Publicerat Februari 26, 201016 yr tycket det var många stolpskott där speciellt dom som ansåg att allemänsrätten gick över jakträtten
Publicerat Februari 26, 201016 yr tycket det var många stolpskott där speciellt dom som ansåg att allemänsrätten gick över jakträtten lite som olika hästforum då vi kanske skulle ta trolla trollkonster åt dom
Publicerat Februari 26, 201016 yr lite som olika hästforum då vi kanske skulle ta trolla trollkonster åt dom får jag fråga vad du gör på hästforum egentligen ?
Publicerat Februari 26, 201016 yr får jag fråga vad du gör på hästforum egentligen ? Sluta spamma tråden nu grabbs.
Publicerat Februari 26, 201016 yr Våran gamla tax blev ihjälbiten av en lös hund. Med min nuvarande hund som är världens snällaste tjej. Men när jag ser nån släppa sina olydiga jävla skit hundar så blir jag helt vansinnig. jag känner att om den kommer i närhetern så nackar jag hunden direkt. visst det är synd om hunden för de är ju ägarens fel egentligen men å andra sidan är de kanske de bäst för alla? frågan är vad konsekvenserna kan bli för en själv om något sådant skulle inträffa?
Publicerat Februari 26, 201016 yr får jag fråga vad du gör på hästforum egentligen ? har du sett bakdelen på en kvinnlig ung tjugo nånting ridare?
Publicerat Februari 26, 201016 yr har du sett bakdelen på en kvinnlig ung tjugo nånting ridare? Dem är ju duktig på att rida iaf.. /Dunder som trots allt inte kunde låta bli att spamma...
Publicerat Februari 26, 201016 yr har du sett bakdelen på en kvinnlig ung tjugo nånting ridare? dom som jag vet som riden är antingen 45 bast å ganska runda eller så är som knappt 15 å runda nje tacka vet jag 20 åringar tjejer som kör cross hade problem att hålla på banan en gång just pga en vacker liten stjärt
Publicerat Februari 26, 201016 yr jag har inte läst hela tråden så jag kanske missat något. men schäfer för mig = inte gå nära vilket som o hur snäll än hunden sägs vara. jag litar inte ett skit på dom hundarna! om jag va du så skulle jag ta på mig stålhettaskor nästa gång du går ut. kommer hunden igen så dra till så in åt helvete. har sj försökt få bort en schäfer från en amstaff de sluta med att den tänkte gå på mig. låter kanske våldsamt med stålhetta men va fan ska man göra?!? som någon skrev. egentligen inte hundens fel utan människans fel men va hjälper det om hunden hugger ihjäl ens egen hund framför ögonen sen ska du ANMÄLA! du försvara bara din hund. sen ska den tjejen/killen inte ha hund enligt mig. ursäkta mitt relativt långa inlägg men jag är så jävla less på idioter som skaffar hundar! o hade de varit mig de handa om så hade troligen ägaren oxå fått en riktigt välriktad spark. men nu uppmanar jag inte till brott utan de är så jag hade gjort sen hade de fått gått som de velat!
Publicerat Februari 26, 201016 yr kan bara instämma att schäferar är lömska kräk för det är inte speciellt konstigt att den är den vanligaste polis/attackhundrasen i världen
Publicerat Februari 26, 201016 yr kan bara instämma att schäferar är lömska kräk för det är inte speciellt konstigt att den är den vanligaste polis/attackhundrasen i världen Kanske en av orsakerna till att SS utbildade våldtäcktshundar av just denna ras.. Men det är en annan historia.
