Publicerat Oktober 12, 200916 yr Ska fan börja med bowling istället ! Det där ser inte nå vidare ut Hur slutade det?
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare Det där ser inte nå vidare ut Hur slutade det? En volvo valp och 3 timmar senare kom jag lös, det va som välling och hela bilen sjönk!
Publicerat Oktober 12, 200916 yr En volvo valp och 3 timmar senare kom jag lös, det va som välling och hela bilen sjönk! Humöret va väl inte på topp kan jag tänka mig:P Beklagar eländet.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare Humöret va väl inte på topp kan jag tänka mig:PBeklagar eländet. Nåja det la sig det med, men att försöka gräva fram en jeep ur kvicksand med en gammal gren gör inte sitt till för en humör Tur att man har vänner med grejor!
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Nåja det la sig det med, men att försöka gräva fram en jeep ur kvicksand med en gammal grengör inte sitt till för en humör Tur att man har vänner med grejor! Du måste skaffa dig en Toyota Landcruiser så hade du aldrig ens sjunkit. Skulle man mot förmodan sjunka med en landcruiser så trycker man på "LOSS" knappen och den hoppar upp direkt.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare Du måste skaffa dig en Toyota Landcruiser så hade du aldrig ens sjunkit. Skulle man mot förmodan sjunka med en landcruiser så trycker man på "LOSS" knappen och den hoppar upp direkt. Bullshit min vän,, bilen hängde på underredet,, spealr ingen roll om man har 6 hjuls drift
Publicerat Oktober 12, 200916 yr tjusigt! Längtar till den dagen då jag fastnar med dodgen.. Roger har börjat ta efter jänkarna med "mudding". Står man på gaspedalen tillräckligt länge med alla 4 hjulen så brukar man 2/3 bensintank senare ha kommit lös.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare tjusigt! Längtar till den dagen då jag fastnar med dodgen.. Roger har börjat ta efter jänkarna med "mudding". Står man på gaspedalen tillräckligt länge med alla 4 hjulen så brukar man 2/3 bensintank senare ha kommit lös. Du e mera illa ute med din flak moppe, den väger noll där bak så du behöve defenitivt en vinch
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Du e mera illa ute med din flak moppe, den väger noll där bak så du behöve defenitivt en vinch Men den väger destomer därfram + att jag har ganska feta däck på. Men vad gjorde du ut i leran?
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare Men den väger destomer därfram + att jag har ganska feta däck på. Men vad gjorde du ut i leran? Enda däcken son KANSKE hjälpt vore mudders,,, inget, skulle vända bara o marken försvann ett ställe där de grävt ner avlopp eller nått, så helt ok ut,, men men sandslem är bäst beskrivet
Publicerat Oktober 12, 200916 yr o lövtäckt kanske i dessa tider? Alltså det gör ont i mig att se denna videosnutt.. Kan se framför mig hur bränslemätarn rör sig
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Författare o lövtäckt kanske i dessa tider?Alltså det gör ont i mig att se denna videosnutt.. Kan se framför mig hur bränslemätarn rör sig Just det som e problemet,, lätt i häcken, ingen Posi traction (diff spärr/broms) skit däck,, du kommer ingenstans I mitt fall hängde hela underredet på lera/slem vilket inte syns på bilden då den sjönk mer o mer bara av att sitta där. Har du farten uppe kommer du fram,, men sen e det kört
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Just det som e problemet,, lätt i häcken, ingen Posi traction (diff spärr/broms) skit däck,, du kommer ingenstansI mitt fall hängde hela underredet på lera/slem vilket inte syns på bilden då den sjönk mer o mer bara av att sitta där. Har du farten uppe kommer du fram,, men sen e det kört Jo. Det du sitter i på bilden liknar ju blålera ? o då hjälper nog inga diffspärrar eller däck i världen.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Sku ju bara ha sparka ut framrutan så ha du ju haft en bekväm vakkoja för flera personer...
Publicerat Oktober 12, 200916 yr tjusigt! Längtar till den dagen då jag fastnar med dodgen.. Roger har börjat ta efter jänkarna med "mudding". Står man på gaspedalen tillräckligt länge med alla 4 hjulen så brukar man 2/3 bensintank senare ha kommit lös. Jo jag har oxå vart där, det e jobbigt Roger. En viss maktlöshet infinner sig.. Herr Mattsson, haha nja.. Jag längtar nog inte till jag sitter i sådan kvicksand igen.. Genomsur jord är sjukt jobbigt, o på två röda så står man på ramen. Speciellt med tunga bilar.. För mig hjälpte inte bra cooperdäck samt diffar o diverse elektriskt skrot, var rena julgransbelysningen på instrumentpanelen Sen stod man där med sina 3 ton.. vart o hämta traktor för mig
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Det såg ut precis som min ZJ -98 med den skillnaden att jag inte provat läget enligt bilden Men det är väl tur att det finns goda vänner iaf // JägarNNNNNN
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Jo jag har oxå vart där, det e jobbigt Roger. En viss maktlöshet infinner sig..Herr Mattsson, haha nja.. Jag längtar nog inte till jag sitter i sådan kvicksand igen.. Genomsur jord är sjukt jobbigt, o på två röda så står man på ramen. Speciellt med tunga bilar.. För mig hjälpte inte bra cooperdäck samt diffar o diverse elektriskt skrot, var rena julgransbelysningen på instrumentpanelen Sen stod man där med sina 3 ton.. vart o hämta traktor för mig Jo, i lumpen lyckades vi köra fast en pansarvagn också. Allt som rullar kan fastna. Men med en 4wd bil kommer man längre ut i skiten innan man fastnar. Men fastnar gör man till slut.
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Så där parkerade jag förra helgen, tog mig dock loss efter en halvtimma. hoppas att inget tog skada på bilen eller dig? /Christian
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Bullshit min vän,, bilen hängde på underredet,, spealr ingen roll om man har 6 hjuls drift Men man ska ju trycka på LOSS knappen säger jag ju. Ja, måste erkänna att jag kört fast landcruisern i en plogbrink förra vintern. Den hängde också på underredet. Blev till att skotta tills en vänlig själ med en Pajero åkte förbi på skogsvägen. Vi var på väg in på en oplogad vinterväg och skulle bara genom vallen. Felet var att jag inte hade tillräckligt med fart. Mer fart så hade vi susat igenom plogvallen och kommit ut där det inte var lika mycket snö och sen fortsatt i ca 30-40 cm snö. Det klarar Toyotan galant. Man ska heller inte ha för breda däck. Mina är 265/70 16 och jag ska byta till 245/75 16 med grövre mönster och fulldubbat.
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Jag gillar att vara den som kommer o drar loss folk i stället, därför ser min Jeep ut så här i nosen.
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Författare Jag gillar att vara den som kommer o drar loss folk i stället, därför ser min Jeep ut så här i nosen. Ahh jo precis vad jag hade behöft med, då hade jag kommit loss själv. Har kollat lite på olika diff spärrar/bromsar med, men de e så jävlans dyra bara nåväl tills jag blir rik och kan köpa ett nytt fordon MED diff spärrar (alla 4) så får jag väl undvika kvicksanden bara!
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Författare Så där parkerade jag förra helgen,tog mig dock loss efter en halvtimma. hoppas att inget tog skada på bilen eller dig? /Christian He he, nej då bara min stolthet som fick en törn