Publicerat April 19, 201115 yr På en harhund kan nog en Astro funka, men på en rävhund hade jag nog satsat på en Dogps. Nu kommer ju Swepoint med en uppdaterad programvara som ska funka i Androidtelefoner. Har båda, så har du vettig bara vettig täckning hade jag valt en Dogps. \Mats Jo det blir nog en sådan ! Tack för svaret!
Publicerat September 7, 201114 yr inga som haft problem med dc 40 dom senaste dagarna......vi e 2 här hemma som har samma problem..som för övrigt uppkom näst intill samtidigt.....................................först blir det ..? till o från...sen ...hund saknar gps position............jävla leksaker dom här astrona.....ska tilläggas att bägge e uppdaterade med ..v 3.80
Publicerat September 20, 201114 yr inga som haft problem med dc 40 dom senaste dagarna......vi e 2 här hemma som har samma problem..som för övrigt uppkom näst intill samtidigt.....................................först blir det ..? till o från...sen ...hund saknar gps position............jävla leksaker dom här astrona.....ska tilläggas att bägge e uppdaterade med ..v 3.80 Samma för mig här under jakten, uppdaterade till 3.80 och allt frid och fröjd i några dagar sen blev det som för er. Uppdaterade även åt tre kompisar och den ena fick oxå fel på sin direkt efter uppdatering, hjälpte ej med att uppdatera på nytt. Ringt in om min dc-40 idag och det kommer en returfraktsedel på posten om nån dag. Provade att hänga ut bägge halsbanden på gärsgården och dc-40 dog efter ca:500 meter trots att jag har fritt synfält till där halsbanden hängde, dc-30 hängde med upp till 2.6 km utan problem hade då ett tapp på den, klev ur bilen och sträckte upp handenheten så långt jag nådde och se 4 streck på mottagningen. Tänk er en dc-30 med 20 kanaler och kod så fint det skulle vara.
Publicerat December 19, 201114 yr Tycker att mitt DC40 funkar dåligt, kan tappa hunden på väldigt korta avstånd, typ 200m. 1000m tror jag är omöjligt för mitt halsband. Andra enheter, främst DC30 får jag in hur bra som helst, så det är troligtvis inget fel på handenheten. Öppnade upp skruvarna som fäster enheten till halsbandet, var en del skit och fukt så jag rensade lite och låter det torka. Finns det ngt mer man kan göra eller ska jag reklamera?
Publicerat December 19, 201114 yr Tycker att mitt DC40 funkar dåligt, kan tappa hunden på väldigt korta avstånd, typ 200m. 1000m tror jag är omöjligt för mitt halsband. Andra enheter, främst DC30 får jag in hur bra som helst, så det är troligtvis inget fel på handenheten. Öppnade upp skruvarna som fäster enheten till halsbandet, var en del skit och fukt så jag rensade lite och låter det torka. Finns det ngt mer man kan göra eller ska jag reklamera? kan vara antennen som är av . hade samma problem och då var antennen av ...
Publicerat December 19, 201114 yr Är säkert antennen. Jag har bytt 3st på mitt dc40. Ochj har nog bytt ut 2 på dc30. Går att laga dem om man vill. Har fixat några stycken antenner.
Publicerat December 20, 201114 yr Utveckla, jag skruvade av antennen igår när jag gjorde rent, infästningen var hyfsat gedigen tycker jag. Är det själva antennen, alltså tråden under "plastslangen" som går eller är det inne i enheten? Skulle kunna röntga antennen på jobb för att kolla kanske. Musköt, går bytet på garantin eller hur funkar det?
Publicerat December 20, 201114 yr Utveckla, jag skruvade av antennen igår när jag gjorde rent, infästningen var hyfsat gedigen tycker jag. Är det själva antennen, alltså tråden under "plastslangen" som går eller är det inne i enheten? Skulle kunna röntga antennen på jobb för att kolla kanske. Musköt, går bytet på garantin eller hur funkar det? Det är i själva antennen. Är precis som du säger, tråden under gummislangen som går av. Verkar som det kryper fukt bakvägen från kabelskon i änden. Jag har ju en Usa-pejl så det har inte varit aktuellt med någon garanti. Har köpt några nya, ligger runt 300kr. Men nu har jag lagat ett par stycken. Jag skär runt på gummihöljet precis ovanför den lilla förtjockningen på antennen och drar av slangen. Sen letar jag reda på brottet med ohm-mätare. (brukar vara i spiralens början) Sen lagar jag med Loctite 3863 (rep.sats för elbakrutor). Går säkert att löda också, men det är inget för någon så darrhänt som jag.
Publicerat December 20, 201114 yr Aha, mycket bra information. Jag får felsöka lite, ellära är inte min starkaste sida, det är väl om jag visuellt kan se brottet som jag skulle kunna lösa problemet. Jag kanske kan blanda in byggets elektriker kanske, han brukar vilja flasha med de kunskaper han har. Tror att ett nyköp och sedan felsök på gamla borde vara det bästa för mig, tyvärr värt 300 att slippa blanda in Garmin... Tack för mycket bra info!
Publicerat December 20, 201114 yr Hittade en ny antenn i Visby! 250:- Verkar vara en klar förbättring, bara testat på kvällsrundan i stan och det är nog lite lurigt med massa stenhus och skit.
Publicerat December 29, 201114 yr Den här har jag funderingar på att testa. http://www.blocket.se/vasterbotten/Long_Range_antenn_t__Dc_30_och_Dc_40_halsband_37749827.htm?ca=1_7&w=3 Någon som har den eller vet något om den?
Publicerat December 31, 201114 yr Tja, 50 kr billigare än orginal. Självlysningen kan man nog klara sig utan, lär inte hjälpa ett skit vid ett eftersök i alla fall.
Publicerat Januari 16, 201214 yr Hej. Vilken blev vinnaren? Ska man skaffa en DC30 eller trots allt satsa på en DC40? Dom är tyvärr inte speciellt billiga. Har en Plott som ska gå på vildsvin & eftersök
Publicerat Februari 26, 201214 yr Blev ett köp av http://www.blocket.se/vasterbotten/Long_Range_antenn_t__Dc_30_och_Dc_40_halsband_37749827.htm?ca=1_7&w=3v. Vid högst ovetenskapliga tester har jag haft kontakt upp till styva 3km. En avsevärd förbättring mot åtminstone min original antenn.
Publicerat September 29, 201213 yr Köpte min Garmin Astro 320 + DC-40 i augusti har fått skicka in mitt felande DC-40 två gånger till Garmin för rep, nu ska jag få ett nytt men dom har inga i lager, troligen får dom byta ut många ? När man skickar in en felande vara till Garmin som det är garati på får man själv betala frakten, vad säker konsumentlagen om det ?
Publicerat September 29, 201213 yr Köper gärna en handenhet 220, ska få gå extra som hundförare (med en annans hund) och skulle behöva en handenhet.
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Mitt DC-40 halsband, som jag köpte med Astro 320 i våras, krånglade enligt identifierat problem och fixades på garantin. Jobbet tog 3-4 arbetsdagar så med frakttiden så hade jag halsbandet åter för att kunna hinna med jakten i helgen som var. Jag kunde med glädje se att den fungerade utan problem. Tack till Garmin för snabbt arbete!