Publicerat Februari 26, 201016 yr Livrädd för den dag det inte handlar om 20kg spets utan om 50kg dödshunds blandning. Fy fan. Och råkar man skada hunden får man väl en pistol mot huvudet av den lågbegåvade hundägaren med aggressionsbesvär. Hade jag bott där dessa förekommer frekvent hade jag nog funderat både en och två gånger om jag verkligen skulle skaffa hund eller om man inte får ta och flytta. för de första måste jag fråga va fan en dödshundsblandning är?!? sen för de andra så är alla som äger en som du kallar dödshundsblandning lågutbildad ligist? vad jag vet så är inte min syster lågutbildad då hon håller på o utbildar sig till polis. för de andra så har dom dödshundarna ett rasnamn. visst finns de hundar med lite sämre psyke men allt som oftast är de människan som gör fel. o oftast vad jag har sätt så är det inte en livsfarlig blodtörstig mördarhund som gör elaka saker. har sätt betydligt fler hundgårdsräcrar till drever o taxar som är grymt elaka än vad jag har sätt amstaff o pitbull o såna raser som är elaka rakt igenom. du får ursäkta mig men de där är så jävla korkat uttryckt så de är värt ett smått argt svar! citerar: hade jag bott där dessa förekommer frekvent. ?!? o folk som säger att nazister o muslimer har mkt fördomar?!? Jag har bott i en stad där det förekommer grymt mkt hundar av olika raser. väldigt mycket är amstaff o liknande hundar så nog fan vet jag vad jag talar om fasten jag är blott 22år gammal. har man ingen egen riktig erfarenhet ( nej varken youtube eller att ha träffat EN rottis med ett pucko till ägare räknas inte! ) om detta så tycker jag gott o väl man kan va tyst om de hela ber om ursäkt för min dubbelmoral angående mitt misstycke mot schäfrar men jag har träffat för många såna för o kunna tycka om dom! mvh//Marcus ps min syster har en pitbull/amstaff på dryga 55 kg o de är tamefan den snällaste hunden jag har stött på!
Publicerat Februari 26, 201016 yr ps min syster har en pitbull/amstaff på dryga 55 kg o de är tamefan den snällaste hunden jag har stött på! Du har alldelles rätt att dom kan vara världens snällaste hundar. Men saken är den att många som köper dessa hundar gör det för dom ser häftiga/farliga ut. Dom har inte en aning hur man fostrar en hund rätt och därav blir en hund som är väldigt starka mycket farligare än låt oss säga en papillon
Publicerat Februari 26, 201016 yr Du har alldelles rätt att dom kan vara världens snällaste hundar. Men saken är den att många som köper dessa hundar gör det för dom ser häftiga/farliga ut. Dom har inte en aning hur man fostrar en hund rätt och därav blir en hund som är väldigt starka mycket farligare än låt oss säga en papillon skönt o inte va helt ensam om sin åsikt ändå. känns nästan så ibland de är som du säger. många skaffar dom som penisförlängare vilket är jävligt synd för de förstör deras rykte ganska bra. sen är aftonbyngan o sexpressen rätt bra på o förvärra bilden av de hela oxå ( önskar personligen dom tidningarna om man nu kan kalla dom så gick i graven! ) mvh//Marcus
Publicerat Februari 26, 201016 yr Du har alldelles rätt att dom kan vara världens snällaste hundar. Men saken är den att många som köper dessa hundar gör det för dom ser häftiga/farliga ut. Dom har inte en aning hur man fostrar en hund rätt och därav blir en hund som är väldigt starka mycket farligare än låt oss säga en papillon skönt o inte va helt ensam om sin åsikt ändå. känns nästan så ibland de är som du säger. många skaffar dom som penisförlängare vilket är jävligt synd för de förstör deras rykte ganska bra. sen är aftonbyngan o sexpressen rätt bra på o förvärra bilden av de hela oxå ( önskar personligen dom tidningarna om man nu kan kalla dom så gick i graven! ) mvh//Marcus Här håller jag med er, då farsgubben tog över en amstaff för några år sedan och sedan dess är han och jag bästisar. Riktigt fin och go' hund, men visst är det mycket lätt att trigga igång dem och att skilja mellan att leka mjukt och att leka hårt är tydligen ganska svårt... Det är aldrig hundens fel utan det är föraren som felat. Därmed tycker jag inte att det är fel att värja sig mot dessa, då jag själv varit med om hundattacker som jag tidigare skrivit. Ena ingifta morbrorn har en jämte som däremot är riktigt envis och nästintill skarp. Hon och jag har haft ett par duster, men efter jag rytit i riktigt så har hon betett sig.. Detta beror nog på att den första ägaren tydligen varit för hård med henne som valp.
