Publicerat December 29, 200916 yr Författare Nice Mats, med en mindre dämpare blir nog helhetsintrycket smäckrare.Sitter o drömmer om mitt kommande bygge, eller mitt o mitt, någon annans o jag betalar /Lasse Blir ju ditt även om nån annan bygger Däremot ska jag inte använda min neck/throater igen. I en skjuten hylsa glappar en kula flera tiondels milli. Bådar inte gott för hylslivet blir hårda kalibreringar. tyvärr går det inte att ta efter pipan då shanken är för kort så det blir väl en ny pipa ev i framtiden. Har svarvat halsarna lite men bara så det precis går rent. Halsen hamnar ju mitt på hylsan i stort sett så dom är lite ojämna. Får kolla lite på det där.
Publicerat December 29, 200916 yr Fint Mats du är verkligen produktiv på alla fronter Antar att du inte testat någon precision ännu men den blir rätt lynnig med subsonisk fart, är du säker att du kommit under ljudet med kulorna jag tror .375 dämparen ska bli tyst. Har själv skjutit subsoniskt med 7br;en den blev tyst trots att det sitter en kaliber .30 dämpare på den men precisionen imponerade inte så jag lade ned det. Fast det var med Sakos 5,2grams kula måste nog testa Smk 130
Publicerat December 30, 200916 yr Författare är du säker att du kommit under ljudet med kulorna jag tror .375 dämparen ska bli tyst. Nej jag var ju inte det då jag kollade igen på QL med justerat sättdjup. Testerna fortgår i mån av tid. Tänkte hinna på skjutbanan idag trots -20 grader och skjuta in 22-243:an. Månen är ju uppe nu så rävarna syns bra. Laddade upp ett gäng med sierra 40 gr, 1250 m/s
Publicerat December 31, 200916 yr Författare Lite intressant läsning. http://www.americanrifleman.org/Webcontent...ench%20copy.pdf
Publicerat Januari 2, 201016 yr Författare http://listmequick.com/300/Sierra300whisper.pdf Provade att sajsa en 221 FB hylsa idag, märke Remington. Verkar funka betydligt bättre utan att svarva hylsorna. Problemet blir bara att dom är ojämna i tjocklek istället. Brukar inte främja precisionen. Förvisso ingen bänkbössa men vill ändå ha en moabössa åtminstone. Edit. Det är Lapuahylsorna som blir ojämna i halsarna utan svarvning. Nya halsen hamnar ju mitt på gamla hylskroppen.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Fick hem lite kulor som exabit var vänlig att skicka. Svårt att ta betalt har karln åxå Har fått den att bara pjuffa nu som ett kraftigare luftgevär typ så det går åt rätt håll. Lurar nu på att det är dämparen som är den felande länken. En bussning måste tillverkas (när jag hinner) med ett mindre hål.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Hörru slapp-Mats... In me lite uppdateringar, vet att du är kärringen i hushållet å är strängt förbjuden att ha roligt men på nått vis måste du väl kunna smita ut å panga lite.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Hörru slapp-Mats...In me lite uppdateringar, vet att du är kärringen i hushållet å är strängt förbjuden att ha roligt men på nått vis måste du väl kunna smita ut å panga lite. Han skrev ju en uppdatering ovan, ditt pucko
Publicerat Januari 23, 201016 yr Han skrev ju en uppdatering ovan, ditt pucko Jo men va fan.... Pics'n'stuff vettu. Måste stressa fanskapet lite
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Alltid kul med uppdateringar! Har du mätt hastigheten? Inte än men måste nog det för att veta hela sanningen. Hörru slapp-Mats...In me lite uppdateringar, vet att du är kärringen i hushållet å är strängt förbjuden att ha roligt men på nått vis måste du väl kunna smita ut å panga lite. I am the bitch and proud of it Han skrev ju en uppdatering ovan, ditt pucko Både du och jag vet att intelligens det saknar den mannen. Tack o lov finns det bara en av han
Publicerat Januari 23, 201016 yr Både du och jag vet att intelligens det saknar den mannen. Tack o lov finns det bara en av han Fy faan det var elakt... Nu skall jag smyga över till grannen som är doktorand inom kloningbranchen å klona upp 10st av mig själv som skickas via UPS upp till dina tassemarker ditt gamla nöt!
Publicerat Januari 23, 201016 yr Fy faan det var elakt... Nu skall jag smyga över till grannen som är doktorand inom kloningbranchen å klona upp 10st av mig själv som skickas via UPS upp till dina tassemarker ditt gamla nöt! Stigge bor ju ganska nära Mats. Låt honom vara - han har det illa nog som det är
Publicerat Januari 23, 201016 yr Stigge bor ju ganska nära Mats. Låt honom vara - han har det illa nog som det är
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Stigge är urapan. Se och njut!!! :D http://www.specialvapen.se/f2.php
Publicerat Januari 24, 201016 yr Stigge är urapan. Se och njut!!! :D http://www.specialvapen.se/f2.php helsike vad kass slutstyckes gång det var på den bössan då
Publicerat Maj 31, 201015 yr Författare Snart kan den här tråden flyttas till färdighörnan! Bortsett från dämparen då till whispern
Publicerat Juni 1, 201015 yr Snart kan den här tråden flyttas till färdighörnan! Bortsett från dämparen då till whispern ...Samt bilder på träffbildskjutningar och bilder på färdig bössa samt mera bilder..
Publicerat Juni 1, 201015 yr Författare ...Samt bilder på träffbildskjutningar och bilder på färdig bössa samt mera bilder.. Hade jag inte glömt kameran så hade ni fått bilder. Den är klar. Bortsett från blånering, om det nu blir nån. Den är så sjukt snygg i den mörkgråa nyansen
Publicerat Juni 2, 201015 yr Hade jag inte glömt kameran så hade ni fått bilder. Den är klar. Bortsett från blånering, om det nu blir nån. Den är så sjukt snygg i den mörkgråa nyansen Tss.. den är säkert skitful , prove me wrong Mvh!
Publicerat Juni 2, 201015 yr Författare Skulle ladda 90 gr scenar men insåg fort att ska dom rymmas i magget med krut i hylsan så har man ingen fart till övers direkt. Fick ner längden till 61 mm med 24 gr Norma 201 men då knastrade det ordentligt. La ner projektet och tog ett gäng med Sako 80 gr fmj som jag hade till 700:an. Dom funkade, dryga 20 mm på 80 m med en kula som brukar kunna trilskas är helt godkänt. Ska ladda upp ett gäng 85 gr sierra till nästa sväng. Skulle fota ekipaget med träffbild men kamerabatteriet gav upp så det laddas just nu