Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svenska staten anmäld för EU kommutionen

Featured Replies

Publicerat

Världsnaturfonden anmäler Svenska staten till EU kommitionen för beslutet om att gå igång med vargjakten. Enligt WWF skulle inte jakten behöva starta för om 2 till 3 år. 18 vargar ramlade första dagen, licensen fylld i Värmland och Jämtland. Verkar vara gott om vovar i skogarna.

Publicerat
Världsnaturfonden anmäler Svenska staten till EU kommitionen för beslutet om att gå igång med vargjakten. Enligt WWF skulle inte jakten behöva starta för om 2 till 3 år. 18 vargar ramlade första dagen, licensen fylld i Värmland och Jämtland. Verkar vara gott om vovar i skogarna.

Vad jag vet finns det ingen licens i Jämtland. Isf skulle inte jag sitta här.. 

Publicerat
  • Författare
Vad jag vet finns det ingen licens i Jämtland. Isf skulle inte jag sitta här.. 

Förlåt. Dalarna menar jag. Har Jämtland på hjärnan, måste ha varit Jämte i mitt förra liv :blink:

Publicerat

Dags för en omröstning om medlemskapet. Det var inte europas förenta stater vi röstade om utan ett handelsavtal.

Publicerat
Dags för en omröstning om medlemskapet. Det var inte europas förenta stater vi röstade om utan ett handelsavtal.

+1

Vore på tiden tycker jag..

Publicerat

Ingen kan i alla fall skylla på mig... :lol:

Publicerat
  • Författare
Håller med dig fullständigt. Dax för ny röstning, måste väl ändå vara medborgarna som skall bestämma.

Tid att trycka upp nya tröjor. "Skyll inte på mej- Jag rösta nej"

Publicerat
Ingen kan i alla fall skylla på mig... :P

Inte mig heller.

Publicerat

och inte mig heller! :P

Andreas

Publicerat

Inte mig heller!

Publicerat

Inte mig heller! :P

Jag har aldrig gått med! :P

(Trots att jag inte behöver snuset. Den lilla spriten jag dricker kan jag glatt köpa på Bolaget. :P )

Publicerat

förlåt men ni kommer brinna i helvete ( EU ) resterande livet, :P vi kommer aldrig bli fri från dom. EU har medfört en enda god sak, en och samma valuta for alla förutom speciel fall ( :P )

Publicerat
förlåt men ni kommer brinna i helvete ( EU ) resterande livet, :P vi kommer aldrig bli fri från dom. EU har medfört en enda god sak, en och samma valuta for alla förutom speciel fall ( :P )

Tack gode Gud att man sa nej till Monopolpengarna också!

Publicerat

Mig kan heller ingen beskylla för att vi gick med i EU för jag fick inte ens rösta i det valet :D

Publicerat

Jag var gammal nog då det begav sig, förståndig nog att rösta nej :D

Hade många intressanta diskussioner med bekanta innan valet, det är inte förvånande att de flesta som valde "ja" har ångrat sig, många blev "lurade" av politikernas- och mediadrevets domedagsprofetior angående avgrunden som väntade vid ett "nej".

Tyvärr så får vi nog dras med eländet under överskådlig tid......

Raggarö

Publicerat

Det är INTE medborgarna som bestämmer om vi ska vara med i EU. Om röstningsresultatet hade blivit ett rungande nej, så hade staten inom ett år ordnat med en ny omröstning. Och så skulle dom ha hållit på tills det blev ett tveksamt ja.

Alternativt ändrat reglerna så det skulle räcka med 25% ja för att gå med, eller nåt annat tokigt.

Tyvärr blev jag vilseledd, så Ni kan skylla på mig... :D (Jag var ung o dum)

Publicerat
Det är INTE medborgarna som bestämmer om vi ska vara med i EU. Om röstningsresultatet hade blivit ett rungande nej, så hade staten inom ett år ordnat med en ny omröstning. Och så skulle dom ha hållit på tills det blev ett tveksamt ja.

Alternativt ändrat reglerna så det skulle räcka med 25% ja för att gå med, eller nåt annat tokigt.

