Publicerat Augusti 9, 201015 yr Jasså, det har börjat piggnas till i Norrbo igen Ingen fara full fart på söndag morgon tur man kan hålla i gen Varit i skogen nåt ?
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Dåligt med det, bara nypt en enda. Får se om det blir nån snabbis ikväll kanske
Publicerat Augusti 9, 201015 yr En liten fråga gillar grävlingar havre? Är det värt att leta efter dem runt fält där man odlar havre? (Nu när den är mjölkig) jag sköt en i kanten i veckan och undrar om det är vanligt att de drar sig just hit!
Publicerat September 2, 201015 yr Var väldigt lite skrivet i den här tråden. Jagar ni inte? För Lina går det skapligt. Vi är uppe i 21 nu. Sen får jag väl erkänna att Funny inte fått så många chanser, har bara blivit en för henne. Har även skjutit ett par för kompisens hund.
Publicerat September 5, 201015 yr Författare Var väldigt lite skrivet i den här tråden. Jagar ni inte? För Lina går det skapligt. Vi är uppe i 21 nu. Sen får jag väl erkänna att Funny inte fått så många chanser, har bara blivit en för henne. Har även skjutit ett par för kompisens hund. 21grävlingar!!!!!!!!!! jobbar du heltid med det också? =) hur många gånger har du varit ute då?
Publicerat September 8, 201015 yr 21grävlingar!!!!!!!!!!jobbar du heltid med det också? =) hur många gånger har du varit ute då? Old news! Vi ligger på 26+3 för mina kräk just nu. Vet inte hur många gånger vi varit ute, enligt mig aningen för lite. Men tror nog att om man slår ut det att vi snittar över 2 per gång. Vilket är skamgränsen.
Publicerat September 13, 201015 yr Nu får ni ta och skärpa till er. Går väl inte bara att jaga ett par gånger i början på augusti när det är varmt och skönt. Nu vill vi se lite inrapporterade grävlisar. Tjejerna är uppe i 32 nu.
Publicerat September 13, 201015 yr Nån som varit ute i helgen? Är det någon rörelse? Igår kväll nada... Gör ett försök till ikväll! //jonas
Publicerat September 13, 201015 yr Nån som varit ute i helgen? Är det någon rörelse?Igår kväll nada... Gör ett försök till ikväll! //jonas Nog är de i rörelse. Tror det är 7 vi skjutit senaste veckan, så det är bara att jaga på. Har ni skjutit många?
Publicerat September 13, 201015 yr 4! Ordningen är återställd från o med i fredags! = Laika tiken sätter på Wachtelhanen:-) Så av förklarliga skäl så har det varit jaktstopp ett par veckor medans hon svassjade omkring... //j
Publicerat September 13, 201015 yr 4! Ordningen är återställd från o med i fredags! = Laika tiken sätter på Wachtelhanen:-) Så av förklarliga skäl så har det varit jaktstopp ett par veckor medans hon svassjade omkring... //j Ja då har du lite jakt att ta igen.
Publicerat September 13, 201015 yr Jepp! Satt och stirrade efter bockar en stund igårkväll innan släpp, annars har det mest blivit pippifåglar! Har upptäckt en ny lockpipa för gäss!! Ett par snabba hagelsmällar och så lyfter gässen från granåkern 400-500 meter bort och bestämmer sig för att slå i vårt andvatten Men sicken otur där står ju jag //jonas
Publicerat September 15, 201015 yr Skjöt första igår kväll för min Laikakorsning. Hade uppe två till som desvärre gick i gryt. Hur tuff måste hunden vara för att få stopp på dom? /Peter
Publicerat September 15, 201015 yr Skjöt första igår kväll för min Laikakorsning. Hade uppe två till som desvärre gick i gryt.Hur tuff måste hunden vara för att få stopp på dom? /Peter Inte särskilt tuff. Men aktiv och rörlig.
Publicerat September 15, 201015 yr Blev en för oss igår också. Så var det en till som vi inte fick skjuta för gubben som ägde busken grävlingen stod inunder. När jag tog bort hunden så stack grävlingen in under gubbens uthus! Konstiga mäniskor som vill ha grävlingar under uthusen
Publicerat September 15, 201015 yr Blev en för oss igår också. Så var det en till som vi inte fick skjuta för gubben som ägde busken grävlingen stod inunder. När jag tog bort hunden så stack grävlingen in under gubbens uthus! Konstiga mäniskor som vill ha grävlingar under uthusen I det läget skulle man haft med sig en håv.
Publicerat September 15, 201015 yr Inte särskilt tuff. Men aktiv och rörlig. Ok, med lite erfarenhet borde det bli bra. Hon är otroligt kvick i vändningarna. /Peter
Publicerat September 16, 201015 yr Sköt säsongens första ståndräv för Funny igår. En ungräv som hon ställt i syrénbusken hemma i trädgården. Är ju ingen grävling men jag rapporterar allt med huggtänder som skjuts på stånd.
Publicerat September 16, 201015 yr Sköt säsongens första ståndräv för Funny igår. En ungräv som hon ställt i syrénbusken hemma i trädgården. Är ju ingen grävling men jag rapporterar allt med huggtänder som skjuts på stånd. Grattis! Var det första för henne? För visst brukar det vara lina som står för dom.
Publicerat September 16, 201015 yr Grattis!Var det första för henne? För visst brukar det vara lina som står för dom. Andra. Har skjutit en skabbis för henne.
Publicerat September 16, 201015 yr Var för första gången ute på jakt efter grävling med hund nu i natt, vi fick 3 stycken på 1 timme och 40 minuter, vilket vi är mycket nöjda med. var riktigt spännande speciellt när den sista var djupt inne i en hagtorns häck tillsammans med grävlingen, tur att man har lite vikt att lägga på för att ta sig igenom. Tyvärr skulle han som har hunden jobba vid 05:00 så vi bört 22:40 ungefär, dock är det på det igen nästa vecka! Bjuder på en liten bild