Publicerat April 8, 201016 yr Sen att du fick hicka och drog pilen i väggen hos Roger, typ 1 meter över tavlen, måste ju ha berott på kolsyran i drickan du drack!Det var ju bara tur att Roger ställt uthuset just där, annars hade du ju missat helt! Så jag skulle föreslå att du provar stämma drickaföretaget för att de fyllt i alldeles för mycket bubblor. Nu jäklar blir det pengar! Drickaföretaget kommer att gå i konkurs! Men stämningen får jag ta senare! Nu ska jag ut till bävervattnet och reka lite!
Publicerat April 9, 201016 yr för att dölja sin lukt så funkar det oxå med terpentin som sprejas på kläderna direkt före jakt ( vid bilen) och att lägga kläderna i en sop säck med tall kvistar i några dagar före mvh, samme
Publicerat April 9, 201016 yr Författare för att dölja sin lukt så funkar det oxå med terpentin som sprejas på kläderna direkt före jakt ( vid bilen)och att lägga kläderna i en sop säck med tall kvistar i några dagar före mvh, samme Detta kan jag inte rekomendera, för det första är det brandfarligt, men sen förstör kemikalierna dina kläder skulle inte förvåna mig om gortex reagerar väldigt med terpentin/lacknafta. Om det är tall doften du söker kan du använda tallsåpa i stället, men inga petrolium produkter!! Kläder med gran/tall/en kvistar i en påse är bra!
Publicerat April 9, 201016 yr Detta kan jag inte rekomendera, för det första är det brandfarligt, men sen förstör kemikalierna dina kläderskulle inte förvåna mig om gortex reagerar väldigt med terpentin/lacknafta. Om det är tall doften du söker kan du använda tallsåpa i stället, men inga petrolium produkter!! Kläder med gran/tall/en kvistar i en påse är bra! Jag har köpt vakumpåsar som du suger ut all luft med en dammsugare och det garanterar att du kan förvara dina jaktkläder utan att de tar åt sig några lukter. Vill man så kan man slänga in lite granris i påsen. Dessutom blir paketen ganska platta och underlättar stuvningen i skåpet.
Publicerat April 9, 201016 yr Författare Jag har köpt vakumpåsar som du suger ut all luft med en dammsugare och det garanterar att du kan förvara dina jaktkläder utan att de tar åt sig några lukter. Vill man så kan man slänga in lite granris i påsen. Dessutom blir paketen ganska platta och underlättar stuvningen i skåpet. Sen kan man använda dem på frugan med !
Publicerat April 10, 201016 yr för mej har terpentin funka i många år men man skulle kanske testa annat, har inte testat på goretex så det kan jag inte utala mej om mvh, samme