Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakts/ban Racer

Featured Replies

Publicerat
Köpte en airbrush på biltema för en hunka och har nu lackat dem ställen på stocken som har bearbetats, blev inte riktigt nöjd med resultatet men måste väl visa det ändå :P

Urtaget för slutstycket

post-857-1290505024_thumb.jpg

Det gamla urtaget blev lite för blankt och mitt usla kort med blixt gör det ännu värre, min struktur gjord med en trästicka blev inte så lik mcmillans strukturfärg heller ;)

post-857-1290505052_thumb.jpg

Urtaget för slutstycket i kindstödet

post-857-1290505143_thumb.jpg

Underbeslaget blev inte heller så snyggt bara plasta med epobed skulle kunna slipa till och lacka för att få det snyggare

post-857-1290505265_thumb.jpg

Nåja var på banan igår och sköt lite bössan fungerar då skapligt :D

100

post-857-1290505513_thumb.jpg

200 bland dem mindre jag skjutit :D

post-857-1290505560_thumb.jpg

300 det lutar framåt på denna bana och då jag hade en ny högre baksäck blev jag tvungen att backa ungefär 10meter. När första skottet tog lågt höll jag av nästa med det klassiska resultatet att det tog precis där jag siktade :D

post-857-1290505753_thumb.jpg

post-857-1290505484_thumb.jpg

Återstår att göra magasin då bössan nu är en enkelskottare med en bit liggunderlag i magasinschaktet, har även funderat på att svetsa på en längre knopp på slutstycket men vet inte om jag gör det då det redan nu blev problem att bära bössan på axeln. Har aldrig jagat med vänster vapen och bär bössan på höger axel då skaver handtaget bra i sidan redan som det är. Som tur är kommer nog denna bössa sällan att bäras i rem då den vintertid sitter fäst på ryggsäcken.

Tjenare Lars

Jag tycker att det ser bra ut det du gjort på bössan.

Det är inte helt lätt att få till samma struktur som på orginalet.

Dina serier på 100 & 200 meter är ju skitbra speciellt 200 serien.

jag har aldrig vad jag kommer ihåg skjutit en sådan fin serie på 200 meter.

Mvh Jocke

• Svar 94
  • Visningar 24,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Ångrar mig att jag postade bilden på "strukturfärgen" då jag blir irriterad varje gång jag ser den, men är inte lika uppenbart i verkligheten så får se om jag låter den vara eller slipar ned och gör om.

Den 200 serien är en tur serie sådan blir det när slumpen är snäll jag bryr mig faktiskt inte mycket om dem vet att varken jag eller bössan klarar att skjuta sådan på beställning. Mitt fokus ligger hela tiden på att få dem sämsta serierna mindre dåliga det är där man ser förbättrings potential slump serier säger inte mycket.

Var iväg en snabbis för att kolla så inskjutningen inte ändrats av att jag haft bössan ur stocken vilket den inte gjort och inga sätt skott första mitt i och även dem efterföljande sånt gör mig nöjd då känns det som att allt ligger spänningsfritt och bra :lol:

Gjorde sedan en kort tur i skogen det blåser rätt bra så chansen att hitta någon pippi i topp kändes inte så stor, men såg faktiskt en orre och bössan levererade lite för bra faktiskt.......

post-857-1290599256_thumb.jpg

Ja den dog lite för bra så sitter nu fast i en hög frötall som inte jag ens tänkt tanken att försöka klättra i då den är kvistfri första 15 metrarna :blush:

Blåser rätt bra och ökande så ska avvakta några timmar och hoppas den blåser ned annars blir det ett försök med blindas vapen (hagelbössan).

Publicerat

Haha, det där känner jag igen. Fick offra en tjäder till jaktgudarna häromåret då jag inte fick ned den från trädet.

Vilken färg använde du till att bättra på stocken? Jag har fått lite skavmärken på min McMillan som jag tänkte försöka bättra på.

Skitjakt på dig! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Jag lackade med motorlack som brukar vara rätt stryktålig men svårt att få samma kulör när man slipat på stocken ska du bara täcka skador går det nog bättre.

