Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

myggdödare

Featured Replies

Publicerat
Ett refill kitt ligger mellan 90-100kr och räcker för ca 12 brinntid +/1 2 timmar

väl värt pengarna kan jag lova

är det bara jag som tycker det är svindyrt, det kostar multum att klara en säsong av fiske och jakt.

• Svar 62
  • Visningar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare
är det bara jag som tycker det är svindyrt, det kostar multum att klara en säsong av fiske och jakt.

För jakten kan man ju ha mygg medel :rolleyes: Denna tänkte jag mer på ha ute vis stugan för att kunna sitta myggfritt en stund ute då här är hemskt med mygg och knott ;)

Publicerat
Ja sett dom från 319:- upp till 378:- och refillen 79:- för en och 4-pack 229:- Vad tar du för dem ?

29,50€ för själva maskinen. Refillerna är ca 10€ och 35€ om jag inte minns fel. Så det skiljer nu någon euro på dom.

Publicerat

Enligt mig värt det. Du slipper smeta kemikalier på dig. Du "antivittrar" med den på samma gång du har den igång= mer kött på bordet om du jagar med båge t.ex.

Man slipper ha myggorna runt skallen. Det gör man inte med myggmedel. Dom försöker ju alltid lik förbannat att attackera dig och missar man en fläck med medlet så sitter dom där o suger ändå.

Dyrt är det inte, men det är mycket pengar. såklart. ;)

mvh

Publicerat

köpte en therma cell lanterna å kan säga att mygg i norrbotten bryr sig inte om den, lika ilskna ändå.....

Publicerat
Enligt mig värt det. Du slipper smeta kemikalier på dig. Du "antivittrar" med den på samma gång du har den igång= mer kött på bordet om du jagar med båge t.ex.

Man slipper ha myggorna runt skallen. Det gör man inte med myggmedel. Dom försöker ju alltid lik förbannat att attackera dig och missar man en fläck med medlet så sitter dom där o suger ändå.

Dyrt är det inte, men det är mycket pengar. såklart. ;)

mvh

ja vi är olika. en stor skillnad mellan oss är ju även att du säljer produkten. ;)

Publicerat
köpte en therma cell lanterna å kan säga att mygg i norrbotten bryr sig inte om den, lika ilskna ändå.....

Jag har aldrig testat den under extrema förhållanden som jag tror ni kan ha lokalt, men vet

att jaktguider i Alaska har dem och där funkar de bra, lyktorna har jag inte heller testat men

menar du att det inte var någon skillnad alls ?

ibland har jag noterat att även om mattan är delvis blå så avger den mindre rök och myggen kommer

sakta tillbaka så jag byter ofta

överlag är det en bra pryl tycker jag :)

Publicerat
Fanns tyvärr bara i vit färg i boden så måste nog beställa en då det hade varit roligare med camo... :lol: eller så får man leva med en vit :blink:

Om man har den i cammo och tappar den hittar man den aldrig :)

Skaffa hölstret, det är grönt och täcker den bra, så vit funkar då med, samt att man kan hänga

den i skärpet eller utanpå ryggsäcken

Publicerat
ja vi är olika. en stor skillnad mellan oss är ju även att du säljer produkten. :)

Jo det kan verka dyrt, och om man har den på verandan en hel dag/kväll så drar det iväg

men om man sitter på pass i skogen 4-5 timmar är det värt det tycker jag i alla fall

man kan fokusera på jakten och njuta mer av den än att sitta o vifta bort mygg å knott hela tiden.

Publicerat
  • Författare
Om man har den i cammo och tappar den hittar man den aldrig :)

Skaffa hölstret, det är grönt och täcker den bra, så vit funkar då med, samt att man kan hänga

den i skärpet eller utanpå ryggsäcken

Kanske klokt ha den i vit :lol: Inte funderat så långt på tappa den men sånt händer ju :lol:

Dom hade inte heller hölstret så får nog ändå beställa den :blink:

Publicerat
Jo det kan verka dyrt, och om man har den på verandan en hel dag/kväll så drar det iväg

men om man sitter på pass i skogen 4-5 timmar är det värt det tycker jag i alla fall

man kan fokusera på jakten och njuta mer av den än att sitta o vifta bort mygg å knott hela tiden.

vi kanske är ute olika mycket men skulle jag använda denna produkt varje gång jag och myggor är i skogen samtidigt skulle det gå åt en halv månadslön per år.

Publicerat
Jag har aldrig testat den under extrema förhållanden som jag tror ni kan ha lokalt, men vet

att jaktguider i Alaska har dem och där funkar de bra, lyktorna har jag inte heller testat men

menar du att det inte var någon skillnad alls ?

ibland har jag noterat att även om mattan är delvis blå så avger den mindre rök och myggen kommer

sakta tillbaka så jag byter ofta

överlag är det en bra pryl tycker jag :)

Jag tycker inte den hjälper alls faktiskt, hade igång den 20-30min å sen gick jag ut men kom in lika fort.....

Publicerat
Jag tycker inte den hjälper alls faktiskt, hade igång den 20-30min å sen gick jag ut men kom in lika fort.....

