Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlust ikväll i TV4 Sport 18:30

Featured Replies

Publicerat

om man har mer av jakten med i programmet och låter kändisen prata under tiden man tittar på jakten så får man se mer jakt och det är därför man tittar, sedan är kändisen kanske bonus men jakten, spänningen och resultatet är det jag vill se. drar gärna paralleller till andra svenska filmer som bygger upp spänning med speakerröst och sedan händer det! då behövs inte mycket filmsnutt för att det ska bli skitbra!

jag tyckte det var bra att man vågar visa att thomas missade och att ni gjorde eftersök och det blev inget. så är det ju ofta.

/Kalle

• Svar 213
  • Visningar 26,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Tyckte programmet var bra kändes som nämnts innan att programtiden skulle vart 1 timme istället kändes lite hoptrykt men det gör inget tycker det är kul att det äntligen finns ett jaktprogram ser fram emot nästa vecka.

Publicerat

Jaha det blev ju varken hackat eller malet som man brukar säga, man kanske skulle kunna tänka sig att dra ner på programpunkterna och ägna dom som är kvar lite mer tid istället.Har också lite svårt med tanken att det även ska locka tittare som inte är jaktintresserade.Hur många ickeintresserade slår på tv4sport för att titta på ett program som heter jaktlust?Ekberg var dock som alltid bra.

Publicerat

TV4 Sport!?!??!!!??? ^_^

Måste TV4 ha fler och fler kanaler när kvalitén blir sämre och sämre och SÄMRE?

Jag menar de klarar ju inte att fylla kanalerna de har idag med ens en promille sevärt...ja, förutom huvudkanalen TV4.

TV400 visar Big Brother från 2003,1 typ...inte för att jag sett det men man undrar ju...

Jag har Boxer men hade ingen aning om att jag hade TV4 Sport också! -_-:D;)

Jag är med andra ord inte speciellt sportintresserad men väl intresserad av jaktprogram!

Nu blir det till att sikta in sig på repriserna! :P

Publicerat
Ligg på Sherman o Co om att få en timmes program istället ^_^

Mvh

Roffe

Du må tro att jag legat på Sherman och Co om längre programtid - men utan framgång. Det som räknas är tittarsiffror och det lär ju visa sig imorgon när mätningarna kommer... Vi har haft mer press och reklam för programmet än något tidigare program om jakt, med annonser i de allra flesta jakttidningar och andra mycket stora tidningar. Så det vore ju märkligt om vi inte får hyggliga siffror. Och som sagt - det är bara det som räknas när programdirektörerna sätter tablåerna och tilldelar programtid. Ingenting annat.

Publicerat
Du må tro att jag legat på Sherman och Co om längre programtid - men utan framgång. Det som räknas är tittarsiffror och det lär ju visa sig imorgon när mätningarna kommer... Vi har haft mer press och reklam för programmet än något tidigare program om jakt, med annonser i de allra flesta jakttidningar och andra mycket stora tidningar. Så det vore ju märkligt om vi inte får hyggliga siffror. Och som sagt - det är bara det som räknas när programdirektörerna sätter tablåerna och tilldelar programtid. Ingenting annat.

Förstår att det är siffrorna som styr. Hoppas på att de blir höga, men har jag rätt i mitt tänkande om det rent ekonomiskt inte är så mycket dyrare med en timme istället för en halvtimme? Material lär ju finnas för att fylla upp timmen menar jag och när det går repriser på repriser så borde ju plats finnas men det är väl utanför de där gyllene timmar som flest folk bänkat sig i soffan.

Till nästa säsong (som jag hoppas blir av) så kan ni väl ta in Laila Bagge som kan bistå med en rumpchock så får programmet lite headlines i kvällspressen ^_^

Mvh

Roffe

Publicerat
Förstår att det är siffrorna som styr. Hoppas på att de blir höga, men har jag rätt i mitt tänkande om det rent ekonomiskt inte är så mycket dyrare med en timme istället för en halvtimme? Material lär ju finnas för att fylla upp timmen menar jag och när det går repriser på repriser så borde ju plats finnas men det är väl utanför de där gyllene timmar som flest folk bänkat sig i soffan.

Till nästa säsong (som jag hoppas blir av) så kan ni väl ta in Laila Bagge som kan bistå med en rumpchock så får programmet lite headlines i kvällspressen ^_^

Mvh

Roffe

Jo, under primetimeperioden så är det så...och visst, skulle kunna göra 3-timmars avsnitt om bara tiden i kanalerna fanns.. men du anar inte hur rätt du har i ditt tänk om Laila -_-

Publicerat
Jo, under primetimeperioden så är det så...och visst, skulle kunna göra 3-timmars avsnitt om bara tiden i kanalerna fanns.. men du anar inte hur rätt du har i ditt tänk om Laila :D

ska ni ha med henne så får ni allt förvarna så man hinner byta kanal ^_^-_-

Publicerat
ska ni ha med henne så får ni allt förvarna så man hinner byta kanal -_-:D

Kanske skulle jaga anka i något program? (Anna) Anka ^_^

Garanterat höga siffror...

Publicerat
Kanske skulle jaga anka i något program? (Anna) Anka ^_^

Garanterat höga siffror...

kanske speciellt om "duck tape" anbringas på kaknerkastet på ankan

Publicerat

Vi är ju inte bortskämda med jakt program nu så man ska vara tacksam för det man får.

