Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket fejkat är detta foto?

Featured Replies

Publicerat

Hmm. När jag kollar filen på min mac så får jag fram: Enhetstillverkare Motorola C. 320.02.05.07.07

och färgprofil sRGB IEC61966-2.1.

Så det skulle väll då stödja radium i antagandet kameramobil?

Lycka till =)

/

Johan

Edit: hittade även detta vi en snabb sökning

http://fishingboard.thunderbayfishing.com/...amp;#entry31945

• Svar 56
  • Visningar 11,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nu är vi ju alla här inne starka o stora machomän som bänkar runt 200 och markar 300+ men det är ingen som tycker att det är underbart att se en amerikan lyfta en 173 lbs varg?

Det är ändå 78 kilo död varg som han står och håller upp, för att omsätta det hela i realia, gå ut, skjut en stadig gris och börja sedan att lyfta på den,

nehe, var det tungt och helt patetiskt svårt.

Radium- dina förklaringar/invändningar är rätt flata, ingen som vill publicera sig själv på nätet o runt om i hela världen med namn och bild bryr sig om metadatan i en tagen bild,

logik saknas därvid.

Klart att det kan vara sanningsenliga bilder, men jag är etremt skeptisk.

Bara för att sätta saker i perspektiv,

http://www.northamericanwhitetail.com/trop...aw_aa203rumors/

http://whitetail.com/rompolagate.html

http://mainehuntingtoday.com/bbb/2007/12/0...cord-whitetail/

Amerikaner generellt har tydligen ett inte obetydligt behov av att hävda sig genom att överdriva.

/Christian

Publicerat

Jag är ingen expert på fejkade bilder men här är några grejor som inte stämmer tycker jag.

1. Hanskarna verkar toma.. inga händer?? eller. För att lyckas hålla en sådan best i det greppet krävs det att man inte har några handskar på sig(iaf skall dom inte vara 5nr för stora).. greppet med ena handen måste vara stabilt om den andra handens handled.

2. Skithandskar som inte ens duger till trädgårds arbete.. skumt, en vargjägare borde ha något med mera kvalitet.

3. Var är snubbens högerben?? Om jag skall lyfta något så pass tungt,, viket man iofs gör varje dag på jobb(fast idag slipper men knega pga värdens oväder med regn och blåst) i form utav tätskikts mtrl som väger 70 kg dock lättare att lyfta då det är en rulle som är 1.33m bred med hål i ändarna så man får in fingrarna, då har jag ca 80cm mellan fötterna då jag lyfter och om det var en varg jag skulle poesera med då skulle jag nog inte trolla bort vänsterbenet utan stå kvar med ca 80 cm mellan fötterna medans bilden togs för att hålla balansen.

4.Där borde vara några mera skuggor förutom dom precis under vargen.. solen står väl inte i zenit i canada vad jag vet.

FEJK, FEJK B) Men det är vad jag tror ^_^

Publicerat
Nu är vi ju alla här inne starka o stora machomän som bänkar runt 200 och markar 300+ men det är ingen som tycker att det är underbart att se en amerikan lyfta en 173 lbs varg?

Det är ändå 78 kilo död varg som han står och håller upp, för att omsätta det hela i realia, gå ut, skjut en stadig gris och börja sedan att lyfta på den,

nehe, var det tungt och helt patetiskt svårt.

/Christian

Visst är det svårt att lyfta en slapp kropp men det finns nåt som kallas "brandmansgreppet" som brandmänn använder för att släpa ut människor från brinnande hus mm. Med hjälp av det greppet kan man faktiskt lyfta ganska tunga, slappa kroppar.

Nu är det egentligen inget som säger att vargen inte är stel (rigor mortis) och då är det betydligt enklare att få grepp så helt omöjligt att jänkaren lyfter vargen är det nog inte.

Oavsett om bilden är fake eller inte så startar den i a f en småkul debatt.... B)

Publicerat
3. Var är snubbens högerben?? Om jag skall lyfta något så pass tungt,, viket man iofs gör varje dag på jobb(fast idag slipper men knega pga värdens oväder med regn och blåst) i form utav tätskikts mtrl som väger 70 kg dock lättare att lyfta då det är en rulle som är 1.33m bred med hål i ändarna så man får in fingrarna, då har jag ca 80cm mellan fötterna då jag lyfter och om det var en varg jag skulle poesera med då skulle jag nog inte trolla bort vänsterbenet utan stå kvar med ca 80 cm mellan fötterna medans bilden togs för att hålla balansen.

Kollar man noga ser man ett högerben där bakom svansen, ungefär axelbrett.. men ASAT är ju ett fantastiskt cammo B)

Ingen som har kollat länken? Där fanns det nån som tog detta seriöst.

Publicerat
Vild? Jag!

Tidningen Norra Västerbotten använder ibland bilderna jag tog. En ynnest att få möta ett sådant djur IMHO.

Jag har sett varg på riktigt nära håll i skogen och den är STOR..... Törs inte uttala mig om bilden är sann men man vet ju aldrig. MVH

Publicerat

Jag kan absolut nada om hur man fejkar ett foto MEN jag tror att man har använt sig av det klassiska tricket med vinklar.

Han står säkert i ett kraftigt lut och lutar sig ordentligt bakåt. Sedan håller han vargen med en distans mellan bröstkorg och varg.

Just my thoughts!