Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ibland är det svårt att hålla käften...

Featured Replies

Publicerat

Hej

Vad Aftonbladet skriver har numera ngt mindre trovärdighet än vad "Se och Hör" mfl skvalleralster har, och detta borde vi jägare vara bättre på att bemöta!

Skriv ett svar på stollerierna, håller er till verifierade fakta och se till att få med detta i så många tidningar som möjligt. Det finns sajter med färdiga länkningar till i stort sett alla tidningar i landet, tryck iväg till alla som ni anser förtjänar det och chansa gärna på nå´n "Talibantidning" oxå, det värsta som kan hända är att inlägget inte kommer med.

Se´n så tycker jag att alltför många jägare visar brist på kurage när man inte vill medverka på bild eller med namn när man tex deltagit i den MYCKET lyckade och välorganiserade vargjakten.

Alla som varit med har utnyttjat sin lagstiftade jaktRÄTT, och om vi inte törs stå upp mot jaktmotståndartalibanerna så kommer vi att torska! Starta nätverk, polisanmäl allt som liknar ett hot och offentliggör hur dom riktiga fanatikerna verkar. Det om något kan vända en opinion.

Publicerat

MUF är som dom är, alla politiska ungdomsförbund går sina egna vägar. MUF har varit starkt kritiska mot denna jakt länge och framför allt mot de nya Moderaterna.

Publicerat
Citat från en komentarsida på www.aftonbladet.se

-Man ska ha klart för sig att jag anser att man kanske borde fundera på att medicinera sig om man väljer att gå ut i skogen med ett vapen och skjuta djur.. visst, ni sysslar med viltvård.. och saddam var en fredsälskande människa.

Hur i helvete kan man jämföra en jägare med Sadam Husein????? Vad tänker folk med??? Har dom inge föräldrar som uppfostrar dom eller är de bara gatubarn??.

Den dag ja ska bli pappa är då en sak säker mina barn ska få bli vad dom vill läkare, astronaut, lokalvådare eller homo. bi eller trans...men skulle han/hon bil vegan eller något liknade så är tällt på komunmark som gäller.

tja på ett annat 2 hjuligt forum så har jag/vi blivit jämnställd med nazist/er

Publicerat
tja på ett annat 2 hjuligt forum så har jag/vi blivit jämnställd med nazist/er

De är ju så sjukt så ja vet it...Govt (mycket) överdrivet så är de ju för fan tvärt om.

om de är nån som är förföljd så är de väll jägarkåren... ett snedsteg å då är du värd mindre än din hunds skit...

Nä....MER JAKT ÅT FOLKET:D

Nu är de musikalisk erotik på svt1 Rock And Roll Hall of Fame... Fogerty Bruce Springsteen och U2 på samma scen MAGISKT...

Kan va bra med lite uppåt tjack i sånna här tider <_<

Publicerat
De är ju så sjukt så ja vet it...Govt (mycket) överdrivet så är de ju för fan tvärt om.

om de är nån som är förföljd så är de väll jägarkåren... ett snedsteg å då är du värd mindre än din hunds skit...

Nä....MER JAKT ÅT FOLKET:D

Nu är de musikalisk erotik på svt1 Rock And Roll Hall of Fame... Fogerty Bruce Springsteen och U2 på samma scen MAGISKT...

Kan va bra med lite uppåt tjack i sånna här tider <_<

Det som är "roligt" med dessa gaphalsar som skriker "nazist" "mördare" mm är att de röstar på SD och äter på McDonalds med gott samvete

Andreas

Publicerat
  • Författare

....OCh torsk från Ica!

""Although the Grey Wolf still faces some threats, its relatively widespread range and stable population trend mean that the species does not meet, or nearly meet, any of the criteria for the threatened categories. Therefore, it is assessed as Least Concern. " Med andra ord är det upp till myndigheterna och oss att sköta förvaltningen av vår stam på ett snyggt sätt, hålla grönfoderfolket på mattan. Tror att de slutat kalla vargen för utrotningshotad i allafall, tecken på att de iallafall kan ta till sig information.

Torsk?!? "Vulnerable, but status needs updating"

Publicerat

Det man ska tänka på i den här frågan är att Ungdomsförbunen har en egen agenda som inte allt för sällan skiljer sig ifrån huvudpartiets agenda. Det är som det tdigare har pratats om i den här tråden tror jag, han såg en chans att få lite tid i media och tog den. Man är nog lite fel ute om man lyssnar på Ungdommsförbunden för mycket när man väljer hur man ska rösta, deras uppgift är ju faktist att vara unga och arga och på så sätt får man tid i media. (Min personliga åsikt)

Nu försvarar jag inte uttalande på något sätt men det känns som det saknas en hel del fakta och substans i det för att någon ska bry sig.

