Publicerat December 29, 200916 yr Jeg er ingen ekspert , men kjøpte i høst det nye bandet til Bellman & Flint samt søkeren deres. Jeg har ingen erfaring med andre typer , da dette er første grytpeilen min. Ble anbefalet Bellman & Flint sin peil da den skulle være den beste. Faen for en greie , lett å peile med og for min del har jeg fått noen overaskelser da noen av grytene er MYE dypere og større enn jeg hadde trodd. Jeg har båndet som er oppladbart , den siste typen. Jeg ladet opp båndet når jeg fikk det , og ennå lyser det grønt , dvs det er ennå mange timer strøm igjen på det. Det er blitt mye oppskrapet men funker kanon. Eneste minuset er at det av og til er vanskelig å slå det av.
Publicerat December 30, 200916 yr Författare Jajaja, men det är ju den jag har.Ej nöjd med den... nån som vill köpa? Va gammal är den och vad ska du ha för den?
Publicerat Januari 1, 201016 yr Har någon haft problem med att discopejlen fortsätter att låta fast det inte är några batterier i sändaren?! /Micke
Publicerat Januari 1, 201016 yr Den tar in lite olika saker....mobiler och annan elktrisk utrustning magneter, metaller dock får man aldrig den rätta signalen... utan mer jazz istället för disco....
Publicerat Februari 11, 201016 yr Va gammal är den och vad ska du ha för den? Ett år gammal. Ge mig ett bra bud.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Nu var nya halsbandet från b&f beställt, köpte en billaddare också då jag ändå var igång. Sedan väntar jag på att en forumist levererar mammuten : ) /Micke
Publicerat Februari 17, 201016 yr Nu var nya halsbandet från b&f beställt, köpte en billaddare också då jag ändå var igång.Sedan väntar jag på att en forumist levererar mammuten : ) /Micke Grattis Micke bra val.nästa steg är byt hund ras
Publicerat Februari 17, 201016 yr Grattis Micke bra val.nästa steg är byt hund ras Vid något av de många veterinärbesöken har tanken slagit mej... Om någon uppfödare kan garantera mig att jag efter 1-2 års 'bonding' och stenhård träning med hunden har en hund som inte kommer att bli skadad så skall jag överväga ; ) /Micke
Publicerat Februari 23, 201016 yr Vid något av de många veterinärbesöken har tanken slagit mej... Om någon uppfödare kan garantera mig att jag efter 1-2 års 'bonding' och stenhård träning med hunden har en hund som inte kommer att bli skadad så skall jag överväga ; )/Micke testa måla den vit och så lär du slippa "träna" den och bara jaga,en bra början iaf
Publicerat Februari 23, 201016 yr testa måla den vit och så lär du slippa "träna" den och bara jaga,en bra början iaf Var riktigt ärlig nu... visst undviker du att släppa din vita på grävling?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Var riktigt ärlig nu... visst undviker du att släppa din vita på grävling? den ena ja,den andra med glädje skojjas alltså tro jag ska man ha en föreliggare ska den inte skadas,ska man ha en sprängare måste dom kunna ligga på hårt i vissa lägen,, att träna en hund ligga på hårt länge fick jag nog uppleva blev en renrasig vit tjt
Publicerat November 25, 201015 yr Innan jag hade astro och b/f så hängde jag på både snurrpejl och deben då jag släppte hunden ovanjord. Men han gick aldrig i gryt då jag släppte ovanjord så jag slutade med det. De två senaste helgerna har han gått i gryt. Så nu är jag inne på att hänga på grytpejlen igen då jag släpper ovanjord. Jag har ju förstått att både astro och b/f kan störas av eller störa andra saker t.ex. mobil och jaktradio. Nu går väl b/f på 450 nåt och garmin på 155. Finns det nån risk att de stör ut varandra? Någon som provat? b/f-folket brukar väl inte släppa ovanjord ; ) /Micke
Publicerat November 25, 201015 yr Innan jag hade astro och b/f så hängde jag på både snurrpejl och deben då jag släppte hunden ovanjord. Men han gick aldrig i gryt då jag släppte ovanjord så jag slutade med det. De två senaste helgerna har han gått i gryt. Så nu är jag inne på att hänga på grytpejlen igen då jag släpper ovanjord. Jag har ju förstått att både astro och b/f kan störas av eller störa andra saker t.ex. mobil och jaktradio. Nu går väl b/f på 450 nåt och garmin på 155. Finns det nån risk att de stör ut varandra? Någon som provat? b/f-folket brukar väl inte släppa ovanjord ; ) /Micke dom är juh tillför grythundar