Tyvärr blev jag vilseledd, så Ni kan skylla på mig... :D (Jag var ung o dum)

Du kommer aldrig någonsin blir förlåten! -_-

;) nädå skämt o sido, jag var själv inte till åren när det var röstdags, om jag hade fått röstat hade det blivit NEJ med stora bokstäver!. Bilda en union mellan Norge-Sverige-Finland-Danmark. Finland har skogen, Sverige har malmen, Norge har oljan och Danmark har ölen B)

Publicerat
Du kommer aldrig någonsin blir förlåten! -_-

;) nädå skämt o sido, jag var själv inte till åren när det var röstdags, om jag hade fått röstat hade det blivit NEJ med stora bokstäver!. Bilda en union mellan Norge-Sverige-Finland-Danmark. Finland har skogen, Sverige har malmen, Norge har oljan och Danmark har ölen B)

Glöm inte Island...dom har ju brudarna.. :D

Publicerat
Ingen kan i alla fall skylla på mig... -_-

Inte mig heller...  ;)B)

Håller med dig fullständigt. Dax för ny röstning, måste väl ändå vara medborgarna som skall bestämma.

Tid att trycka upp nya tröjor. "Skyll inte på mej- Jag rösta nej"

:P

Glöm inte Island...dom har ju brudarna.. :D

Ingen vill väl ha en björk heller?  B)

Publicerat

F-N, känner mig rätt ensam här som fortsatt EU-anhängare.. ;)

Nåja, finns nog inget land som följer EU´s direktiv så j-drans noga som Svea rike. Någon gång borde vi ta oss i kragen och inte vara så bokstavstrogna..

Och, se där, nu har jag hängt ut mig själv för allmän urtagning, hängning, rökning och grillning.

:ph34r:

Publicerat
F-N, känner mig rätt ensam här som fortsatt EU-anhängare.. ;)

Nåja, finns nog inget land som följer EU´s direktiv så j-drans noga som Svea rike. Någon gång borde vi ta oss i kragen och inte vara så bokstavstrogna..

Och, se där, nu har jag hängt ut mig själv för allmän urtagning, hängning, rökning och grillning.

:ph34r:

Tsss... Ålbete på sin höjd! :P

Publicerat

Skyll för f-n inte på EU. Det mesta jävulskap som skylls på EU har inte roten i EU, utan kommer från våra svenska myndigheter. Spanien har t.e.x licensjakt påvarg utan att EU bråkar om det.

Kul för jordbruksverk, naturvårdsverk m.fl. att trakassera svenskar och kunna skylla på EU.

Vad vi borde göra är att traska till Helsingfors och säga: vi tog hand om er i 600år, kan inte ni ta hand om oss nu.

Publicerat
Skyll för f-n inte på EU. Det mesta jävulskap som skylls på EU har inte roten i EU, utan kommer från våra svenska myndigheter. Spanien har t.e.x licensjakt påvarg utan att EU bråkar om det.

Kul för jordbruksverk, naturvårdsverk m.fl. att trakassera svenskar och kunna skylla på EU.

Vad vi borde göra är att traska till Helsingfors och säga: vi tog hand om er i 600år, kan inte ni ta hand om oss nu.

Lustigt där ! Jag träffade i sommar en FD riksdagsman här i Finland och han sade ungefär det samma som du skriver. Citat ; att man ska inte skylla allt på EU utan det är våra egna delegater som ligger bakom många av våra beslut. Han nämde bla frågan om vargen och jakten på den och EU ville veta hur Finland ville ha det och det var upp till våra representanter som beslutet fattades på..

Publicerat

En annan bra ide vore väl att förklara krig mot Norge och sedan lägga oss så fick dom fixa vår statsskuld och rädda oss från EU helvetet. :D

Publicerat

skyll inte på mig? men du röstade in sossarna?

alla som röstat på sossarna har indirekt röstat till att försämra våran jakt,så skyll inte på EU....

Förut var det fult att vara borligt och rösta M men nu verkar folk inse att man som arbetare fått mera pengar i plånboken samt fått viss hjälp med jaga varg tex...

Sverige hade aldrig haft en chans att inte välja ett JA,kolla vilka länder som röstat om ang sitt deltagande? Irland som röstade Nej till Euron möjligtvis får chansen att rätta till folket...

Sen har Finland gått längre steg i EU med sin valuta osv,och skulle säga dom har det rätt bra med sin jakt mot vad vi i Sverige har,tror nog man ska sluta skylla bryssel och börja med tiden då nivea burken satt och hade Sverige med hjärnhand med gröna muppar vid sin sida...

även om viss ändrig får vi alla leva med