Publicerat December 7, 200916 yr Från Kanada nu på morgonen! I guess we know what happened to l'il red riding hood............
Publicerat December 7, 200916 yr Hoppas verkligen att det är fejkat för så stora vargar vill jag inte se. /Lasse
Publicerat December 7, 200916 yr Ganska dåligt photoshop jobb... Kolla de suddiga kanterna runt vargen samt att handskarna har sämre upplösning är resten av bilden...
Publicerat December 7, 200916 yr Finns ett tydligt pixelfel till vänster om nedersta örat.. sen om det tvunget innebär att det är fake vet jag ej.. men förmodligen =) Min gissning är att motivet är äkta men man har lekt med proportionerna.
Publicerat December 7, 200916 yr solklart fake, och han/hon som har gjort det behöver verkligen träna på ph
Publicerat December 7, 200916 yr Fejk. Inte för jag kan sånt här men i fotot finns ingen info som det brukar gå att få fram ur en digital bild. Ändrar jag mina egna bilder, beskär eller minskar på storleken så finns ändå infon kvar om kamera, datum/tid slutartid o allt möjligt. I denna bild finns ingen info annat än storlek och upplösning. Borde betyda att den är fejkad ?
Publicerat December 7, 200916 yr Författare Det var verkligen ett dåligt arbete! Jag ska skriva det till han som jag fick det av!
Publicerat December 7, 200916 yr Det där var en bastant vovve. Ett fejkalternativ är ju att det varit en storvuxen ras som jägarn håller i famnen. Sen i efterhand har hundens utseende, huvud och päls retuscherats till mer varglika proportioner.
Publicerat December 7, 200916 yr Kul att de försöker men det var ju lite väl överdrivet och dessutom dåligt gjort!
Publicerat December 7, 200916 yr får väl gå emot strömmen och säga att bilden är legit, varför jag tror så ? bilden är tagen med nån tele cam. så att se på pixlarna så kan man inte säga si och så. bildas lätt pixelklumpar i mobiler om det är samma nyanser. mm titta bara på gubbens huvut full pixel cluster hela skallen hans. andra, ifall harn hanskar är förstorade skulle det mena att han har miniminiminimaliska händer med tanke att dom är i rätt proportion med hans kropp. killen står inte helt rak, man ser att han har böjda knän och ryggen och lutar bakåt. vilket får vargen att bli sådär 2 meter från nos till svans. ( annat är det ifall killen är själv 2 meter lång då kan den vara fejk) det finns dokumenterat vargar som vägt över 80 kilor närmare 90. den tyngsta vargen som blivit fälld i modern tid vägde 79 kilo och den var i alaska, ( princip kanada) och sen med tanke att deras vargar inte har stor jakt tryck och har funnits där mycket längre än våra vargar som har har dålig genetik så kommer darwin med i bilden. titta bara på deras älgar, vi har skjutit sönder vår genstam medan deras blomstrar. sen då ni kan komma med konkreta bevis att bilden är fejk så kan jag tro på er. ni skall inte vara avundsjuka, ni skall vara glada att stora vargar bara finns där och att vi har "bara " små vargar här i norden själv skulle jag bara önska att våra vargar skulle vara sådär stora. vargkramarna skulle inte ens vilja ha dom här.
Publicerat December 7, 200916 yr sätter in en annan bild, vargar är stora killen i bilden är 1.82 och hans hund väger runt 50 kg och är 68 cm i mankhöjd. en varg kan lätt vara 90 cm i mankhöjd
Publicerat December 7, 200916 yr Då borde denna också vara fejkad: Dessutom: The largest wolf on record was a male Alaskan wolf (Canis lupus pambasileus) which weighed 175 pounds. Nä, jag misstänker att bilderna är äkta.
Publicerat December 7, 200916 yr Hittade följande angående den första bilden i tråden: Here is the info! The wolf was shot by Jeff Grimolfson (one shot only) from a tree stand 18 yards away with a 30-06 through the shoulder and lungs and still managed to run 100 yards. He was with a pack- a couple of other wolves in the pack were around the same size. Skull measured 18 5/8” Weight 197 lbs.(the stomach wasn’t full-he could have been up to 20 lbs or more heavier if full) http://www.grimsmonstermix.com/
Publicerat December 7, 200916 yr Hur orkar ni, skaffa ett liv. Ett fejk om inte annat. orkar vem ? och vad ?
Publicerat December 7, 200916 yr He, he.. jag har inte sett några bevis om varken eller... Tycker den är sjukt stor och min tid på nätet har lärt mig att vara j-vligt skeptisk till nästan allt som skrivs i cyberrymden. Hittar ingen info ang datum, vilken kamera osv i nån av bilderna i tråden. Men det behöver ju inte betyda ett skit så sett. Sånt går ju o plocka väck antar jag. Så är det sant så är de bara o grattulera men är det fejk så förvånar det inte mig det minsta. Sett hur många bilder som helst på monstergrisar som senare visat sig va fejk. Skulle inte förvåna mig om det även förekommer bland andra viltslag.
Publicerat December 7, 200916 yr Första bilden tyckte jag såg hyggligt bra ut, men den andra är lite skum, ansiktet på gubben ser platt ut på nåt sätt i förhållande till resten av bilden, ljuset ser också lite konstigt ut på hans ansikte... Nu har jag väldigt dålig koll på vad man ska titta efter men rent spontant så. I vilket fall verkar det ju vara nån form av rekordvarg så om den nu är riktig så är den nog rätt ovanlig. Men visst är dem stora, hade varit häftigt att få se en i verkligheten så man får nåt grepp om storleken.
Publicerat December 7, 200916 yr Ser ut att vara en rätt stor varg proportionerna stämmer nog tyvärr ganska bra. Det kommer väl fler bilder i slutet av Januari, vi har lika stora vargar i Sverige också!
Publicerat December 7, 200916 yr Är bilderna från samma ställe? det ser ju onekligen ut att vara på samma plats.
Publicerat December 7, 200916 yr Är bilderna från samma ställe? det ser ju onekligen ut att vara på samma plats. ? du menar att det bara finns dött gräs och träd i america ?