Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlust ikväll i TV4 Sport 18:30

Featured Replies

Publicerat

Hej Mikael

Nog skall vi väl kunna komma med lite konstruktiv kritik.

Om nu programtiden är så snålt tilltagen som den är skulle jag personligen uppskatta om man hade färre inslag och gick lite djupare in på dem istället. Matlagning, littauen, Wassbergs smygjakt, eftersöket och buskröjningen. Alla bra uppslag för att göra någonting intressant av. Men på 22 minuter går det inte ha med allt.

Ni vill väl ha tittarsiffror? Nog för att Wassberg är poppis men varför välja den idag kanske minst kontroversiella jakten.

Vill ni ha pupliksiffror men ändå hålla seriositeten lite över Bagges rumpchock så kan ni väl börja med varg, Lo, Björnjakt.

Eller något annat som engagerar fler ur allmänheten.

Jag tror att man fortfarande kan förbättra utnyttjandet av speaker rösten.

Med lite mer tid. (genom att slopa någon del) så hade man kunnat gå djupare in i eftersöks situationen. Där finns mycket intressant att tillägga. I det läget fångar man eventuellt även intresset från tusentals ickejagande hundmänniskor.

Föreslår därför att ni gör ett helt eftersöksavsnitt. (Antar det blir nästa år i så fall)

På det stora hela dock ett bra program. Största felet är den snålt tilltagna programtiden. Så jag är mest bara glad att det finns något jaktprogram att titta på. Kämpa på så blir nog programmen bättre och bättre och även riktigt uppskattade även av oss "gnällspikar"..

// Henrik

• Svar 213
  • Visningar 26,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag tycker det var ett bra program lite rörigt bara, tycker man kan avsluta varje jakt istället för att hoppa runt emellan inslagen och med så lite sändningstid så kan ni väll skippa matlagningen.

Det var en riktigt bra idé att ta med kändisar, kanske lockar det lite andra tittare som inte redan är jaktfrälsta.

4 av 5 toasters.

Publicerat
Hej Mikael

Nog skall vi väl kunna komma med lite konstruktiv kritik.

Om nu programtiden är så snålt tilltagen som den är skulle jag personligen uppskatta om man hade färre inslag och gick lite djupare in på dem istället. Matlagning, littauen, Wassbergs smygjakt, eftersöket och buskröjningen. Alla bra uppslag för att göra någonting intressant av. Men på 22 minuter går det inte ha med allt.

Ni vill väl ha tittarsiffror? Nog för att Wassberg är poppis men varför välja den idag kanske minst kontroversiella jakten.

Vill ni ha pupliksiffror men ändå hålla seriositeten lite över Bagges rumpchock så kan ni väl börja med varg, Lo, Björnjakt.

Eller något annat som engagerar fler ur allmänheten.

Jag tror att man fortfarande kan förbättra utnyttjandet av speaker rösten.

Med lite mer tid. (genom att slopa någon del) så hade man kunnat gå djupare in i eftersöks situationen. Där finns mycket intressant att tillägga. I det läget fångar man eventuellt även intresset från tusentals ickejagande hundmänniskor.

Föreslår därför att ni gör ett helt eftersöksavsnitt. (Antar det blir nästa år i så fall)

På det stora hela dock ett bra program. Största felet är den snålt tilltagna programtiden. Så jag är mest bara glad att det finns något jaktprogram att titta på. Kämpa på så blir nog programmen bättre och bättre och även riktigt uppskattade även av oss "gnällspikar"..

// Henrik

Tack för vettiga kommentarer. Bra kritik och med säkerhet helt befogat. Ett mycket kul faktum är att vi faktiskt hade mycket bra tittarsiffror på premiärprogrammet :D Kanalen jublar...(på riktigt faktiskt) Tack för att ni tittade - ris och rosor är tacksamt mottaget och kommer användas i kreativt syfte. Fortsätt titta jag lovar att ta åt mig av synpunkterna - men också kämpa för att vi ska få längre programtid (vilket är svårt...)

Publicerat

Tänkte på en sak. Anders Levéns matlagning gick...Fort. Kan du inte lägga in jaktsidans adress om det går att starta ett sammarbete. Som Mat-Tina o Co brukar göra så vanligt folk ska hitta receptet och kunna njuta av vad jag tyckte såg riktigt gott ut :P

Eller så tjötar du nere Levén så han blir medlem och lägger upp massa recept på receptsidan på detta forum.

Vinn-vinn situation. :P

Mvh

Roffe

Publicerat
Tänkte på en sak. Anders Levéns matlagning gick...Fort. Kan du inte lägga in jaktsidans adress om det går att starta ett sammarbete. Som Mat-Tina o Co brukar göra så vanligt folk ska hitta receptet och kunna njuta av vad jag tyckte såg riktigt gott ut B)

Eller så tjötar du nere Levén så han blir medlem och lägger upp massa recept på receptsidan på detta forum.

Vinn-vinn situation. :D

Mvh

Roffe

Recepten finns på www.recept.nu Anledningen till att receptet var då kort i första programmet var att vi hyrde in en fotograf som inte funkade riktigt, så därför blev det kortare än det kommer bli i kommande program.

Publicerat
Recepten finns på www.recept.nu Anledningen till att receptet var då kort i första programmet var att vi hyrde in en fotograf som inte funkade riktigt, så därför blev det kortare än det kommer bli i kommande program.

