Publicerat April 20, 201016 yr Kom över det här klippet. Det är helt otroligt. Även detta klipp Jag tycker att fysikens lagar ger mig en liten mind fuck. Det är helt klart oansvarigt och farligt att skjuta på det här sättet, Det uppmanas inte till att pröva hemma!
Publicerat April 20, 201016 yr Kom över det här klippet. Det är helt otroligt. Även detta klipp Jag tycker att fysikens lagar ger mig en liten mind fuck. Det är helt klart oansvarigt och farligt att skjuta på det här sättet, Det uppmanas inte till att pröva hemma! hmm skumt mythbusters nästa? Är det ricocheter lr stannar kulan i "nedgångshålet" och spinner?
Publicerat April 20, 201016 yr Författare hmm skumt mythbusters nästa?Är det ricocheter lr stannar kulan i "nedgångshålet" och spinner? Den stannar och spinner, Det är ju helmantel på kulorna, is är säkert tillräckligt hårt för att stanna kulan men ändå spröd nog för kulan att skapa denna lilla grop som den spinner i, is är nog det ända material som har så låg friktion så kulan kan fortsätta att spinna.
Publicerat April 20, 201016 yr Njaaaa jag säger bluff om det där, har svårt att se hur en totalt direktionell rickoschette skulle fortsätta att ha rotation efter det. Å andra sidan skulle jag kunna frysa in en sån där söt agitator motor för att röra i provrör i isen för att sedan få en stålkärne kula mod 39 B att snurra som bara tusan, så med sådana förutsättningar underkänns filmen, sen att de alla är askassa med vapen säkerheten är en mycket viktigare sak. /Christian
Publicerat April 20, 201016 yr Den stannar och spinner, Det är ju helmantel på kulorna, is är säkert tillräckligt hårt för att stanna kulan men ändå spröd nog för kulan att skapa denna lilla grop som den spinner i, is är nog det ända material som har så låg friktion så kulan kan fortsätta att spinna. Men om du tittar på första kulan som spinner som dom filmar så är det inget hål lr nånting som att kulan stannat direkt den slår i isen de borde väl iaf minst bli ett litet hål?
Publicerat April 20, 201016 yr den studsar upp och landar nånstans och snurrar.jag tror på det! Låter troligast men det är väl rätt liten chans att den landar precis vid dom också isf? om det tar tvärstopp så borde ju kulan också stanna isf inte snurra runt i hålet
Publicerat April 20, 201016 yr den studsar upp och landar nånstans och snurrar.jag tror på det! Jag med.
Publicerat April 20, 201016 yr Låter troligast men det är väl rätt liten chans att den landar precis vid dom också isf?om det tar tvärstopp så borde ju kulan också stanna isf inte snurra runt i hålet jo men dom avvaktar ju lite efter varje skott och kollar efter den, men visst, jag tycker med den borde stanna. funderar på att jämföra det här med spikar skjutna i spikpistoler som vänder när dom träffar en kvist men det är nog en annan sak
Publicerat April 20, 201016 yr Författare Njaaaajag säger bluff om det där, har svårt att se hur en totalt direktionell rickoschette skulle fortsätta att ha rotation efter det. Å andra sidan skulle jag kunna frysa in en sån där söt agitator motor för att röra i provrör i isen för att sedan få en stålkärne kula mod 39 B att snurra som bara tusan, så med sådana förutsättningar underkänns filmen, sen att de alla är askassa med vapen säkerheten är en mycket viktigare sak. /Christian Ja man får ju ta allting med ett par gruvor salt. Som sagt vapen säkerhet är ju tyvär inte lika vanligt som Mcdonalds i usa, men en 39 Bertil kan man nog få snurr på
Publicerat April 21, 201016 yr detta tror jag är full sanning då jag själv "känner" en som detta hände till killen åkte till skjutbana då det var full vinter och parkerade sin bil nära skjutbanan. nå efter första skottet börjar hans aktiva kåpor ha en svagt konstigt ljud efter stund ser han en kula som spinner på isen breved honom jag säger fullt möjligt. bara för att nån inte kan se betyder inte att det inte är fullmöjligt.
