Publicerat Mars 8, 201313 yr Ingen dum tanke. Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar. Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner. Lasse
Publicerat Mars 8, 201313 yr Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner. Lasse OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte.
Publicerat Mars 8, 201313 yr OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte. Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram. Se där ja, men den fanns då inte i Munksjön medan jag bodde i Huskvarna. Jag var med på metartävlingar där inne några gånger. Har den simmat in genom Vättern o kanalen där emellan? Det är ju svårt att ta sig fram till Munksjön annars med all trafik i omr. Där kan jag mycket väl tänka mig att den finns på Höglandet. Nu är väl inte bönderna glada i trakten med fördämningar lite här o där och nu avverkning precis som att Gudrun o Per inte ställde till det för många i trakten.
Publicerat April 29, 20206 yr Läcker inte körtlarna ut i spriten. Jag menar, det är ju som strimlat och pressat papper i körteln och ett stort hål blir det ju per automatik när man skär bort den. Jag har kastat körtlarna på alla bävrar jag skjutit men den senaste från igår har jag sparat. Ska man lägga dem direkt i sprit eller torka dem innan? Mvh John
Publicerat April 29, 20206 yr beror på om du ska dricka eller inte. Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar. Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det...
Publicerat April 29, 20206 yr 17 minutes ago lindgren sa: beror på om du ska dricka eller inte. Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar. Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det... Blandar du fortfarande med sprit??
Publicerat April 29, 20206 yr 2 minutes ago, Ijahman said: Blandar du fortfarande med sprit?? yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå)
Publicerat April 29, 20206 yr 4 minutes ago lindgren sa: yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå) Smart Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel. Perfekt!
Publicerat April 29, 20206 yr 2 minutes ago, Ijahman said: Smart Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel. Perfekt! Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år) "allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet.
Publicerat April 29, 20206 yr 37 minutes ago lindgren sa: Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år) "allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet. Nästa gång kör du med glasflaska med utbytbar pump/kork. https://www.organicmakers.se/shop/hem/flaskor-och-burkar/glasflaskor/glasflaska-brun-250-ml/
Publicerat Maj 11, 20206 yr Sådär nu är gället i glasburk med renat brännvin. Hinner man få sin hojt till midsommar?
Publicerat Maj 17, 20206 yr Jag tog med en liten Flaska till Tyskland på en Jägarträff. Än idag är Gänget övertygad om att jag tänkte förgifta dom.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.