Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

myggdödare

Featured Replies

Publicerat

Verkar som myggen norr över är tuffare eller helt enkelt så mycket (för mycket)

men det finns ju en chans att något i hanteringen kanske inte är rätt

1. Är den tänd, kolla i lilla fönstret att den brinner

2. Är det en beggangnad kemmatta som legat i luften ett tag kanske ?

Jag tycker det låter märkligt att den inte skulle fungera just i norrland när den funkar

för alla andra, säger inte att ni har fel utan bara förvånad faktiskt.

• Svar 62
  • Visningar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Samma här, det är ju flera som säger så nu.. Just längre norröver är den inte funktionell. Konstigt faktiskt.

Publicerat
  • Författare

Min chef har köpt sig en och han var skit nöjd med den för ny gick det sitta ute i hans stuga så nog verkar dem funka på myggen i norr med :D

Publicerat

Köpte en ThermaCell igår och testade på skjutbanan funkade fint fast det blåste rejält så myggen var inte så plågande. Har testat dessa plattor tidigare funkar toppen i tält och små stugor brukar använda en tom ölburk och värmeljus funkar lika bra.

Publicerat
  • Författare
Köpte en ThermaCell igår och testade på skjutbanan funkade fint fast det blåste rejält så myggen var inte så plågande. Har testat dessa plattor tidigare funkar toppen i tält och små stugor brukar använda en tom ölburk och värmeljus funkar lika bra.

Jo i stugan har jag sån där man stoppar i eluttaget med plattor och kör även med värmeljus och plattor i en ölburk ute där men ska nog investera i en thermacell då man inte kan använda det man redan har :D

Publicerat

Såg att Jula sålde en sån där. Köpte en billig variant: http://www.jula.se/myggskramma-134437 som fungerade förvånanansvärt bra. Men denna variant kräver ju vägguttag men passar perfekt hemma på verandan! 50:- för att bli kvitt myggen. Årets bästa affär so far!

Publicerat

Vägguttags-varianten har vi i stallet, funkar alldeles utmärkt.

• 1 month later...
Publicerat

Har hårdtestat min under sommaren nu. Funkar bra både i Västerbotten och Norrbotten, avsevärt mindre mygg även om det inte blev helt myggfritt kring midsommar, men det vore nog en omöjlighet.

Däremot så är det ingen höjdare om man måste starta om den under vakjakten, åtminstone min kräver åtskilliga tryck på knappen innna den tänds, och det hörd högt över fälten.

Publicerat
Har hårdtestat min under sommaren nu. Funkar bra både i Västerbotten och Norrbotten, avsevärt mindre mygg även om det inte blev helt myggfritt kring midsommar, men det vore nog en omöjlighet.

Däremot så är det ingen höjdare om man måste starta om den under vakjakten, åtminstone min kräver åtskilliga tryck på knappen innna den tänds, och det hörd högt över fälten.

Jag har också hårdtestat min nu, och den funkar även bra när man går med hund, hänger på midjebältet och stör inte det minsta.

Min är lika vid tändningen, det krävs flertalet snabba tryck för att höra det lilla poffet, där skulle tillverkaren behöva titta över om det inte skulle vara en kraftigare tändare än den som är.

Men i övrigt så är jag otroligt nöjd med min, och den få 9 av 10 poäng, hade tändaren funkat bättre hade det blivit 10 p. :blush:

Publicerat

Testa låt gasen vara på i 5-10 sekunder före ni trycker. Brukar räcka med 1 gång då. :) mvh

Publicerat
Testa låt gasen vara på i 5-10 sekunder före ni trycker. Brukar räcka med 1 gång då. :) mvh

Tack för tipset, skall testas.

Publicerat
  • Författare

Här uppe i norr försvann ju myggen så tidigt så hann aldrig köpa mig någon myggdödare :lol:

Publicerat

Vart betydligt bättre om gasen fick gå en tio sekunder innan, tänkde direkt på nästan alla försök.