Publicerat Januari 3, 201313 yr Jag fick den här etiketten av en kille på grannforat för några år sedan. :yes:
Publicerat Januari 3, 201313 yr Okay lufttorkade min över natten å därefter ned i finsprit:) blandar ca10% essens . Tycker själv att det är en av de bästa snapsar jag smakat. Påminner lite om en rökig whiskey . Många andra som gjort den antydan oxo
Publicerat Januari 3, 201313 yr Så var min hojt klar. Torkade pungarna i ngr veckor sen ner i sprit tills idag = 7-8mån. Blandade 10ml essens med 70 cl vodka. Riktigt trevlig snaps. Inte mkt smak direkt men riklig, angenäm, annorlunda eftersmak. Dracks rumstempererad såklart som all snaps skall drickas Så där ska det se ut
Publicerat Januari 4, 201313 yr Visst är det lite ballt, men gott??? Nää, knappast Men, smaken är "som röven, klöven" säger vi i Värmland
Publicerat Januari 5, 201313 yr Jag har mkt essens kvar Hur mycket behövs till 0,5 l sprit. Har ett svagt minne av att jag skickade upp lite hylsor vid ett tillfälle till dig eller blandar jag ihop med någon annan. Har fixat hylsor till en hel del på forumet. Men behöver du mer hylsor eller så kan jag fixa det eller ett beg. digitalskjutmått känns som jag har försörjt många på forumet med sådana. Eller så kan jag köpa en essen av dig. Men helst så skulle jag villa ta det från en egen skjuten Bäver. Lasse
Publicerat Januari 5, 201313 yr Blandar 10% essens så blir väl ca 1/2dl. Skulle kunna fixa å skicka måste bara hitta lagom stor behållare. Fyller bara upp i essens burken med ny ren sprit så det sinar aldrig:)
Publicerat Januari 10, 201313 yr Har "jonaswande" skickat till L-B? Annars ordnar jag det. 10% låter mkt. 1-1,5% skulle jag mer förorda enligt recept från grannforat. Min essens har stått i 7mån men aldrig blivit utspädd o kommer alldrig bli. Gällpungarna kan ju liasom inte mätta spriten i evighet tror jag mig veta.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Nej har glömt bort tråden tills nyss:) Bara tagit några cl åt gången sen fyllt på stått sen maj bra krut än:) Skicka du sitter för hårt m tummen i d berömda hålet:)
Publicerat Januari 21, 201313 yr Kom en liten flaska med dessa nektar idag nu ska det provas. Behöver vit sprit vilket saknas så det blir bolaget till helgen. Behöver det stå eller kan jag prov så fort som flaskan har skakats. Lasse
Publicerat Januari 21, 201313 yr Skaka o drick. Gjorde jag Om de blir bättre efter lagring vet ja ej men har svårt att tro eftersom essensen är mättad sprit.
Publicerat Januari 26, 201313 yr Nu finns det vit sprit i hemmet så nu ska blandas fegar nog lite i början men mängden av essens som ska ner i sprit. Men jag får prova mig fram kan bli en kul kväll. Får börja med en klar. Rapport kommer under kvällen. Lasse
Publicerat Januari 26, 201313 yr Nu är oskulden tagen. Finns ett nytt mål här i livet nu jävlar ska en egen bäver skjutas så jag kan tillverka eget av egen skjuten bäver. Satan vad bra d4et smakar men sova hos frun kan jag glömma efter hennes kommentar om lukten men det är det värt. Skål Lasse som bara njuter det var lysande gott.
Publicerat Januari 26, 201313 yr Tycker de luktar gott jag Ska ta en sympatisnaps nu. SKÅL (min fruga tar en med) SÅÅÅÅ gött! Hur mkt essen i hur mkt sprit använde du?
Publicerat Januari 26, 201313 yr Tycker de luktar gott jag Ska ta en sympatisnaps nu. SKÅL (min fruga tar en med) SÅÅÅÅ gött! Hur mkt essen i hur mkt sprit använde du? Tog lite mer än hälften men i en kvarting men tror jag provar med att hälla i lite till kan inte säga annat än att det var gott. Lasse
Publicerat Januari 26, 201313 yr Låter som en spännande dryck. Kanske blir högtidsdrickat på TDI Tyvärr så tror jag att det jag har kommer att vara slut till dess. Men kan vara så att någon annan kan fixa det. Själv har jag en plan på att kunna skjuta mig en egen bäver och ha eget gäll gäller bara att få tag i en vänlig själ som vill bjuda mig på bäver jakt. Lasse
Publicerat Februari 22, 201313 yr Piffaar till bävern i kväll lite snål då det börjar ta slut men hoppas på att få nedlägga en egen bäver i vår så jag kan göra egen gäll. Lasse
Publicerat Mars 8, 201313 yr Bäverjakten är fixad så nu kan jag förhoppningsvis bli självförsörjande på hojt. Jag vet det finns ett ordspråk "man ska inte sälja gället innan bävern är skjuten". Eller något sådant. Lasse
Publicerat Mars 8, 201313 yr Bäverjakten är fixad så nu kan jag förhoppningsvis bli självförsörjande på hojt. Jag vet det finns ett ordspråk "man ska inte sälja gället innan bävern är skjuten". Eller något sådant. Lasse Du skulle ju behöva fånga några bävrar och få med dig hem o låta dom föröka sig.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Du skulle ju behöva fånga några bävrar och få med dig hem o låta dom föröka sig. Ingen dum tanke.