Jag undrar om det är så, att du hade den ute, men ingen var där då sammlas det heller inga mygg på den

platsen, myggen kommer dit blodvärden är, och de följer din utandnings luft (koldioxiden) i första läget

så kanske du eldade för kråkorna så att säga, nåja det finns säkert olika erfarenheter, men det var intresant att höra

din upplevelse :)

Publicerat

Visst kan den bli dyr i drift om man skulle ha den med sig varje gång man var ute på jakt, men i mitt fall var den mer tänkt till lockjakten på räv och rå, då ett minimum av rörelser är ett måste, likväl som främmande dofter.

Vid promenadjakt och indianjakt på fågel, likväl som vid hunderiet på älgjakten, så blir det nog djungelolja i fortsättningen också.

Publicerat

Norrbottniska mygg är envisa och suger gärna.. :huh:

Funderar hur dessa funkar, Andra myggdödare funkar som så att den ska locka till sig mygg och på så sätt ställas en bit bort.

Funkar väl hyffsat men när det produceras ca 1 miljon mygg på en våtmarks hektar så ska man inte snåla med gasen....

Inte använt myggmedel ännu iår men det är sjukt mycket mygg i år,så man ska härdas lite till innan man tar på sig bäckjanne/djungeljanne

Publicerat

Testade den igår. Måste säga att jag är lite kluven. Hade den först vid matbordet och tyckte inte den fungerade öht. Iofs fläktade det lite så det kan väl ha haft med det att göra. Men jag bestämde mig för att hårdtesta den och gick ner till ett surdike och satte mig på en stubbe. Kan säga att jag blev uppkäkad innan jag slog igång apparaten. Myggen var som bortblåsta.. Däremot var knotten lika jävliga som innan. Då hade jag lagt den bredvid mig så 20m2 är nog önsketänkande

Publicerat
ja vi är olika. en stor skillnad mellan oss är ju även att du säljer produkten. :blush:

Jag började sälja den för att den funkade. Inget jag blir rik på direkt..

Publicerat

Nu blev jag tvungen att testa denna sak..

Den funkar precis som en tabletterna man sätter på en öl burk och ger en svag lukt i från sig..Alltså ej luktfri. Att den sedan ska ha lite vind borde vara väldigt få dagar man kan testa den på riktigt utan få höra det blåser för mycket eller för lite!

Jag testade den igår efter Kalixälven när jag fiskade,ca 23 bett blev det trots allt,och man var tvungen ha myggmedel för inte försvinna direkt solen la sig under träden!

20kvm my ass kanske dom lungnade sig något när man hade den i handen och just den handen slapp attacker!

Publicerat
Nu blev jag tvungen att testa denna sak..

Den funkar precis som en tabletterna man sätter på en öl burk och ger en svag lukt i från sig..Alltså ej luktfri. Att den sedan ska ha lite vind borde vara väldigt få dagar man kan testa den på riktigt utan få höra det blåser för mycket eller för lite!

Jag testade den igår efter Kalixälven när jag fiskade,ca 23 bett blev det trots allt,och man var tvungen ha myggmedel för inte försvinna direkt solen la sig under träden!

20kvm my ass kanske dom lungnade sig något när man hade den i handen och just den handen slapp attacker!

Satt du stilla i 30 minuter då? Den är ju ganska känslig för platsbyte, då får du räkna med en 15 minuter igen innan det blir myggfritt.

Vindstilla tycker jag inte att den kräver för att funka. LUKTFRI är ju lite att ta i från deras sida. Men inte luktar den nåt om du står längre bort än 1 meter ca. Inte för att jag har så bra luktsinne men nog är den rätt så neutral. Tycker den luktar "skogsdike" jag.

O aldrig att jag har behövt ha myggmedel när jag använt den på "rätt sätt" . Men rörlig jakt pallar den nog inte med. Sitter du t.ex på rådjursvak etc mer än en halvtimme så har du inga mygg att tala om i passet. Så upplever jag denna pryl iallafall. Verkar vara lite olika åsikter trots allt.. Jag är iallafall skitnöjd

Publicerat

stod och fiska på samma plats ca 2 timmar och hade den 1 meter bakom mig...men testade även hemma och den höll inte borta några mygg eller knott för den delen...

du skulle komma upp och bevisa den funkar ;) jag står för alla utgifter om jag har fel B) brukar vara rikligt med mygg fram till augusti ;)

Publicerat

Köpte Thermacell, ska testa den här framöver så får vi se.. Hoppas vi inte har norrlänska mygg här för då verkar man rökt oavsett :)

Mvh!

Publicerat
Hoppas vi inte har norrlänska mygg här för då verkar man rökt oavsett :)

Hälsingemyggen funkar den då på, men dom kanske är vekare än de "riktiga" myggen i norr.. B)

Publicerat
Hälsingemyggen funkar den då på, men dom kanske är vekare än de "riktiga" myggen i norr.. <_<

när ni kan starta myggmuseum ska jag säga ni som bor 80mil söder ut ärvt lite hård het :rolleyes:

Publicerat

Testade min på riktigt igår kväll.

Satt och spanade efter gris och la apparaten på räcket på tornet. 2 knott var allt jag fick uppleva och ta av daga.

Kompisen messade efter 2 timmar och ville ge sig för myggen var olidlig, jag hade kunnat sitta hela natten :rolleyes:

Publicerat

Ja vad ska man säga. Var ut och fiskade och vid lägerelden testade jag den under några timmar. Värdelöst... Blev ingen som helst skillnad. Iofs har jag aldrig nånsin varit med om så mycket norrbottniska mygg som det var. Nä i fortsättningen kör jag på min englandsköpta djungelolja.. Den funkar <_<