Hoppa till innehåll

Attackerad av en schäfer


Bjuffe

Recommended Posts

Det känns som om denna diskussion har spårat ur. Vill ni bitcha med varandra - använd PM. Kom ihåg att detta är Internet: om en vecka är det ingen som minns vem som sade vad i vilket ämne - men man kommer ihåg vilka som bitchade.

Vem är först att utan villkor (typ "om inte signaturen Kalle_Kalkon ber mig om ursäkt tänker jag känna mig jättekränkt") lägga ned stridsyxan???

Kön börjar HÄR. :D:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Dunderklumpen

    10

  • HerrBerg

    8

  • vakjägaren.

    8

  • marcus.söderlund

    8

har även skickat pm till kalle men ber även här om ursäkt. även till andra som känt att jag varit väl tuff i orden o de känner jag oxå nu i efterhand.

jag håller med om att mkt fel folk skaffar starka hundar av fel anledning vilket jag tycker är synd för jag tycker att dom är jävligt trevliga hundar om man behandlar dom rätt.

men ber om ursäkt om någon har tagit illa upp o ber även om ursäkt för att jag varit väl hård i orden/texten.

inga onda tankar från mig om någon.

med vänliga hälsningar//Marcus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte nån kängar till en hund eller ännu mer än unghund som vänligt kommer framspringande.

Men en attackerande hund är väll det skillnad på och jag tror de flesta av oss kan läsa någe somnär om hunden är ilsk eller ej.

precis en unghund eller liknande går att kontrollera men om en fullvuxen ilsken schäfer kommer springande vilket är den hunden som missbrukas mest i min åsikt så sätter man sig inte ner på knä och försöker lugna ner den man gör allt man kan för att få bort den även om den blir skadad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TUMMEN UPP TILL MARCUS! :D

Snyggt jobbat, det är lätt att man formulerar sig för hårt i skrift. Det händer alla - mig själv inräknat - men det är inte alla som kan kliva tillbaka på ett öppet och ärligt sätt.

Någon annan som vill lätta sitt hjärta? :D

Kön börjar HÄR!

MVH!

/HerrBerg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

precis en unghund eller liknande går att kontrollera men om en fullvuxen ilsken schäfer kommer springande vilket är den hunden som missbrukas mest i min åsikt så sätter man sig inte ner på knä och försöker lugna ner den man gör allt man kan för att få bort den även om den blir skadad.

Håller med. Ser man ingen skillnad mellan en fullvuxen ilsken hund och en lekfull valp behöver man nog gå till optikern.

HerrBerg: Tror inte jag gjort någon illa med mina inlägg - i denna tråd :D  - men ursäktar även jag mig själv..  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TUMMEN UPP TILL MARCUS! :D

Snyggt jobbat, det är lätt att man formulerar sig för hårt i skrift. Det händer alla - mig själv inräknat - men det är inte alla som kan kliva tillbaka på ett öppet och ärligt sätt.

Någon annan som vill lätta sitt hjärta? :D

Kön börjar HÄR!

MVH!

/HerrBerg

Som jag skrev i PM till Marcus ber jag om ursäkt om jag formulerade mig klumpigt när jag skrev att han berkräftar fördomarna om förespråkarna av kamphundar. Min avsikt var bara att hänvisa till det han skrivit och inte till honom som person och det misslyckades. Och nä, jag tror inte att Marcus är otrevlig, jag tror han är trevlig :D!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja.... Sååååå trevlig är inte Marcus, du behöver inte sträcka dig så långt. :D

Men jag delar ut ytterligare en guldstjärna för storsint och vuxet backande från en potentiell konflikt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

klart som korvspad det är en annan femma om hunden går i full attack,,,men på vissa inlägg över lät det som om man skulle känga till så fort det kommer en lös hund. ursäkta om formuleringen kanske inte gick hem var stressad då jag skrev och han ej dubbel läsa...jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt att jag skrev arroganta svar till Herr Vakjägarn

Jag öppnade denna tråd och för min del gör det inget om vi stänger den.

Mvh / Bjuffe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja.... Sååååå trevlig är inte Marcus, du behöver inte sträcka dig så långt. :D

Men jag delar ut ytterligare en guldstjärna för storsint och vuxet backande från en potentiell konflikt!

haha jag gillar dig oxå herr berg! :D

visst de är väldigt svårt o formulera sig på ett vettigt sätt. spec för mig som är lågutbildad :angry: ( de va ett skämt så de inte blir några missförstånd :( )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, även om jag delar dig åsikt till stor del, va nog det där en lite hård taskspark.

