Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jack Russel valp?

Featured Replies

Publicerat
bor du i uppsala ? har frun där,du kanske kan låna den :lol:;)

Frun lr hunn? :P:D

• Svar 68
  • Visningar 11,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
bor du i uppsala ? har frun där,du kanske kan låna den :lol:;)

vore kanon ...ska ut nästa helg i tierp & jaga gryt.kan behövas hundar då. sugen på att följa med.??

Publicerat
Frun lr hunn? B):D

;):P:D:D ja du,hunn för frun lånar ja inte ut,kanske mot lite grytjakt då :lol:

Publicerat

grytjakt kan du få ändå , har egen fru , räcker med 1 sådan. bara hojta till om du är sugen på gryt.

Publicerat

:D:D va gör man inte för lite grytjakt,, är hon duktig på å städa,, har lite gryt B)

Publicerat

hur ser de ut me jaktmark där nere,priser osv,då förstås bara rävjakt me stövare o terrier i gryt som gäller,rådjur o hare osv får ja utslag av,men de e väl ena jävla priser kan ja tänka

Publicerat

När jag läser om detta finska provet så blir jag ju nästan sugen att åka till finland å se hur det går till. Kanske man kan få se dessa super finska hundarna oxå ? samt att man kanske kan få se vad sin egen hund duger till i jämnförelse?

Tror jag har läst någon gång i någon tidning ang gryt läger i finland? Någon som vet om det blir något sådant i vår/sommar?

Publicerat
:D:D va gör man inte för lite grytjakt,, är hon duktig på å städa,, har lite gryt :lol:

;):P

Publicerat
Just det där ställer jag mig tveksam till i det finska provet. En hund som tar räven blir per automatik godkänd. Är det verkligen det optimala arbetssättet och det man vill ha?

Ja ser du till de som står runt träningsgrytet med en öl i näven och skriker av lycka (och även vissa domare) så är det nog helt klart så att en del finnar vill ha dem så.

Xillo hade kunnat tjäna en hel del pengar på tiken i somras :huh:

/Micke

Publicerat
När jag läser om detta finska provet så blir jag ju nästan sugen att åka till finland å se hur det går till. Kanske man kan få se dessa super finska hundarna oxå ? samt att man kanske kan få se vad sin egen hund duger till i jämnförelse?

Tror jag har läst någon gång i någon tidning ang gryt läger i finland? Någon som vet om det blir något sådant i vår/sommar?

Var kommer du ifrån? Helsingfors taxklubb har som vanligt sitt läger i Pomarkku 3.7. - 10.7.2010. Ser ingen mer info om det ännu men kommer att komma på denna sidan http://www.hsmk.info/ Pori är Björneborg på svenska och ligger ca 14 mil norrut från Åbo dit du kan ta båten från Stockholm.

Ett annat alternativ är att fara till Malax i svenskspråkiga Österbotten och prova där. Mycket trevligt folk. De ordnar weekends där man kan få fler prov på samma helg.

/Micke

Publicerat
hur ser de ut me jaktmark där nere,priser osv,då förstås bara rävjakt me stövare o terrier i gryt som gäller,rådjur o hare osv får ja utslag av,men de e väl ena jävla priser kan ja tänka

ja det är ju inte billigt kan jag lova.. Att endast jaga gryt här nere är lönlöst med dessa priser. man måste utnyttja marken till fullo :huh: Vi har tur som har massor av inbjudningar till grytjakt men problemet just nu är att vi har för mycket mark att jaga gryt på och för lite hundar. Saknas massor av grythundar för att vi ska hinna med all jakt..

Publicerat
ja det är ju inte billigt kan jag lova.. Att endast jaga gryt här nere är lönlöst med dessa priser. man måste utnyttja marken till fullo :huh: Vi har tur som har massor av inbjudningar till grytjakt men problemet just nu är att vi har för mycket mark att jaga gryt på och för lite hundar. Saknas massor av grythundar för att vi ska hinna med all jakt..
om ni har mycket grävlingar so kan jag nog komma hjälp er med grytjakt/grythundar :huh:
Publicerat
om ni har mycket grävlingar so kan jag nog komma hjälp er med grytjakt/grythundar :)

Bara komma behövs mååånga fler grythundar

Publicerat
tycker ivilket fall som helst att om du nu har begränsad erfarenhet av grytjakten så ska du nog inte skriva så som du gjorde , blir lite fel att gömma sig bakom (begränsad erfarenhet) ska man skriva som du gjorde så ska man nog ha lite mer på fötterna.tycker att en hund som ligger & håller x-antal vilt i grytet i bland flera timmar innan man hunnit ner är värd lite mera än att kallas skräp.

Ja det var nog klumpigt. Men du kanske kan hitta nått sätt att komma över det?

Publicerat
Ja det var nog klumpigt. Men du kanske kan hitta nått sätt att komma över det?

en rejäl jakt botar det mesta

Publicerat
Var kommer du ifrån? Helsingfors taxklubb har som vanligt sitt läger i Pomarkku 3.7. - 10.7.2010. Ser ingen mer info om det ännu men kommer att komma på denna sidan http://www.hsmk.info/ Pori är Björneborg på svenska och ligger ca 14 mil norrut från Åbo dit du kan ta båten från Stockholm.

Ett annat alternativ är att fara till Malax i svenskspråkiga Österbotten och prova där. Mycket trevligt folk. De ordnar weekends där man kan få fler prov på samma helg.

/Micke

Jag bor på västkusten så åka till stockholm och ta båten är nog enklast. Hmm kom på att jag inte kan ett ord finska förutom perkele typ så det skulle ju kanske vara bra om det fanns någon svensk språkig med.

Skall du på detta i pomarkku??

/Jonny

Publicerat
Jag bor på västkusten så åka till stockholm och ta båten är nog enklast. Hmm kom på att jag inte kan ett ord finska förutom perkele typ så det skulle ju kanske vara bra om det fanns någon svensk språkig med.

Skall du på detta i pomarkku??

/Jonny

Det brukar vara ett gäng svenskar som far dit varje år, framförallt bordermaffian ; ) Man tar sig fram hyfsat på svenska och engelska där. Det finns två kvinnor som är ansvariga som hankar sig fram : )

Och på frågan om jag ska dit - vet ej. Jag är ca 4 veckor i Finland varje år (12 mil från Pomarkku) så är jag vid stugan vid den tiden så far jag väl i vart fall dit och tittar. I fjol funkade det dock inte datummässigt.

/Micke

Publicerat

angenäma problem då,syn bara min e ett halvår bara,annars hade ja vart nere redan <_< e de bara gryt då som gäller ,eller kör ni me stövare med(räv) för de känner ja ett par sugna( finnar) som duger till

fan vi e ju många på detta forum som håller oss me hundar av alla de slag(räv/grävling) vi skulle samla ihop oss nånstan o köra ett jävla race :D

Publicerat
angenäma problem då,syn bara min e ett halvår bara,annars hade ja vart nere redan :rolleyes: e de bara gryt då som gäller ,eller kör ni me stövare med(räv) för de känner ja ett par sugna( finnar) som duger till

fan vi e ju många på detta forum som håller oss me hundar av alla de slag(räv/grävling) vi skulle samla ihop oss nånstan o köra ett jävla race :wub:

sämre med stövare för vår del , inte så lätt att hitta. gryten finns kvar tills hunden blitt i rätt ålder.skönare att jaga på hösten.låter som en bra ide