OK. Men visst skulle de va lite skoj om det står "Receptet hittar du på jaktsidan.se" ;)

Ser i af fram emot nästa avsnitt :P

Mvh

Roffe

Publicerat
Tack för vettiga kommentarer. Bra kritik och med säkerhet helt befogat. Ett mycket kul faktum är att vi faktiskt hade mycket bra tittarsiffror på premiärprogrammet B) Kanalen jublar...(på riktigt faktiskt) Tack för att ni tittade - ris och rosor är tacksamt mottaget och kommer användas i kreativt syfte. Fortsätt titta jag lovar att ta åt mig av synpunkterna - men också kämpa för att vi ska få längre programtid (vilket är svårt...)

Låt höra, hur många tittare hade ni?

Själv tycker jag som många andra påpekat. Grymt bra med ett jaktprogram, skippa matlagning när det är 22min, ägna er åt en jakt per program.

Ser framemot Kåberg i älgskogen !

Publicerat

Härligt att någon/några tar intiativ att få ut detta på svensk tv, mer sånt behövs. Väldigt roligt upplägg med kända profiler! Tror det lockar fler folk :lol: Även inte jaktintresserade, det är ju också bra så får de en inblick hur det kan vara.

Bra program och roligt, något att se fram emot på tv4 Sport, så det inte bara är POKER och NFL hela dagarna :)

Håller även med de andra om kort programtid och mycket fram och tillbaka, men förstår att det blir så på 22 minuter.

Bra jobbat!

/Mattias Å

Publicerat

missa inte kvällens program!

Publicerat

Jag som inte har några andra kanaler än ettan och fyran, går det att hitta programmen på något annat media? Skulle gärna vilja se, men det är dyrt att ta in på hotell i stan bara för att se på TV...

Publicerat

ENligt länken från jakt o jägare ska detta upp på TV4 Anytime, har för mig att det är en betaltjänst. :P

Men det är inte lika dyrt som att ta in på hotell i af B)

Mvh

Roffe

Publicerat

Japp Tv4 Anytime är en betaltjänst. Tror dock inte det kostar så många kronor. Vi får iallafall ingen del av den kakan :P Men vi jobbar hur som helst på att lägga ut dem fritt på jaktfilm.se men det kan ta en stund att lösa allt så det funkar med riktig server etc etc. Är lite rättighetsfrågor som också måste redas ut och clearas.

Publicerat

Hallå Micke!

Jag ska bänka mig framför teven i kväll är det då grävlingsekvensen från skogaholm kommer B):P

MVH Jensa

Publicerat
Japp Tv4 Anytime är en betaltjänst. Tror dock inte det kostar så många kronor. Vi får iallafall ingen del av den kakan :P Men vi jobbar hur som helst på att lägga ut dem fritt på jaktfilm.se men det kan ta en stund att lösa allt så det funkar med riktig server etc etc. Är lite rättighetsfrågor som också måste redas ut och clearas.

Synd att ni inte får lägga serien på Tv4 Play då. Vore nice.

Hoppas det löser sig med alla bekymmer så serien istället kan ses på jaktfilm.se B)

Ser med spänning fram emot ett nytt program ikväll och efterföljande diskussion. :D

Mvh

Roffe

Publicerat

Ikväll får det bli en skön stund i soffan! Missade tyvärr förra avsnittet på grund av födelsedag :P

Kommer bli super! B)

Mvh

Publicerat

Jag skall också bänka mig framför TV.

Sedan efter skall jag ut och vaka gris. :D

Publicerat
Hallå Micke!

Jag ska bänka mig framför teven i kväll är det då grävlingsekvensen från skogaholm kommer ;):D

MVH Jensa

Man vet aldrig Jensa...fast den du menar ligger nog djupt begraven i någon bandhög någonstans... :)

Publicerat
Vore skitkul med lite kommentarer angående kvällen program här. Både ris och ros. TV4 Sport 18:30 Jaktlust Jägarhälsningar Mikael Jägare

Tycker episode II var mycket bättre faktiskt. Kanske börjar bli varm i kläderna nu? =)

Men som sagt, på tok för kort programtid.

Publicerat

Gilla detta program mycket. Bra tempo rätt igenom. Lite skoj att herr Ekberg nämner att han denna gång glömde att fälla ner hörselskydden, tycker man ser det gång på annan i hans filmer :D

Matlagningsdelen var också bra, tydligt berättat.

Kanonprogram tycker jag som aldrig prövat på "riktig" harjakt

BTW Jägare, smakade haren bra?

Mvh

Roffe

Publicerat

Kan bara hålla med. En klar förbättring mot förra gången.

Ljudet: kanon

Tydligheten fanns med bra övergångar och en fyllig och bra matlagningsdel.

Skyttedelen var kort - kanske väl kort men jag helt förståeligt med tanke på programtiden.

Sammanfattningsvis ett ypperligt avsnitt.

/Daniel Sidenbladh

Publicerat

Bra program men för kort !!!!

Publicerat

Jag missade förra gången och har lite problem med min DVD så detta blev första för min del.

Jag tyckte det var helt okey, kommer att titta vidare .

Pebe

Publicerat

Jag tycker de va super bra :D

Var det lika bra tittarsiffror denna gång?

Publicerat

Äntligen fick man se programmet!

Jag missade första programmet då jag inte trodde jag hade kanalen... :D men det hade jag! ;)

Repriserna gick på tvärgalna tider har jag för mig men hoppas att det löser sig med gratisvisning på nätet så småningom, alternativt lite fler repriser på någon av TV4s alla kanaler.

Jag ställer mig med glädje i kören av hyllare till programmet!

Det var bra agerat framför kameran och bakom bössan, fint ljud och superfint filmat.

Likaså tycker jag att det var kort...men underbart är kort - kortkort. :)

En annan som också tyckte om programmet var min basset hound Olle!

Han låg i soffan med mig och vilade men när det blev harjakt med stövare vaknade han till och tittade mkt intresserat på programmet! Det om något måste vara ett bevis på att programmet var bra. :P