Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

myggdödare

Featured Replies

Publicerat

Intresserad höra om någon provat denna och hur den fungerar ? :D

Thermacell_realtree.png

ThermaCell Real Tree (Natur)

Bärbart Myggskydd

Prisvärt och effektivt mygg- och knottskydd. Perfekt för utflykten, skogspromenaden, på jakt- eller fisketuren. Drivs med en gaspatron och myggmedelmatta och ger en upp till 98% myggfri zon i upp till 12 timmar.

• Skapar en 20m2 myggfri zon i upp till 12 tim.

• Perfekt för fiske, jakt, fjällturer och camping

• Naturligt myggavvisande medel; krysantemum

• Lätt, enkel, luktfri, ljudlös och portabel

• Enkelt att byta gasrefill och myggmedelmatta

• 1 st gaspatroner + 3 st myggmedelmattor ingår

• Svar 62
  • Visningar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Ha int provat, men skulle köpen direkt om den funkar. Myggorna älskar mig.

Var ha du hitta den och vad kostar den?

Publicerat
  • Författare
Ha int provat, men skulle köpen direkt om den funkar. Myggorna älskar mig.

Var ha du hitta den och vad kostar den?

Myggen älskar mig med :S

Här kommer länken till den ...

myggfritt.nu

Hörde av en som köpt en liknande att den var bra och skulle vilja höra om någon fler hade erfarenhet av den :D fanns med lite tillbehör med :D

Publicerat

Tomas på delsbo vapen har en sån han sa att pegarna tillbaka garanti skulle han nästan kunna lova på dom där hel nöjd med andra ord :D

Publicerat
  • Författare

Det lät bra höra sugen på prova en sån...

Men nu hittade jag en till variant av myggdödare :D

bite_shield_280.jpg

Bite Shield gör att du kan glömma kladdiga oljor och krämer. Med hjälp av en fläkt som är placerad bakom patronen så utsöndras en eterisk olja, Geraniol. Den är näst intill helt ljudlös och ger dig ett skydd på ca 5 meter i diameter. Bite Shield kan dessutom användas inomhus eftersom Geraniol är helt ofarligt och täcker en area på 92 kvadratmeter. Produkten har många användnings områden, alltifrån utelivsaktiviteter såsom fiske och vandring, till att ställa den på middagsbordet.

Hemligheten i Bite Shield är patronen som består av den eteriska oljan Geraniol som är applicerat i små pellets. Fläkten i Bite Shield sprider en jämn dos av oljan som täpper till fuktreceptorerna och slår ut luktsinnet på alla bitande insekter - mygg, knott och bromsar. Geraniolets egenskaper var vida överlägsna de på marknaden förekommande Citronella-produkter, närmare 400 % effektivare.

En refill har en drifttid på 120 timmar effektiv tid. En refill ingår i förpackningen.

Publicerat

Har börjat sälja dessa(ThermaCell) på Åland enbart för att den funkar. Hårdtestade den i höstas. Det blir myggfritt. Någon enstaka kan klanta sig in i myggfria zonen i misstag men den beger sig bort ganska hastigt isåfall. ¨

Mvh tidigare mygguppätna C-A som nu kan njuta av både sommarkvällar o jakt.

Publicerat
  • Författare
Har börjat sälja dessa(ThermaCell) på Åland enbart för att den funkar. Hårdtestade den i höstas. Det blir myggfritt. Någon enstaka kan klanta sig in i myggfria zonen i misstag men den beger sig bort ganska hastigt isåfall. ¨

Mvh tidigare mygguppätna C-A som nu kan njuta av både sommarkvällar o jakt.

Jag tror man måste investera i en sådan B) Här hemma brukar jag inte ha mygg men nu har jag det :S men i stugan brukar dom vara hemska :blush:

Publicerat
Jag tror man måste investera i en sådan B) Här hemma brukar jag inte ha mygg men nu har jag det :S men i stugan brukar dom vara hemska :wub:

Thermacellen funkar. Den andra kan jag inte uttala mig om. :blush: Du blir inte missnöjd.

mvh

Publicerat
Thermacellen funkar. Den andra kan jag inte uttala mig om. B) Du blir inte missnöjd.

mvh

Kan bara hålla med! Funkar kanooon!

Publicerat
  • Författare

Måste ha en nu :unsure: Kom just upp till mygg och knott i stugan hemskt verkar det vara ;)

Publicerat

är det inte sådna som är billiga i inköp och svin dyra i drift??

Publicerat

Thermacell är en mycket väl fungerande apparat, man ska använda den på rätt sätt bara

samt jagar/fiskar man ska man ha hållaren till den, det blir så mycket enklare.

Finns även mattor med "Scent cover" till dem, men tycker de vanliga mattorna funkar bra

och döljer/maskerar din doft.

Köp en du blir garanterat nöjd.

Publicerat
är det inte sådna som är billiga i inköp och svin dyra i drift??

Ett refill kitt ligger mellan 90-100kr och räcker för ca 12 brinntid +/1 2 timmar

väl värt pengarna kan jag lova

Publicerat

Då är man ägare av en Thermacell, blir att hård testa den på midsommarafton.

Herr Mattsson du va int på jobb idag...

Publicerat

Köpte en med idag!!

Testade den nyss och kunde sitta på trappen med bar överkropp!

Visst fick jag nått litet bett men jävlar om du gick iväg en bit.

Kul att se myggorna som kom in... Verkade bli lite yra i bollen och flög rakt in i väggen.

Mvh Niklas

Publicerat

Håller mig nog till nordic summer efter otaliga tester av dylika produkter ( dock ei ingen av dessa ) men har man provat nått som funkar så byter man ej.

Publicerat

Har kört med termacellen i 2 år och gillar den skarpt, fast den modellen jag har fungerar även som

en gaslykta när man sitter ute på kvällen. Fin kombination :)

Mvh

Publicerat
  • Författare
Har kört med termacellen i 2 år och gillar den skarpt, fast den modellen jag har fungerar även som

en gaslykta när man sitter ute på kvällen. Fin kombination :)

Mvh

Sett det finns massor med modeller av dessa en del riktigt fina -_- Blir investera i en alldels för mycket mygg och knott i år :S

Publicerat
Då är man ägare av en Thermacell, blir att hård testa den på midsommarafton.

Herr Mattsson du va int på jobb idag...

Var i Sverige tyvärr. Men du missade hölstret tror jag? Fast det behöver du först till jakten:).

Publicerat

Finns på OK i Öjebyn så det blev att inhandla ett ex. 350 kr så det var tom billigare än på nätet. Blir hårdtestad imorgon när man ska till myggland och fira midsommar

Publicerat

La in en beställning på en dylik, med refill och hållare.

Blir nog bra att ha på rävlocken.

Publicerat

köpte en på lantmännen idag i växjö, 349:. och refill 79:-, ska provas imorgon.

Publicerat
  • Författare

Fanns tyvärr bara i vit färg i boden så måste nog beställa en då det hade varit roligare med camo... ^_^ eller så får man leva med en vit :lol:

Publicerat

Dom verkar dyra i Sverige.. ? 79 för refillen var dock bra!

Publicerat
  • Författare
Dom verkar dyra i Sverige.. ? 79 för refillen var dock bra!

Ja sett dom från 319:- upp till 378:- och refillen 79:- för en och 4-pack 229:- Vad tar du för dem ?