Publicerat April 21, 201016 yr Jo, och Systembolaget blandar ner kräkmedel i all sprit de säljer Kom igen nu...
Publicerat April 21, 201016 yr Författare detta tror jag är full sanning då jag själv "känner" en som detta hände till killen åkte till skjutbana då det var full vinter och parkerade sin bil nära skjutbanan. nå efter första skottet börjar hans aktiva kåpor ha en svagt konstigt ljud efter stund ser han en kula som spinner på isen breved honom jag säger fullt möjligt. bara för att nån inte kan se betyder inte att det inte är fullmöjligt. Jag tror med att det är sanning, men väldigt ovanligt,
Publicerat April 21, 201016 yr kom igen nu.... alla med picka ska kunna få flera sådana att snurra då - lätt - enl filmen så det är ju bara att gå ut och visa att det stämmer då. man ser ju inte kulan komma på plats vilket är ruffelvarning. borde inte kulan från en glock få minsta lilla buckla i nosen om den skjuts i is, jag tror inte ett skit på det. varför får ingen någon på sig, varför ser man inte alla ligga och skräpa runt skottplatsen. men men vad vet jag.skulle rotationsrörelsen kvarstå efter nästan all övrig kinetisk energi avlämnats.... nehe, tror inte det.
Publicerat April 21, 201016 yr Säkert möjligt jag gissar att det inträffar ungefär 1:100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000
Publicerat April 21, 201016 yr Säkert möjligt jag gissar att det inträffar ungefär 1:1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Torde var i den häraden, ja
Publicerat April 21, 201016 yr vid 03:13 ser man allt i rutan, han skjuter kulan stiger upp och börjar snurra ingeting of frame. så på det sättet kan ni inte säga att det är fejk för att man quote "inte ser då de är utanför frame"
Publicerat April 21, 201016 yr Stället där kulan ligger och snurrar är inte samma som stället han skjuter på om du kollar noga. Dessutom är det misstänkt "behandlad" is runt kulan...
Publicerat April 21, 201016 yr Skulle just skriva det som Rikard anger ovan, på det hela taget har jag svårt att se hur all rörelse energi framåt skall kunna konsumeras utan att all rotationsenergi gör det med? Men det kanske ni troende har något svar på? Det är ju ganska exakt vad detta handlar om tro. /Christian
Publicerat April 21, 201016 yr på det hela taget har jag svårt att se hur all rörelse energi framåt skall kunna konsumeras utan att all rotationsenergi gör det med? Det ser inte jag som det stora problemet. Utan hur i allsin dar en kula kan "studsa upp" tämligen oskadd.
Publicerat April 21, 201016 yr Det ser inte jag som det stora problemet. Utan hur i allsin dar en kula kan "studsa upp" tämligen oskadd. meningen i hela bullet spinnen är ju att kulan inte spinner i skotthålet utan den ricocheterar ut, det betyder att det fortfarande finns enegry i kulan. och att kulan är oskadd det är ju is dom skjuter på som borde vara relitivt poröst. själv har jag grävt ut nästan perfekta exemplar ur skjutvallen. hur snabbt spinner en kula då den lämmnar pipan ? måste ju vara ganska många tiotusentals varm i minuten. den behöver ju bara ha en liten liten gnutta energi för att spinna så "snabbt/slött" som i filmen =)
Publicerat April 21, 201016 yr Jag har inga vetenskapliga studier men bondförnuftet säger mig att kulan skulle börja tumla chansen att den inte skulle göra det och ställa sig på spetsen och snurra på samma ställe utan att åka iväg känns extremt liten. Har som sagt ingen fakta hur vida detta är fysiskt möjligt eller ej och utbildad svetsare kanske inte smäller så högt Men blir mest nyfiken hur man fått den att snurra rent tekniskt
Publicerat April 21, 201016 yr men ååå vad skönt det skulle va om det är sant. eller hur? kan ingen här som inte bryr sig om licensen gitta ut i ngn ishall och gå lös? ....eller nån uppe i norra norr på någon frusen pöl...?