Jag inser naturligtvis att 22min inte är särskilt mycket men det känns som att ni försökte

tryckta in för mycket inslag på de 22min.

Först gå i havren och berätta hur mycket grisarna förstör sen helt plötsligt över till litauen?????

Skit i litauen ska det vara drevjakt så ha den i sverige.

Kör bara jakt i havren annars och sen lite matlagning vilket jag tycker är jävligt kul. Anders är säker och rolig att titta på så gärna mer av honom.

trident1452

Publicerat

Jag tyckte att det var helt ok särskilt delen där det förklarades vilka grisar som ska skjutas i spannmålen och varför. Det är också bra att visa att alla kan skjuta bom.

Att visa hur olika kulor splittras i buskar var också bra. Att ta död på myten "buskröjare" är väldigt viktigt.

Bra pedagogik i hela programmet och bevisar skillnaden på proffs (Ekberg) och amatörer (Per Moberg). ^_^-_-

Publicerat

Vill först tacka för ett nytt Jaktprogram ;) väldigt roligt eftersom man har ledsnat på alla jakt & fiske repriser.

Har inte så mycket att tillägga dom flesta har redan sagt de ja tycker kan ju bara trycka på att Vapentests-delen var väldigt bra ganska kort och informativ man förstod att den legendariska buskröjaren inte existerar <_<

Matdelen....njaaa i ett 1h program så tror ja de skulle va perfekt men i ett så kort program som de tyvärr blir så tycker ja man ska ta bort den. Varför inte bara visa en färdig rätt på ett vilt och hänvisa att recept finns på internet.

Men jag ser fram emot nästa avsnitt!

Publicerat

kul och hoppas det går bra med pogramet,men jag tycker man sett det mesta redan och tyvärr infinner sig inge spänning i det hela..far till mkj in i majset och så ni se på spänning!

fara til finland och visa hur dom jagar varg,istället för jaga duva visa varför och hur man väljer platserna till pass,jaga kråka,är tiden kort vill man som jag se action och blir samtidigt lite lärd på kuppen...

ni gör iaf bästa filmerna och hoppades brolle av någon skulle visa träskällar jakt men men

Publicerat

Missade det hela då jag var på ett möte om Skolan här i Byn som kommunen vill lägga ner o riva. Men ska försöka se reprisen .

Publicerat
Vore skitkul med lite kommentarer angående kvällen program här. Både ris och ros. TV4 Sport 18:30 Jaktlust Jägarhälsningar Mikael Jägare

Hej Micke.

Bara att lyfta på hatten och gratulera till ännu ett bra jaktprogram.

Ser verkligen fram mot dom 9 program som återstår. :)

Hälsa Thomas!

Peter i Örebro

Publicerat

Jag tycker att programet var bra i det stora hela.

Men det som redan har påpekats är att det är aldelas för kort.

Och lite hattit fram och tillbaka.

Ser också fram imot nästa program :)

Publicerat

faaan har missat detta, för sent ute eller?

när går det på tvn

samme

Publicerat

Tja!!

Wassberg är inte så "wass" på att skjuta, lite dåligt läge snett framifrån. Wassberg bör träna skytte och vänta på rätt läge, lite panik över det skottet.

Publicerat

Jag hann inte se hela men det jag såg var lovande. Syntes tydligt att Ekberg inte var så impad av jaktresan han var på (i Lithauen var det väl?)

Nästa gång verkar det vara stövarjakt. Hoppas på fina drev i tv.. Kanske frälser ännu fler i denna ädla jakt :)

Var det inte en räv som stack fram huvudet ur ett gryt där också? Blir ju nästan tårögd isåfall :D

Publicerat

Jag tycker innehållet i programmet var mycket bra. Men det blir alldeles för stressigt med tvära kast med så många olika programpunkter under den alltför korta programtiden. Men jag förstår att man vill trycka in så mycket som möjligt.

Jag är mycket tacksam att det finns de som vill satsa på jaktprogram i TV. Det är synd att ni inte får mer programtid.

Publicerat

Kommer det inte upp på TV4 Play eller TV4 Anytime snart?

Mvh

Roffe

Publicerat

Har en jäkla massa kanaler jag aldrig tittar på, men givetvis inte TV4Sport och vill jag ha den så får jag pröjsa massa extra och får massa sportkanaler som jag inte ger ett ruttet öre för ^_^ (Tack Viasat)...

Skaffade tv4 plus bara för jakt och fiske och sedan byter dom kanal, vilket bra sätt att lura folk att skaffa fler kanaler...

Hoppas det kommer upp på TV4play, för det verkar vara ett bra program B)

Publicerat
Vore skitkul med lite kommentarer angående kvällen program här. Både ris och ros. TV4 Sport 18:30 Jaktlust Jägarhälsningar Mikael Jägare

På en skala mellan 1-5 så blir det en trea i betýg, ni kunde ha slopat utlandsjakten helt och satsat de pengarna på inspelningskostnader från jakt i sverige i stället. Om jag ser till mig själv så tycker jag att det är roligare med jakt från hemlandet än att se jakt från något som man har svårt att relatera till. Det skulle vara kul med hundjakt på gris och inte bara smygjakt. Annars ett bra innehåll med "buskröjarkulor" m.m.

Ser framemot nästa avsnitt!

Lycka till

MVH Freddy

Publicerat

Nu har även jag sett Jaktlust och det var väl ok! Ni kunde ha skippat utlandsjakten och lagt den biten på svensk jakt. 3:a i betyg! ;)