Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är det någon som vill höra storyn?

Featured Replies

Publicerat

Du tippsade väl polisen om kvinnan du pratade med tidigare, folk med dreadlocks är ju alltid haschpåverkade, det vet ju alla.

Publicerat
  • Författare

Hm... det slog mig nu att detta hade varit ett fantastiskt dåligt tillfälle att återberätta den gamla Lindemansketchen...

Lindeman: Får man kalla en konstapel för svin?

Konstapeln: NEJ, det får man inte!

Lindeman: Men får man kalla ett svin för konstapel?

Konstapeln: Eh... nja... jo, det får man väl...

Lindeman: Tack konstapeln, då vet jag!

:PB);):D:D

Publicerat
Hm... det slog mig nu att detta hade varit ett fantastiskt dåligt tillfälle att återberätta den gamla Lindemansketchen...

Lindeman: Får man kalla en konstapel för svin?

Konstapeln: NEJ, det får man inte!

Lindeman: Men får man kalla ett svin för konstapel?

Konstapeln: Eh... nja... jo, det får man väl...

Lindeman: Tack konstapeln, då vet jag!

:DB);):DB)

:D:D:P

Älskar Lindeman!

Men i det här fallet kan vi väl knappast klaga på farbror blå.

Någon anmäler skottlossning. Klart positivt att de kollar upp det istället för att anta att det säkert bara är en kvällspigg jägare som varit ute för att skjuta in bössan. Jag har överlag inget större förtroende för farbror blå. Men i det här fallet tycker jag deras agerande verkar OK. Kanske något överambitiöst men hellre det än tvärt om...

MVH // Henrik

Publicerat
OK, dags för en "liten" rekapitulering!

Jag berättade vem jag är, och förklarade att jag jagar på denna mark och att jag har rätt att skjuta 5000 skott per år från samma plats innan jag behöver anmäla detta som en skjutbana till länsstyrelsen.

Jösses, blåljus bara för att du lämnat felaktiga upgifter <_< !

Publicerat

Då Bengt är en lugn person och väldigt saklig så tror jag att kallingarna klarade sig utan bromsspår, det som är värst är att man vet inte vilken happytrigger man möter eller nervös vådaskjutare, polisen hade åtminstone koll på läget eftersom han fattade galoppen rätt kvickt, kan tänka mig att en del hade betydligt högre puls än Bengt på det där uppdraget! ;)

Publicerat
Då Bengt är en lugn person och väldigt saklig så tror jag att kallingarna klarade sig utan bromsspår, det som är värst är att man vet inte vilken happytrigger man möter eller nervös vådaskjutare, polisen hade åtminstone koll på läget eftersom han fattade galoppen rätt kvickt, kan tänka mig att en del hade betydligt högre puls än Bengt på det där uppdraget! ;)

Kommer ihåg den oskyldiga killen engelska Polisen sköt i tunelbanan efter bussprängningen för några år sen... :D

• 2 months later...
Publicerat

Herr Berg:

Jag berättade vem jag är, och förklarade att jag jagar på denna mark och att jag har rätt att skjuta 5000 skott per år från samma plats innan jag behöver anmäla detta som en skjutbana till länsstyrelsen.

Det här skulle jag vilja veta mer om.

Var kan man få tag i info som denna. :P Har nämligen totat i hop en egen liten "bana" (ställe att skjuta in bössor och öva på) och då kan det vara bra att veta.

Mvh//Matte.

Publicerat
Herr Berg:

Det här skulle jag vilja veta mer om.

Var kan man få tag i info som denna. :rolleyes: Har nämligen totat i hop en egen liten "bana" (ställe att skjuta in bössor och öva på) och då kan det vara bra att veta.

Mvh//Matte.

Ställ frågan på förbundets area så skall du se att Ola hjälper till!

Publicerat

Ok. :rolleyes:

tackar.