Publicerat Februari 26, 201016 yr Tyvärr så får hunden ofta skulden för att husse inte har alla getter i hagen. Min åsikt är att hunden aldrig ska behöva vara aggresiv eller beskyddande, den biten ska husse stå för om det behövs då han är flockledaren. Jag mår dåligt då jag ser att hundar eller andra djur för den delen är handrädda eller skygga på något vis. Den jag har nu har jag fått ta över för att gammelmatte inte klarade av henne fysiskt. När jag fick henne frågade hon inte två gånger om någon hund kom för nära och skällde. Det blev gruff direkt, nu två och ett halvt år senare så leker hon med allt som kommer förbi. Måste erkänna att det var grannens schäfer som lärde henne att bete sig efter att hon smitit över och lagt sig i bakhåll. Som tur var så mötte hon en schäfer på 100 och den skadade henne inte utan lärde henne bara sista delen i hemläxan som jag tränat och försökt få in i träskallen på henne. Nu törs jag låta henne leka med andra hundar och det är inga problem alls. Det som återstår är inlines och skateboardåkare som hon hör på flera hundra meter och bara inte kan låta bli att skälla fast. Måste hitta några smågrabbar eller någon duktig inlineåkare som kan ta henne på en åktur så att hon ser att det bara är vanliga människor fast dom slänger med armar och beter sig konstigt. Jag accepterar inte några aggresionsyttringar och korrigerar sådana direkt. Har heller aldrig ägt en aggressiv hund även om den här sista hade lite tendenser mot andra hundar när jag fick henne. Nu är hon som jag vill ha dom, ett stort skäggigt gosedjur som inte hellre vill än bli kliad och älskad.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Nästan glömt bort vad det handlade om efter att ha läst alla inläggen, haft rasen själv och det finns bra och dåliga individer även där och spannet är så stort att en del är löjligt mjuka och en del är lite för vassa ihop med sina nerver och mod. Ska vi flytta ut i naturen så är det flockledaren som först kollar av vid möte av andra individer, kan man tänka på om man släpper fram sin hund så den får nosa först, vad gör man då? jag ställer mig främst och försöker den ta sig förbi mig så misslyckas den, ett extra koppel dubbelvikt brukar ge bra klatsch i fläsket, skulle de ryka ihop ändå så har man dessutom möjligheten att binda fast angriparen genom att göra om det till ett strypkoppel. Sidorna är hunden svagast, käften gör ondast som en brittisk officer sa ta bettet i din svaga arm lägg den andra bakom och vrid runt.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Ni som säger att det aldrig är hundens fel ! Utan förarens. Hur f*n tänker ni..!!?? Är allt skrivet i sten?
Publicerat Februari 27, 201016 yr Håller med, det går inte att skylla allt på ägarna. Bland trubbnosar särskilt finns en utbredd oförmåga att stressa ned efter en stressande händelse. Tänk er att en bil kör förbi för nära hunden och skrämmer den. Det leder till att den går upp i varv och biter en unge en timme senare. Det finns så jäkla många hundar som bara är att betrakta som osäkrade vapen. Kommer man åt avtryckaren smäller det.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Ni som säger att det aldrig är hundens fel ! Utan förarens.Hur f*n tänker ni..!!?? Är allt skrivet i sten? Allt beror på om hundägaren skall ha kvar hunden även fast den är instabil. En hundägare skall ha koll på vad hunden gör oavsett om hunden är en elak pudel eller en snäll amstaff. Därmed är det alltid hundägarens fel om det händer något.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Visst fan finns det tokiga hundar precis som tokiga ägare. Men för det mesta så är det förarfel och brist på ledarskap. Vissa raser är avlade för att vara skarpare än andra och det ställer ändå större krav på den som sköter hunden. Tyvärr så söker kaka ofta maka och tokig förare och tokig hund blir ingen bra kombination.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Det jag postade från början var en attack från en lös hund och hur man hanterar denna situation. Spelar ingen roll vilken ras det är som kommer springande. Hur kan en hundägare som ser att hans hund reagerar på min, släppa den 70 m senare........
Publicerat Februari 27, 201016 yr Som jag ser det så blir det självförsvar ! Allmänheten ska inte bli anfallna av löst springande hundar eller hur. Resten kan du säkert räkna ut.