Publicerat September 29, 201015 yr Men se Garmin har upptäckt att det är fel på DC40 programvaran Var ut på hemsidan där står följande Mitt DC-40 halsband tappar GPS-mottagningen efter 2-3h, hur åtgärdar jag detta? Länk till sida http://www.garmin.se/files/garmin/Uppdater...uktion_DC40.pdf Vågar man prova en gång till har lite humör nu, eller köra med dubbla halsband DC30 & DC40
Publicerat September 29, 201015 yr Har kört mina två dc-40 i några dagar nu och dom funkar iaf kanon. Mvh/Christer
Publicerat September 29, 201015 yr Författare Nytt hals band hemma nu så på fredag blir det test på tysken Nu ska det funka hoppas jag
Publicerat September 30, 201015 yr Men se Garmin har upptäckt att det är fel på DC40 programvaran Var ut på hemsidan där står följande Mitt DC-40 halsband tappar GPS-mottagningen efter 2-3h, hur åtgärdar jag detta? Länk till sida http://www.garmin.se/files/garmin/Uppdater...uktion_DC40.pdf Vågar man prova en gång till har lite humör nu, eller köra med dubbla halsband DC30 & DC40 Bra tack för at du la ut den länken.!! ska prova det.
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Kors i taket DC40 funkade i dag inte ett avbrott i gps förbindelse. Dagens jakt ca 4,5 timmar. Det verkar lovande. Det kanske hjälpte med en uppdatering av halsbandet till version 3.50. Eller var det att det fick lite stryk...
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Kors i taket DC40 funkade i dag inte ett avbrott i gps förbindelse. Dagens jakt ca 4,5 timmar.Det verkar lovande. Det kanske hjälpte med en uppdatering av halsbandet till version 3.50. Eller var det att det fick lite stryk... Det var nog stryk som var melodi. Jag har uppdaterat min flera gånger på två veckor. Hur hård ska man vara ???
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Har jag slagit någon i huvudet med hundhalsbandet lika hårt så har den dörvat av.. Jag gör inte om det, i så fall blir det en stubbe eller liknande. (kan vara svårt att reklamera annars + ont) Men man bör kolla efter uppdatering att det är version 3.50, som det står i beskrivningen,,
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Har uppdaterat mitt halsband till version 3.50 och varit ute på jakt idag! Allt funkade klockrent inte en miss under hela dagen. Dock var inte hunden på längre avstånd än 1,7 km. F_n va gött att det verkar fungera nu efter uppdateringen. Det lustiga är att jag ringde supporten för lite drygt en vecka sedan och då enligt vad killen jag snackade med på garmin så hade dom aldrig hört talas om problemet med att halsbanden tappade kontakten med sateliterna och bara en vecka senare så har dom en ny programvara som löser problemet!
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Men va alla har hängt upp sig på tiden, hur är räckvidden på det nya halsbandet för det är väll ändå det som är de vicktigaste ?
Publicerat Oktober 5, 201015 yr Men va alla har hängt upp sig på tiden, hur är räckvidden på det nya halsbandet för det är väll ändå det som är de vicktigaste ? Problemet var för dom flesta att halsbandet tappade kontakten med sateliterna efter 2-3 timmar tidigare. Utan satelitmottagning så är räckvidden ointressant! Men efter uppgradering av halsbandets mjukvara verkar allt fungera som det ska.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Det är lite konstigt med räckvidden i tät & kuperad teräng blir det hackigt vid ca 1,2 till 1,7 kilometer sen vaknar den mellan 1,7 till 3,5 kilometer mysko. Vid fin teräng eller om man kan gå upp på ett berg ca 7 till 8 kilometer. Max vad jag har sett en DC30 halsband på var 35,5 kilometer (perfekta förhållanden) DC40 har jag inte hunnit behövt kollat. Det funkar bra för mig ändå.
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Nu ska även jag skaffa en astro men lite osäker vilken det blir....dc30 eller 40? Dom som har använt bägge kan ju skriva +&- om dom!