Aha, glömde helt bort att jag själv var inblandad i denna soppa. Jag har en ovana att uttrycka mig lite tydligare än vad som ofta är nödvändigt vilket ofta leder till diplomatiska incidenter. Jag ber alla inblandade om ursäkt. :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en klm-hanne som blev attackerad vid ett års ålder av en sur jämthund.

Stod som ett fån och lät det hända.

Med tanke på hur min hund sen dess regerat på hannar

kommer jag att reagera annorlunda nästa gång.

/M.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja va fan. Det var lite onödigt skarpt skrivet av mig tidigare. Marcus, att du skulle vara en olämplig vapenägare har jag givetvis ingen aning om. Onödigt att jag skrev det! Sorry! Även om jag i övrigt tycker som jag skrev så borde jag kanske håll tyst istället... För den goda stämningens skull om inte annat.

Kärlek och respekt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja va fan. Det var lite onödigt skarpt skrivet av mig tidigare. Marcus, att du skulle vara en olämplig vapenägare har jag givetvis ingen aning om. Onödigt att jag skrev det! Sorry! Även om jag i övrigt tycker som jag skrev så borde jag kanske håll tyst istället... För den goda stämningens skull om inte annat.

Kärlek och respekt!

olika åsikter kommer nog vi alltid ha vi människor. tur är väl de. tråkigt värre vore de väl annars! :o

inge o hänga upp sig på de här :D

mvh//Marcus

nu lägger vi ned stridsyxan och är glada på detta trevliga forum :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra att ni gräver ner stridsyxan. Jag har inte följt tråden men måste bara få kommentera.

Jag var på en hund kurs en gång med mycket duktiga instruktörer. Då en av kursens hundar går fram till instruktörens hund, som ligger vid sidan, och spänner sig så tar instruktören det mycket lungt går fram till sin hund ser till att den ligger kopplar sedan den främmande hunden och tar den därifrån. När vi frågar varför hon inte röt i och motade iväg hunden som "angrep" hennes hund så sa hon något mycket tänkvärt och igentligen ganska självklart.

"Jag vill inte visa agrisivitet mot andra hundar framför min hund, då för jag bara över det till min egen hund"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Gammal tråd, såg det, men...

Mördarmaskiner? Dödshundar? Fyra pitbulls i landet som inte är substitut för vapen? Trubbnosar kan inte varva ner; blir de skrämda av en passerande bil biter de en unge en timma senare? Stålhättor och basebollträn?

I varenda tråd jag läst på detta forum hittills (och nu är de några stycken) har ni hela tiden haft en artig och schysst ton och diskussionerna är balanserade. Denna tråd handlade om ett angrepp, inte ens från hund av kamphundsras - och likväl är det där ni hamnar och genast sprutar det ut diverse märkliga åsikter som inte har någon som helst verklighetsförankring - hur långt bort som helst från resten av inläggen på detta forum!? Vad i hela fridens namn var det som hände!? Shit vad besviken jag blir.

Nu ska jag ta kvällsturen med mördarmaskinen min. Ha det gott allesammans.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd, såg det, men...

Mördarmaskiner? Dödshundar? Fyra pitbulls i landet som inte är substitut för vapen? Trubbnosar kan inte varva ner; blir de skrämda av en passerande bil biter de en unge en timma senare? Stålhättor och basebollträn?

I varenda tråd jag läst på detta forum hittills (och nu är de några stycken) har ni hela tiden haft en artig och schysst ton och diskussionerna är balanserade. Denna tråd handlade om ett angrepp, inte ens från hund av kamphundsras - och likväl är det där ni hamnar och genast sprutar det ut diverse märkliga åsikter som inte har någon som helst verklighetsförankring - hur långt bort som helst från resten av inläggen på detta forum!? Vad i hela fridens namn var det som hände!? Shit vad besviken jag blir.

Nu ska jag ta kvällsturen med mördarmaskinen min. Ha det gott allesammans.

Kamphundsdebatten har inte uppstått från ingenstans, utan det finns stora problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...