Publicerat Februari 27, 201016 yr Handlade sakerna från http://daknives.com.. Idag har paketet kommit så nästa vecka blir det full rush med att titta på de verktyg skolan kan tänka tillhandahålla. Äntligen börja man få händerna ur röven! Då får vi se bilder på en klar kniv frammåt måndag-tisdag då
Publicerat April 15, 201016 yr Författare Tänkte kicka igång skiten igen, då det börjar närma sig deadline... Jag har i veckan varit förbi den här förbannade byggläraren som jag varit i kontakt med innan jul om kniven och var igår och pratade med honom att jag skulle komma förbi idag och arbeta med kniven. Vem tror ni inte är där? Självklart var det denna gubbe... Hur som så började jag lite smått på skaftämnena, men tror jag måste fundera lite mer hur jag skall göra. Idag var jag också förbi Backlunds Vapen och frågade om jag eventuellt skulle få låna hans verkstad om det skiter sig med dessa förbannade byggare. Det fick jag, så nu har jag ju iaf en plan b. Skall förbi byggubben imorrn, så skall han få lite skäll av en förbannad nordjämte. Mvh
Publicerat April 16, 201016 yr Tänkte kicka igång skiten igen, då det börjar närma sig deadline... Jag har i veckan varit förbi den här förbannade byggläraren som jag varit i kontakt med innan jul om kniven och var igår och pratade med honom att jag skulle komma förbi idag och arbeta med kniven. Vem tror ni inte är där? Självklart var det denna gubbe... Hur som så började jag lite smått på skaftämnena, men tror jag måste fundera lite mer hur jag skall göra. Idag var jag också förbi Backlunds Vapen och frågade om jag eventuellt skulle få låna hans verkstad om det skiter sig med dessa förbannade byggare. Det fick jag, så nu har jag ju iaf en plan b. Skall förbi byggubben imorrn, så skall han få lite skäll av en förbannad nordjämte. Mvh Kör hårt dunderklumpen o på bygggubben och tala om vad du tycker om honom mvh Kimmo Lilja
Publicerat April 16, 201016 yr Författare Fegade ut om att jag skulle iväg och ge honom en utskällning, för nu är man ju glad istället! Efter 4 veckors intensiv väntan har nu äntligen licensen kommit hem. Däremot skall jag dra igång snabbast möjligt, då man nu också fick ett annat projekt - göra om Joacims 8x57JS till min egen... Mvh
Publicerat April 17, 201016 yr Fegade ut om att jag skulle iväg och ge honom en utskällning, för nu är man ju glad istället! Efter 4 veckors intensiv väntan har nu äntligen licensen kommit hem. Däremot skall jag dra igång snabbast möjligt, då man nu också fick ett annat projekt - göra om Joacims 8x57JS till min egen... Mvh Tjena dunder klumpen. Försökte göra en mindre bildserie hur man kan göra en slida men jag får felmeddande att jag har för många image i texten. Antar att det är en begränsning för serverns skull. Villket som helst blir det svårt att visa hur jag gör när jag inte kan använda de bilder jag tagit under arbetets gång. Du får fråga istället om det är något du undrar om det är något jag kan hjälpa med. mvh Kimmo Lilja P:S.. det löser sig kanske iallfall med bildserien. Återkommer
Publicerat April 19, 201016 yr Författare Jajjemen. Får se hur det går med kniven under veckan, för jobba med den måste jag... Hur har det gått/går det med bildserien, Kimmo? Tror du får posta 3 bilder/inlägg och sedan göra fler inlägg i samma tråd.
Publicerat April 19, 201016 yr Jajjemen. Får se hur det går med kniven under veckan, för jobba med den måste jag... Hur har det gått/går det med bildserien, Kimmo? Tror du får posta 3 bilder/inlägg och sedan göra fler inlägg i samma tråd. Hej. Joo jag vet, det var det som var problemet. Bildserien jag gjorde låg på 16 bilder. Har pratat med Niklas om det och han skulle försöka hjälpa mig att få upp det på sajten. Det kommer hoppas jag. mvh Kimmo Lilja
Publicerat April 20, 201016 yr Författare Skulle egentligen göra kniv imorse, men det gick som det gick med det... Förbannade sömn!