Jo det händer mig lite för ofta att fåglarna fastnar oftast har jag fått ned dem med våghalsiga klättringar eller prickskytte på grenar men har offrat några jag också alltid lika trist att inte få med sig skjutna byten hem B)

Skönt att man hittat ETT användningsområde där blind bössan är bättre än kula :huh:

tre smällar med Xfull krävdes för att skjuta av kvistarna som höll orren

post-857-1290607793_thumb.jpg

Fast bössan på den bilden har jag garanterat skjutit flera skott med än jag någonsin kommer att göra med någon annan, det är en av dem få Beretta bockar som faktiskt är renoverad pga av glapp.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Varit iväg på några dagars jakt och fullföljt detta projekt

dec009.jpg

Tur att min nyladdade kamera klarade EN bild innan batteriet sa upp sig -28 är inte bra för elektronik

Rätt nöjd med bössan men lite skeptisk att Scenaren varit lite stygg två orrar blev mosade på denna tur inget skoj :mad:

Hann även med att sabba skyttestatistiken med en bom då jag glömde att återställa kikaren och funkar dåligt att skjuta på 120meter med kikaren ställd på 230 :blush:

Publicerat

Ser riktigt trevligt ut ^_^

Publicerat

Fy fan va gött Lars!! :D

Vilken vikt använder du på dina scenar? Vilken fart färdas dom i när dom lämnar bössan?...blev lite oroad över dina sänderskjutningar :ph34r: Satt dom "krångligt" till eller träffades bröstben eller vingknoge?

Hoppas som vanligt på fler bilder från dig, dom är alltid lika faschinerande!:)

Publicerat

Tjena Lars!

Grattis till tupparna :D

Jag har också vart och jagat men inte fick jag skjuta nån tjäder.

Däremot såg jag en varg på inte så långt avstånd heller endast ca 80 meter.

Mvh Jocke

Publicerat

Lars- låter ändå som det var lite kallt det där,

men det är klart, rår inte på dig.

Berätta gärna mer ingående om vad de är som gjorde att scenaren rev orrarna.

Just det, grattis till god jakt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Fy fan va gött Lars!! :D

Vilken vikt använder du på dina scenar? Vilken fart färdas dom i när dom lämnar bössan?...blev lite oroad över dina sänderskjutningar :ph34r: Satt dom "krångligt" till eller träffades bröstben eller vingknoge?

Hoppas som vanligt på fler bilder från dig, dom är alltid lika faschinerande!:)

Jag använder 90gr. Vo 875 klart skumt att jag fått sönderskjutningar sköt rätt mycket fågel men förra br;en samma kula Vo 900 funkade perfekt dock ur en annan lot hoppas det bara är tillfälligheter för det var problem lägen ryggskott på björkbetande orrar.

Tyvärr måste jag nog göra dig besviken angående bilder då jag sällan postar sådan nu bara gjort liten undantag här, kanske bombar in lite bilder när säsongen är över :unsure:

Publicerat
  • Författare

Tjena Lars!

Grattis till tupparna :D

Jag har också vart och jagat men inte fick jag skjuta nån tjäder.

Däremot såg jag en varg på inte så långt avstånd heller endast ca 80 meter.

Mvh Jocke

Grrrrr vill inte byt med dig visst är vargen ett vackert djur men hoppas jag slipper se någon i skogen......

Publicerat

Fin bössa, jag förstår ditt missnöje med finishen. Inte för att den är dålig, det är BARA du som ser det, men för att jag är likadan :blush:

Sen skjuter du och din bössa snuskigt bra, kom inte här och skyll på tur ;) 300metersserien var ju en tröst för oss andra men vi vet ändå att du kan bättre.

Grattis till tupparna, lite kylslaget men det måste ha varit härliga dagar.

Publicerat
  • Författare

Lars- låter ändå som det var lite kallt det där,

men det är klart, rår inte på dig.

Berätta gärna mer ingående om vad de är som gjorde att scenaren rev orrarna.

