Publicerat September 12, 201015 yr prova att sätta halsbandet i en väst på ryggen på hunden istället, tror gps motagningen blir skymd utav hunden.... Det måste vara något annat fel, tog av hundhalsbandet på en stor vändskiva (Vändplan) med samma resultat ingen satelitkontakt eller kontakt med handenhet. Ska prova att återställa handenheten (hålla inne Map + Ent & starta ) med risk att tappa alla points (svamp o dyligt).
Publicerat September 12, 201015 yr Glömde var ute i dag på älgjakt, använder naturligtvis handenheten till andras hundar funkade kanon hela dan, men kompisens handenhet låste sig totalt gick inte att stänga av ens, fick ta ut batterierna, startade om men den var helt låst. Provade att återställa gick ej?? Blir att skicka på rep.. Det va inte bara elände hunn skällde flera timmar på en ko men vi sköt en pinntjur!!!
Publicerat September 12, 201015 yr Glömde var ute i dag på älgjakt, använder naturligtvis handenheten till andras hundar funkade kanon hela dan, men kompisens handenhet låste sig totalt gick inte att stänga av ens, fick ta ut batterierna, startade om men den var helt låst.Provade att återställa gick ej?? Blir att skicka på rep.. Det va inte bara elände hunn skällde flera timmar på en ko men vi sköt en pinntjur!!! Hade de felet å, vart förbannad och drog pejlen i backen då hundarna hade dragit låångt.... Vips så valde den att fungera Milt våld löser det mesta Har inte haft det felet nå mer sen..... Det måste ha varit 15-20 jaktdagar sen
Publicerat September 12, 201015 yr Glömde var ute i dag på älgjakt, använder naturligtvis handenheten till andras hundar funkade kanon hela dan, men kompisens handenhet låste sig totalt gick inte att stänga av ens, fick ta ut batterierna, startade om men den var helt låst.Provade att återställa gick ej?? Blir att skicka på rep.. Det va inte bara elände hunn skällde flera timmar på en ko men vi sköt en pinntjur!!! Bara skicka in,haft 2 enheter på service..
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Har varit ute 2 gånger på jakt med finnstövaren + dc40 halsbandet. Bägge gångerna har sattelitsignalen gått ner till rött 2 sträck då och då, batteri och signal mellan halsband är på max nivå. Med följd att ett ? visas i mottagaren, signalen hoppade upp och ner med några minuters mellanrum. Efter ca 3 timmar var signalen helt borta och kom inte tillbaka i mottagaren. Hunden var lydig och kom till bilen men signalen gick inte att få tillbaka - skit grejor!Får väl använda det gamla halsbandet med risk för kanal-krock. Mottagare + DC40 är uppdaterad i går efter komtakt med Garmin support, blev inge bättre. Vad göra???? Samma problem här med ? och gps mottagning i halsbandet ska testa och göra en uppdatering jag med får se om det hjäper Tappar kontakt på fem hundra till sju hundra meter så nöjd är man ju inte
Publicerat September 15, 201015 yr har haft min hemma nu sedan den 2:a sept och i morgon är det dax att testköra det! Om vädret tillåter då förståss!
Publicerat September 15, 201015 yr Hallå! Det är mycket ris och lite ros om Dc 40:n Som en trogen andvändare av tracker så fick jag erbjudande om Garmin...var skeptisk men tänkte att på Wachteln känns det lite over kill med en tracker så jag provar väl då...och så verkar det som om det bara strular... Har dock inte fått mina 2 band ännu utan bara handenhet och alla antenner... Så jag lär nog återkomma om min åsikt om Garmin...Ris lr Ros. Ha d/ Christer
Publicerat September 15, 201015 yr Författare Nu var uppdatering gjord så i morgon kväll ska jag ut testa Rapport kommer i morgon kväll det är bara att hålla tummarna att det funkar nu
Publicerat September 16, 201015 yr Det var ett riktigt skitväder idag men jag gick ut iaf med vetskapen om att det inte skulle bli ngn jakt om vi inte skulle råka trampa på jösse då förståss. Pejlen var på och fungerade som den skulle dock hadde vi ingen jakt så hunden var aldrig så långt borta ifrån mig men jag tycker att det ser lovande ut. Efter att ha blivit halvt dränkt i ösregnet idag så lovar jag att återkomma när jag testat pejlen bättre, i skarpt läge så att säga.
Publicerat September 16, 201015 yr Författare Ja vad ska man säga inte direkt impad tappade ung tiken på 700 m i kväll oxå iof så hade jag orginal anten på så det gjorde ju inte saken bättre Fick ringa ut farsan för hon drog bara i väg efter älg ur pejl håll så han kom och tog bilen och letade upp henne Men så fort det blev längre än 1 kilometer så tappade vi kontakt med henne som sagt det blir nog att be dom kolla upp den åt mig för så här går det inte att ha det
Publicerat September 18, 201015 yr tror ni inte att dom gjort bort sig på garmin med ha satteliterna neråt istället för uppåt som alla andra pejlar... den jag testa var samma men hade bra radio mottagning men direkt tappa den satteliterna...Håller mitt dc-30 ännu
Publicerat September 19, 201015 yr Var ut idag igen på jakt! allt fungerade klockrent i 3,5 timme sedan tappade halsbandet kontakten med sateliterna. Jag letade upp hunden och startade om halsbandet tre gånger utan att det fick satelitkontakt. Så det var bara att packa ihop och åka hem. Väl hemma testade jag att starta halsbandet igen och då först fick jag kontakt igen! Skärpning Garmin Så här kan vi inte ha det när nya förbättrade grejor släpps!
