor innan de är här... Paypal betaling osv... så det e lite segt)

Publicerat

Då så,

kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen.

/Christian

Publicerat

Då så,

kan kanske roa forats medlemmar med att meddela att jag idag köpt och erhållit en Manners T4 stock för kvadden, fnul/montage och provskjutning kommer förmodligen att hinnas med under helgen.

/Christian

Jag tror du ljuger :smile:

BILDER :tongue:

Publicerat

Skickar Manners stockar nu eller hur gjorde du?

Publicerat

Nope denna är jag nr 3 som äger, importen skedde för ett antal år sedan,

hur det, o om det skjuter meddelar jag efter helgen. /Christian

Publicerat

En lätt avundsjuka måste jag tillstå att jag känner!

Ska bli kul att se lite bilder och höra hur den funkar för dig!

Publicerat

Plockade ner och rengjorde min Sako idag...

IMG_5030ab.jpg

IMG_5031a.jpg

IMG_5032ab.jpg

Publicerat

Har haft en del kontakt med Dave på http://www.yodaveproducts.com/ ang trimfjäder för avtrycket.

Enligt sprängskiss och mått så passar samma fjäder som till avtrycket på Tikka T3.

Med den blir avtrycksvikten justerbar mellan 450g-340g på Tikka T3 (original mellan 2kg-1kg)

Får se om det hamnar på samma på Sako Quad.

Har just beställt ett par fjädrar, och när den är monterad i vapnet så lägger jag upp info här.

(tar nog några veckor innan de är här... Paypal betaling osv... så det e lite segt)

IMG_5022a.jpg

Publicerat

Tjaha, har monterat pangen i manners kolven,

då jag lossat optiken var det lite justeringar som krävdes, jag o M mannen som testade dämpad subs 22:a för första gången var nog ganska road, för egen del gjorde den nya balansen, den nya vikten, att pangen för första gången visade sig mer konsekvent.

En 33 cl burk från stående med stöd var chanslös @ 65 meter 9/10 då en pil var i överljudsfart o gick över. M:s leende var brett o med upplevelse.

Petade i 22wmr pipan skottställde med V-max o njöt av precision o konsekvent uppträdande. Med en Manners är en kvadd en ny pang helt enkelt. Eventuellt är jag fördärvad av bruket av pangar med stockar med raka pistolgrepp. Just det, fick ett läge på 126 meter på en fulfågel i går morse, ett hold med .2 mil och ett bra skott =en mindre fulfågel. /Christian

Publicerat

Det gick ju inte dåligt idag heller Christian.

Publicerat

Nope det här du helt rätt i, men det handlar mest om gott sällskap :),

tack för en god tur. /Christian

Publicerat

Tjaha, har monterat pangen i manners kolven,

Är det möjligt att bli bjuden på nån bild? :)

Publicerat

Absolut men det dröjer till helgen, ute på arbete för tillfället. /Christian

Publicerat

Jo, det förstår man ju att det inte är så lätt att göra då...

Är det annars stockar som går att köpa?

Publicerat

Nu är det helg :smile:

Absolut men det dröjer till helgen, ute på arbete för tillfället. /Christian

Publicerat

Helgen både kom och gick,

inga bilder blev det tagna, för dåligt ljus, Mike här inne kom att göra ett "känntest" och jag är säker på att pangen fick godkänt, den blir helt enkelt en fullstor pang med rätt vikt och balans./Christian

Publicerat

Har nu fått hem avtrycksfjäder från Dave... avtrycksvikten är nu justerbar mellan 350g och 525g.

Känns riktigt bra.

post-12637-0-26060400-1365517285_thumb.j

Publicerat

Har idag fått besked på att min tilltänkta Range stock nu finns i den Finska butiken.

Så nu existerar den i alla fall... :yes:

• 1 month later...
Publicerat

En sak slår mig med den nya Rangestocken:

Den ser ut att bara ta 10-skotts magasin, eller går det att trycka in ett 5-skotts så att det sitter inne i stocken?

Fick svar från Finsk ÅF, att det medföljer 10skotts mag som standard när man köper Range.

Så då kan man nog räkna med att det blir svårt att komma åt med ett 5skotts mag.

Publicerat

Vad blev totalpris, stock ,trycke, ev femskottsmag?

Publicerat

Om det är mig du frågar, så har jag ingen aning... :biggrin:

Det enda jag i dagsläget har fått hem är trimfjädern från Yodave och den gick på en hundring...

Mag brukar ligga på 400-500kr... stocken tror jag blir runt 4000kr...

• 1 month later...
Publicerat

Måste säga att jag är nöjd hur normas jaktmatch  22lr (klass2) går i quaden hb. 50 skott.

Liggandes på 45m med benstöd. Men kul var det.

post-9959-0-77015200-1372154480_thumb.jp

Publicerat

Det finns väl ingen ammo som är klass 2

Publicerat

Det finns väl ingen ammo som är klass 2

Nää, helt rätt. Menade jaktmatch 2.