Just det, grattis till god jakt.

/Christian

När det gäller jakt finns det få/inga saker som rår på mig B)

Skrev lite till Fredde att det var problem lägen och troligen lite för låga träffar men fick ingen total sprängning på hela förra säsongen med samma kula i högre fart det gör mig lite brydd.

Hoppas det inte skiljer mellan loterna för har 2000 av denna och slut på den jag använde i fjol

Publicerat
  • Författare

Fin bössa, jag förstår ditt missnöje med finishen. Inte för att den är dålig, det är BARA du som ser det, men för att jag är likadan :blush:

Sen skjuter du och din bössa snuskigt bra, kom inte här och skyll på tur ;) 300metersserien var ju en tröst för oss andra men vi vet ändå att du kan bättre.

Grattis till tupparna, lite kylslaget men det måste ha varit härliga dagar.

Missnöjet är glömt finishen kvittar bössan ska nötas nu istället ser proffsigare ut med en nött bössa :lol:

Publicerat

Jag använder 90gr. Vo 875 klart skumt att jag fått sönderskjutningar sköt rätt mycket fågel men förra br;en samma kula Vo 900 funkade perfekt dock ur en annan lot hoppas det bara är tillfälligheter för det var problem lägen ryggskott på björkbetande orrar.

Tyvärr måste jag nog göra dig besviken angående bilder då jag sällan postar sådan nu bara gjort liten undantag här, kanske bombar in lite bilder när säsongen är över :unsure:

Okej, samma som jag då. Fast jag kommer att köra denna sesong ut med fabriksladdade. Har endast en orre i säcken med den kulan, fanns 4st(!) droppar blod under den i snön, i övrigt såg den oskadd ut ;) Det gillas, 22-250:in på samma avstånd med samma skottplacering hade blivit grisigt :unsure: så än sålänge nöjd...Hoppas dom har så pass hög tillverknings-standard på deras match kulor att olika lot:er inte ska ställa till det för mycket :ph34r:...nåja tiden lär visa :)

Ja bildbombning går lika bra :D håller tummar å tår ;)

Publicerat

Fy fan.. Nu är det snart dags för mig också att skaffa mig en toppjaktsbössa...  :wub::blush:

Riktigt fint bygge du gjort Lars!  ^_^

Publicerat
  • Författare

Tack alla :)

Tycker bössan platsar som slutfört projekt nu återstår att skjuta hem några tävlingar med den innan total invigning men det kommer nog också :lol:

Publicerat

Har fått stocken nu och det stämmer rätt bra trots att den är för en Remington LA

Givetvis är det lite pyssel att passa in tikka låset men CC måttet mellan bultarna skiljer bara 3mm och bredden är nästan perfekt men det måste avverkas en del för att få ned ett plant lås.

Det som blir lite klurigt är magasinschaktet som är för brett då jag tänkt använda enkelrads magg blir nog att montera Tikkas trista plast underbeslag det passade nästan perfekt.

Sedan måste jag ta ett snack med smeden runt rekylklacken det är inte så mycket material bakom bulten så blir nog att göra den lite annorlunda än den på min andra Tikka :rolleyes:

Svart som synden lämplig färg när det måste spacklas för att förvandla den till vänster

post-857-1281115822_thumb.jpg

Det blir att ligga fortsatt lågt med denna då jag ska låna ut den i original skick till maddog som tror sig kunna skjuta ägg med den på 300 :lol:

Hej Lars!

Vart har du köpt kolven? Samt vad e den till för bössa igentligen? tikka? :)

Mvh Marcus H

Publicerat

Hej Lars det är en klockren pang du fixat dig trevliga bilder o en synnerligt trevlig jakt oxå :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Hej Lars!

Vart har du köpt kolven? Samt vad e den till för bössa igentligen? tikka? :)

Mvh Marcus H

Allt finns i tråden men den är köpt i USA och är en remington LA

Hej Lars det är en klockren pang du fixat dig trevliga bilder o en synnerligt trevlig jakt oxå :D

Mvh.

Tack Flexis