Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bäverhojt.

Featured Replies

Publicerat

Ingen dum tanke.

 

Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. :sweat:

Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar.

  • Svar 63
  • Visningar 42,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Så var min hojt klar. Torkade pungarna i ngr veckor sen ner i sprit tills idag = 7-8mån. Blandade 10ml essens med 70 cl vodka. Riktigt trevlig snaps. Inte mkt smak direkt men riklig, angenäm, anno

  • låter kanon

  • Blandar 10% essens så blir väl ca 1/2dl. Skulle kunna fixa å skicka måste bara hitta lagom stor behållare. Fyller bara upp i essens burken med ny ren sprit så det sinar aldrig:)

Posted Images

Publicerat

Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. :sweat:

Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar.

Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner.

 

Lasse

Publicerat

Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner.

 

Lasse

OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte.

Publicerat

OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte.

Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram.

Publicerat

Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram.

 

Se där ja, men den fanns då inte i Munksjön medan jag bodde i Huskvarna. Jag var med på metartävlingar där inne några gånger. Har den simmat in genom Vättern o kanalen där emellan?

Det är ju svårt att ta sig fram till Munksjön annars med all trafik i omr.

Där kan jag mycket väl tänka mig att den finns på Höglandet. Nu är väl inte bönderna glada i trakten med fördämningar lite här o där och nu avverkning precis som att Gudrun o Per inte ställde till det för många i trakten.

  • 7 years later...
Publicerat

Läcker inte körtlarna ut i spriten.
Jag menar, det är ju som strimlat och pressat papper i körteln och ett stort hål blir det ju per automatik när man skär bort den.
Jag har kastat körtlarna på alla bävrar jag skjutit men den senaste från igår har jag sparat.

Ska man lägga dem direkt i sprit eller torka dem innan?

Mvh John

Publicerat

beror på om du ska dricka eller inte. 
Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar.
Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det...

Publicerat
17 minutes ago lindgren sa:

beror på om du ska dricka eller inte. 
Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar.
Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det...

Blandar du fortfarande med sprit??

Publicerat
2 minutes ago, Ijahman said:

Blandar du fortfarande med sprit??

yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå)

Publicerat
4 minutes ago lindgren sa:

yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå)

Smart

Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel.

Perfekt! 

Publicerat
2 minutes ago, Ijahman said:

Smart

Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel.

Perfekt! 

Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år)
"allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet.

Publicerat
37 minutes ago lindgren sa:

Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år)
"allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet.

Nästa gång kör du med glasflaska med utbytbar pump/kork. :)

https://www.organicmakers.se/shop/hem/flaskor-och-burkar/glasflaskor/glasflaska-brun-250-ml/

  • 2 weeks later...
Publicerat

Sådär nu är gället i glasburk med renat brännvin. Hinner man få sin hojt till midsommar?

Publicerat

Jag tog med en liten Flaska till Tyskland på en Jägarträff. Än idag är Gänget övertygad om att jag tänkte förgifta dom.:whistling:

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.