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Har en dc 40 sen några veckor tillbaka med uppdateringen 3.50 på hundenheten, och har funkat utan problem. kompisen var förbi med en dc40 som vi uppdaterade och märkte att garmin har kommit med en 3,60 version till hundenheten istället för 3,50! kanske bättre men han har inte testat ännu riktigt! Någon som vet??
Publicerat Oktober 16, 201015 yr 4 jag vet här som blivit gravat missnöjda och skickat tillbax sina dc40,troligen funkar det efter uppdatering men ingen förbättring i räckvidd och ofta sämre sattelit,men jag hoppas dom blir bättre så kanske man köper plast varianten även...Men känns säkrast vänta och tills nästa år då någon annan modifikation kommit? kanske rent av en ring för halsbandet
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Nu ska även jag skaffa en astro men lite osäker vilken det blir....dc30 eller 40? Dom som har använt bägge kan ju skriva +&- om dom!Jag har både dc20 30 40 och jag skulle råda dig att köpa dc30.!!dc 30 får plus på allt om man jämför!
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Jag har både dc20 30 40 och jag skulle råda dig att köpa dc30.!!dc 30 får plus på allt om man jämför! Nu är det så att jag köpte en dc40 idag.....hoppas man fick ett bra exemplar
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Ja de blir nog bra med en dc40 oxå skillnaden är liten Se bara till att det är 3.50 mjukvara så går det bra:.Lycka till
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Har testat min dc 40 nu under älg jakten och måste säga att det är lika bra som dc 30 åtminstone mitt hals band funkar bra efter diverse strul Bytte ju ut mitt första som inte var bra typiskt måndags ex men nu är jag riktigt nöjd än så länge
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Mitt DC40 halsband har fungerat finfint i ca en månad. Sen helt plötsligt så började den tappa kontakten med hunden så fort hon var längre än 200m bort. Värdelöst! Läste då här att man skulle uppdatera till mjukvara 3,5 så skulle allt lösa sig. Gjorde detta och satte mig i bilen, körde upp till Arjepolg för att guida ett gäng överrika engelsmän under några dagar. Men inte fan funkade det nå bättre för det! På vägen hem så svängde jag in på jaktaffärn. Fick där höra att man nu visst skulle ha version 3,6 på mjukvaran. Jaja, dom fixade det + att skruvarna drogs åt inne i halsbandet. Kommer hem. Skickar tjejen åt ett håll och går själv åt motsatt håll. När avståndet mellan oss är 400 m så tappar den kontakt. WTF!! Nån annan som har detta problem??
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Första helgen med astron å man är riktigt nöjd..... Härligt att nån är nöjd! Själv fick jag skicka iväg både halsbandet och GPSen =/
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Jag har inte köpt handenheten utan har bara nya halsbandet DC40 och det fungerar so far utan problem. Har dock inte gjort någon som helst uppgradering på DC30 handenheten. Vilket jag gissar att man måste om man vill åt de nya kanalerna osv. men i mitt fall villa jag åt enheten utan halsband och den extra mottagaren som finns på DC30 halsbanded för att lättare kunna pilla in det i västen på taxen. Någon som har någen bra förklaring till att jag borde uppdatera handenheten när man skaffat DC40 halsbandet? Eler är det bara för att få tillgång till de nya kanalerna ?
Publicerat April 19, 201115 yr Väcker denna tråd! Är ni nöjda med Astron eller? Är den värd att satsa på om man räknar med att ha den på en Hare/Räv hund?? Eller är Swepoint Dogps ett bättre allternativ? Mvh Fredde
Publicerat April 19, 201115 yr På en harhund kan nog en Astro funka, men på en rävhund hade jag nog satsat på en Dogps. Nu kommer ju Swepoint med en uppdaterad programvara som ska funka i Androidtelefoner. Har båda, så har du vettig bara vettig täckning hade jag valt en Dogps. \Mats