Publicerat
Börjar osa katt om MUF-ordföranden...

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...ar-vargjakten-/

Också lite kul att se alla bidragsberoende organisationers uppvaknande då det vankas mediautrymme och kanske nya finansiärer:

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...gar-vargjakten/

Vargjaktsbeslutet kom faktiskt i höstas, varför var inte Alexandra framme med överklagandet då? :D

Tja vad ska man säga om detta nu då? Hänger inte Djurensrätt med i vad som händer. Överklaga ett beslut som är genomfört.

Publicerat
Börjar osa katt om MUF-ordföranden...

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...ar-vargjakten-/

Också lite kul att se alla bidragsberoende organisationers uppvaknande då det vankas mediautrymme och kanske nya finansiärer:

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...gar-vargjakten/

Vargjaktsbeslutet kom faktiskt i höstas, varför var inte Alexandra framme med överklagandet då? :D

Se där ja, bra bra ! B)

Angående den i texten nämnda transportören från LS, så häpnade man ju bara när han ondgjorde sig över det i hans ögon dåliga skyttet som förekommit.

Inte så att jag försvarar taffliga skott, men jag tyckte nog att han var lite väl tidigt ute med sin kritik.

Djurens Rätt prylen orkar jag inte ens kommentera...

Publicerat

Självklart hänger Djurens Rätt med i vad som händer. Jag debatterade detta personligen med dem närvarande under hösten. Men när nu detta blev en mediapryl så ser man chansen att ragga nya sympatisörer = nya pengar. Att sedan beslutet är klubbat, klart och genomfört hoppas man eventuella sympatisörer inte förstår... Inte såå seriöst om ni frågar mig.

Publicerat

Detta skrev jag vid en tidigare insändare från DR som handlade om att barn på dagis i västerbotten fick "panga älg".

Förskolan Vintergatan gick på "älgjakt" med barnen och "pangade" en tygälg som var fylld med bullar. Det gillades inte av Förbundet Djurens rätt som nu går till attack mot förskolan. "Tilltaget är smaklöst" anser förbundsordföranden Alexandra Leijonhufvud.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=224334

Mina svar.

Alexandra Leijonhufvud är en hycklare, hon har inget emot att man riktar sig till barn (DR gör det ju själva, det visade jag i ett tidigare inlägg). Hon är anti jakt överhuvudtaget, det får man klart för sig när man läser på deras hemsida. Det har ingenting att göra med läroplanen, kanelbullar eller vad de nu påstår, utan allt handlar om deras missnöje med att folk äter kött och i detta fall jagar.

Jag är klar med vart jag står, ska jag äta kött ska jag klara av att döda djuret jag ska äta, inte betala någon annan för att de ska göra saken åt mig. Men det är MIN åsikt. Jag respekterar era åsikter även om jag inte delar dem, respektera mina!

men att ha en åsikt och inte framhålla den när man skriver ett "öppet" brev gör att jag inte kan respektera den åsikten! speciellt när man kommer med massa dravel och icke faktabaserade uppgifter.

Det finns så mycket saker man kan göra för djuren utan att klanka ner på jägare, eller ens sluta äta kött. Burhöns är ett exempel, inporterat kött från brasilien, billigt, men hur miljövänligt? Det är fortfarande lagligt att ha sex med djur i sverige, sålänge de inte "lider", är inte det större frågor att ta i än att barn till jägare jagar på dagis?

samt

Jag tycker det är konstigt.. att Gunilla är så öppet emot opinionsbildning när man på djurens rätts hemsida kan läsa, jag citerar: "Djurens Rätt arbetar främst med opinionsbildning" "Vi vill genom demokratisk opinionsbildning"

De säljer även böcker som riktar sig till ... just det .. DAGISBARN .. tadaaaa.

" I Dagisupproret får barnets egen hund, katt eller kanske kanin (ett pälsdjur) vara med i sagan också. På dagis pratar de mycket om att man ska vara snäll. Men är det snällt att äta upp djuren?"

"Min utflykt med dagis handlar om när dagis ska på utflykt till djurparken. Alla barn ser mycket fram emot besöket, särskilt huvudpersonen som älskar djur .. bla bla bla .. Vår hjälte ordnar så att barnen får titta på och lära sig om djur på ett helt annat sätt"

Så helt plötsligt får DE ha oppinionsbildning på dagis (är detta förenligt med LPfö98?) men inte de som är för jakt?