Publicerat September 19, 201015 yr Detta låter inte bra, jag har inte provat halsbandet live ännu utan bara parat ihop dom. //
Publicerat September 19, 201015 yr Jag har kört halsbandet live ett par svängar nu, första gången jag var ut tappade halsbandet sattelitkontakten ca: 6ggr per minut (jag kör med 5 sec uppdatering), tog hem och skulle uppdatera men det hade jag tydligen gjort. Idag var jag ut med jämten och se nu funkade det klanderfritt, längre räckvidd än det gamla halsbandet, inget strul med mottagning, det slutade med att hunden var drygt två kilometer ut och jag tappade inte henne en endaste gång och det i terräng där jag garanterat tappat med gamla halsbandet. Det vart dessutom ett bra slut en udda tolva skjutet för henne.
Publicerat September 19, 201015 yr Nu har halsbandet varit hos garminservice och Status: är fortfarande Not started efter 5 dagar dåligt! tur man har ett dc30 halsband annars hade man måsta köpa någon annan GPS pejl. Man kan ju inte vara utan jakten när man har lediga förmidagar.
Publicerat September 20, 201015 yr Man kan undra om garmin läser här på Jaktsidan?? Status: Completed var det i dag, ej startad i går, jobbar dom på helger? Man kanske kan prova DC40 på onsdag då är man ledig om det skulle jävlas. Arbetsplatsen har ingen förståelse för kvalitetstiden jakten ger. Brukar bli lite si & så när man börjar kl 14. Det skulle vara kul att veta hur många som är nöjd med sitt nya DC40 halsband??
Publicerat September 20, 201015 yr Författare Lämnat tillbaks mitt i går för en koll nåt är inte som det ska vara får väll se om det händer nåt Inte nöjd men miss nöjd
Publicerat September 21, 201015 yr Jag e nöjd Förutom då med missen med att bygga in gpsmottagaren i klumpen som hänger under halsen på hunden, men det får avhjälpas med en väst.
Publicerat September 22, 201015 yr Idag på eftermidagen så kom dc 40 halsbandet tilbaka efter service, det var utbytt till ett nytt Inget jakt test men det fick åka med i bilen 1,8 mil tur & retur, fast jag la halsbandet på hyllan ovanför framrutan (renault kangoo) så funkade det perfekt hela tiden 16,00 -22,50 senaste halvtimmen så har det legat i källarvåningen 5m från porten funkar bra, 4 blippar på GPS signal. Tack Garmin det verkar funka!!
Publicerat September 22, 201015 yr Författare Idag på eftermidagen så kom dc 40 halsbandet tilbaka efter service, det var utbytt till ett nytt Inget jakt test men det fick åka med i bilen 1,8 mil tur & retur, fast jag la halsbandet på hyllan ovanför framrutan (renault kangoo) så funkade det perfekt hela tiden 16,00 -22,50 senaste halvtimmen så har det legat i källarvåningen 5m från porten funkar bra, 4 blippar på GPS signal. Tack Garmin det verkar funka!! Låter bra det finns hopp för mig med då
Publicerat September 26, 201015 yr verkar vara få som har funkande dc-40 eller som finner räckvidden mycket bättre?! Vad säger delsbo gänget funkar de för er nu på en stövare??
Publicerat September 27, 201015 yr Författare verkar vara få som har funkande dc-40 eller som finner räckvidden mycket bättre?! Vad säger delsbo gänget funkar de för er nu på en stövare?? Gjorde ett test i kväll med ett dc 30 och mitt dc 40 Dc 30 hade tre gånger längre räckvidd så det fick följa med tillbacks till delsbo v
Publicerat September 28, 201015 yr Jag har provat mitt dc 40,men jag är inte nöjd. Dålig räckvidd om jag ens får kontakt mellan handenheten och halsbandet. Ska prova det lite hårdare i helgen. Tobbe
Publicerat September 28, 201015 yr Jag har provat min dc 40 i västen men de fungerar inte ändå . Det är samma skit som dc 20 bara att 40 KANSKE är lite mer vatten tålig . Tur att dom har tillverkat dc 30.
Publicerat September 29, 201015 yr Var ute med stövarn i dag + DC40 den nya. (första blev utbytt) Efter ca 3 timmar försvann signalen helt och kom ej tillbaka . När hunden var tillbaka i bilen tog jag av DC40, och kollade om det gick att få kontakt med sateliterna icke, slog den hårt i benet, å se på fan full GPS signal??? Det kan inte vara sant nåt måste vara glappt?? Vad är det för j smäckgrejor dom har lurat på oss. Vad ska man göra, söka ersättning, frakt, förstörd jakt (sitter och glor på handenheten) Det kan inte vara meningen att man ska bruka våld på grejorna..