Publicerat April 21, 201016 yr Skulle egentligen göra kniv imorse, men det gick som det gick med det... Förbannade sömn! Hur går det med kniven. Dunder klumpen?? Har du gått och försovit dig igen
Publicerat April 22, 201016 yr Författare Hur går det med kniven. Dunder klumpen?? Har du gått och försovit dig igen Tjenare Kimmo! Idag har det gått bättre, gick till bygg och sågade till bitarna, men eftersom dem inte hade någon riktig bandslip tog jag på tjappen. Efter jag gått på lektion och sagt att jag hade så ont i huvudet att jag måste gå hem så tog jag en kaffe och cyklade bort till Backlunds Vapen och deras bandslip. Slipade till bitarna och ska nu bara borra och limma ihop dem imorgon eftermiddag. Bara man får tummen ur så...
Publicerat April 22, 201016 yr Författare Hörrudu...... BILDER!!!!!!! Skyller på att jag inte har någon vettig kamera...
Publicerat April 22, 201016 yr Skyller på att jag inte har någon vettig kamera... Vi är inte så kinkiga på kvalitéten på bilderna...
Publicerat April 22, 201016 yr Författare Tänkte limma ihop dem imorgon och borra bitarna när jag får tag på en pelarborr(troligen tisdagmorgon). Inget märkvärdigt - än.
Publicerat April 23, 201016 yr Författare Hittade en bättre kamera som jag lånat... Ja.. Det lär ju synas innan nästa helg. Jag är bara lite oroad över knivslidan, men det ordnar sig säkert.
Publicerat April 23, 201016 yr Tjena . Kul. Nu kan man se att du har fått lite fart En sak jag undrarde? Ska du limma ihop bitarna och borra sedan?? Det är en metod och det finns dem som använder. Jag gör på ett annat sätt. Sågar och ordnar bitarna precis som du gjort. Sen borrar jag alla bitar föruton första biten. Den borrar jag med ett väldigt litet borr för att sen fila till passningen för tången. Nu bygger jag upp alla bitar på tången med epoxy och sen får det ligga i press över natten i en knekt.
Publicerat April 23, 201016 yr Författare Tjena . Kul. Nu kan man se att du har fått lite fart En sak jag undrarde? Ska du limma ihop bitarna och borra sedan?? Det är en metod och det finns dem som använder. Jag gör på ett annat sätt. Sågar och ordnar bitarna precis som du gjort. Sen borrar jag alla bitar föruton första biten. Den borrar jag med ett väldigt litet borr för att sen fila till passningen för tången. Nu bygger jag upp alla bitar på tången med epoxy och sen får det ligga i press över natten i en knekt. Enligt byggubben ska jag limma ihop allt först och sedan borra, men jag själv förespråkar det sätt du förordnar.. Tror jag slår dövörat till och borrar alla bitarna innan limning.
Publicerat April 23, 201016 yr Enligt byggubben ska jag limma ihop allt först och sedan borra, men jag själv förespråkar det sätt du förordnar.. Tror jag slår dövörat till och borrar alla bitarna innan limning. Det går att göra så som byggubben säger men det finns risk för att limmningarna släpper av värmen som borret avger. Borra försiktigt om du ska göra så. mvh Kimmo Lilja
Publicerat April 23, 201016 yr Författare Äh, skiter i hans åsikt.. Jag har nu borrat alla bitarna och skall ikväll mäta och fila till det som är kvar innan ihoplimning. Kissen funderade vad jag höll på med...
Publicerat April 23, 201016 yr Äh, skiter i hans åsikt.. Det skiter du rätt i, jag håller helt med Kimmo Risken är stor att någon limning går upp om du börjar fila upp hålet efter att du limmat.
Publicerat April 23, 201016 yr Författare Nu såg jag att grovleken på hålet på toppbiten är för stor för knivbladet(lite synd att det inte fanns en mindre borr än 4 mm på bygg)... Tycker ni att jag ska limma ihop kniven och se mellan fingrarna på detta eller ska jag behöva vänta tills tisdag(enda gången jag har tid mellan lektionerna) och borra upp en annan bit med mindre borr?