Men strider inte detta mot vad Gunnilla skriver om att dagis ska undvika att bli ensidigt påverkade, hur går detta till på de dagis som inte anordnar "utedag med jakt" EN dag/år. De får då bara en version av sanningen, det är upprörande!

Att de passar på att rida på vågen av uppståndelse som vargjakten gav i media är inte så konstigt, konstigt är att de opponerar sig EFTER att jakten är avslutad, men de var väl för upptagna att springa omkring i sina näverstövlar från tanzania och lukta svett och kåda samt röka lite brajj när beslutet togs.

nä, Hycklar organisationer som lever som parasiter på folks godtrohet och fördommar är precis vad dessa organisationer är.

Andreas

Publicerat

Det var ord och inga visor asm. ;)

Publicerat
Angående den i texten nämnda transportören från LS, så häpnade man ju bara när han ondgjorde sig över det i hans ögon dåliga skyttet som förekommit.

??

Hjälp ett blint pucko med detta, transportören för LS.. vem var va va?? Inte sett det..

Mvh!

Publicerat

När det sitter sådana puckon i dalarnas LS så förstår man ju varför det så sällan bifalls någon skyddsjakt i dalarna. -_-

Publicerat
Tror inte vänstern och MP är direkt bättre.  :D

Jag tror inte på det dumokratiska ekkorrhjulet. Tror att man kör nationen i botten oavsett vilket parti man lägger sin meningslösa röst på i den här demokraturen. Inga livsviktiga frågor tas upp, utan det är ett jävla valfläskande inför en ignorant folkmassa som inte ser längre än näsan räcker.

Smulorna från den riktiga maktens bord kivas det om, små skattesatser och bidragshöjningar.

Trams! Demokrati är enligt mig som ett skepp utan kapten, på drift i stormen. Ansvarslöshetens styrelseskick.

:)

Publicerat
Jag tror inte på det dumokratiska ekkorrhjulet. Tror att man kör nationen i botten oavsett vilket parti man lägger sin meningslösa röst på i den här demokraturen. Inga livsviktiga frågor tas upp, utan det är ett jävla valfläskande inför en ignorant folkmassa som inte ser längre än näsan räcker.

Smulorna från den riktiga maktens bord kivas det om, små skattesatser och bidragshöjningar.

Trams! Demokrati är enligt mig som ett skepp utan kapten, på drift i stormen. Ansvarslöshetens styrelseskick.

;)

Det du beskriver är anarki, inte demokrati.

Kan inte förstå hur man kan uttrycka så mycket politikerförakt som här görs ibland. På jaktsidan har man levererat på varenda punkt denna mandatperiod, man kan förlora valet pga detta - det är stort!

Publicerat

:ph34r:

Vad tro du på för system då? Anarki eller diktatur. Jag anser att vi har ett bra system i landet där vi får rösta vi får utrycka oss utan att bli avrättade. Vi har rätt att kontakta våra förtroende valda i riksdag, kommun och landsting.

• 2 weeks later...
Publicerat
Vad tro du på för system då? Anarki eller diktatur. Jag anser att vi har ett bra system i landet där vi får rösta vi får utrycka oss utan att bli avrättade. Vi har rätt att kontakta våra förtroende valda i riksdag, kommun och landsting.

Vi bor i ett mycket bra land som trots allt kan bli mkt bättre. Jag förordar inte någon diktatur men anarki är bra! Det gäller dock att man vet vad man talar om då man använder ordet anarki för nästan ALLA använder det i negativ bemärkese. Det kan dels beskriva ett samhälle utan lagar och utan någon som helst ordning där allt är förvirring och kaos. Dels kan det betyda det enligt mig perfekta samhället som vi nog tyvärr aldrig kommer att få uppleva då det finns allt för många idioter i världen. För inom anarkismen - en mycket bra och hänsynsfull politisk åskådning - får alla komma till tals, ingen statsmakt i dagens bemärkelse finns och vårat sammhälle byggs horisontellt och inte som idag vertikalt... Alla människor har lika värde i ordagrann bemärkelse. Ett klasslöst samhälle där företrädarna som utses i demokratiska ording inte är immuna bakom regler de själva skapat och inte har några egna förmåner som inte folket har. Det är folket som ska ha makten inte en styrande elit. Tyvärr utvecklas ofta vårat samhället åt fel håll idag. Det skapas allt fler regler som skyddar de styrande och "makten" medans folket får det allt sämre...