Publicerat September 28, 201015 yr Bidde iaf en midre ikväll, men det kommer att bli intressant att se vad kameran kommer att berätta. För jag var ganska så säker att jag smög på något annat.
Publicerat September 29, 201015 yr Var ute 2,5h på hemmamarken igår kväll. Inte ett liv. Kan inte fatta detta?
Publicerat September 29, 201015 yr Var ute 2,5h på hemmamarken igår kväll. Inte ett liv. Kan inte fatta detta? Jag såg tre grävlingar förutom den jag sköt. Men dom var på för långt avstånd. Men fördelen är att man börjar veta ungf var det är tjänligt.
Publicerat September 29, 201015 yr Jag såg tre grävlingar förutom den jag sköt. Men dom var på för långt avstånd. Men fördelen är att man börjar veta ungf var det är tjänligt. Ikväll är det kört. Ska mecka extraljus på bilen May the Lightforce be with me Imorn kväll skulle vi kunna köra igen?
Publicerat September 29, 201015 yr Ikväll är det kört. Ska mecka extraljus på bilen May the Lightforce be with me Imorn kväll skulle vi kunna köra igen? Ja förtusan! Jag har två st som gäckat mig ett tag nu, tror det börjar vara dags för dom att träffa hunden. Tror efter 20:00 är allt fritt!
Publicerat September 29, 201015 yr Ja förtusan! Jag har två st som gäckat mig ett tag nu, tror det börjar vara dags för dom att träffa hunden. Tror efter 20:00 är allt fritt! Låter bra. Då ses vi på gården 20.10?
Publicerat September 29, 201015 yr Gårdagskvällens grävlingsjakt blev grisrace i stället. Planen var att låta vorstehn söka av ett par stubbar och skogskanterna i närheten av ett par gryt. I stället för grävling kom 3-4 stora grisar + minst 10 små farande emot mig på en vetestubb/klöverfält, men när jag tände lampan så vek de av och rundade mig. Vorstehn gick i kapp och hörde att han "gurglade" vid närkontakt. Sen kom det en eftersläntrare som han fick stopp på och avlossade några ståndskall, innan grisen tyckte det räckte och pilade in i skogen. Blev lite onödigt spännande där ett tag med (endast) 22:an i näven... /Må
Publicerat September 29, 201015 yr Ja verkligen go Max, tråkigt att du inte kunde "tända upp" på någon av de mindre, eller var det bara frågan om mjölkpakets storlek så att det inte var aktuellt ändå? Nåja ni fick jagat, det är det viktiga. /Christian
Publicerat September 29, 201015 yr Ja verkligen go Max,tråkigt att du inte kunde "tända upp" på någon av de mindre, eller var det bara frågan om mjölkpakets storlek så att det inte var aktuellt ändå? Nåja ni fick jagat, det är det viktiga. /Christian Tror inte att det hade blivit nått skjutet även om 308-an hade varit med. Gick lite för snabbt och lite långt håll. Det var där vi passade på duvor under kraftledninngen, om du minns. Vi såg ju lite bök där. /Må
Publicerat September 30, 201015 yr Blev en grävare igår kväll. Började att köra med munkorgen på Nora men efter en stund när hon kom tillbaka satt den på sniskan så jag plockade av den. Dröjde väl tio minuter efter det så var det igång. Vid en foderplats hittade hon en liten grining sak som dök ner i ett dike med vass. Zelda hade anslutit också så det var bra sång i den klara höstkvällen. Hedrade Musköt med att skjuta bom i i första skottet Gick fram och sköt och som vanligt när det smällt så kastar sig hundarna på grävlingen. Men jag tyckte att den var i piggaste laget för att ha fått ett piller i kolan så jag gick in och kollade närmare och visst. Den var oskadd Så då fick jag peta i ett skott till och sagan tog slut. Messade Musköten som svarade i samma ögonblick med en bild på deras första Vi gick på en grävling som for in i ett sumpområde medan hundarna låg ute på sök och när hundarna kom tillbaka hade grävlingen hunnit hitta nåt hål att krypa ner i för hundarna skrotade runt ett bra tag men hittade på den Det som var glädjande var att Zelda var den som dök in först på spåret, Nora var ju lite längre bort från början så hon kom av förståeliga skäl lite efter. En klar och härlig kväll, två galet skitiga hundar, en bitch (som fumlade med videokameran så det inte blev nåt inspelat) och jag tackade för oss och åkte hem strax efter tio. Nu är ju frågan... Blev det 1-1 i matchen eller fick vi tokspö av gnällspiken från Växjö (som förmodligen var ute hela natten)?
Publicerat September 30, 201015 yr Gå hem vid 22!?! Vi släppte inte förrän 21,10. Tog väl 2 min att fixa den första. Men sen gick det trögt, blev bara en till. Men det visade sig att de hållit efter dem rätt bra tidigare. Hade bara Lina lös igår, var nr 32 o 33 för henne i höst.
Publicerat September 30, 201015 yr Var jättefundersam på varför greflingarna inte ville vara ute igår, bra väder, lämplig vind, inge regn.. Hur kinkiga kan dom vara? Funderar på om jag ska lägga ut lite vete på ett ställe, som gör att dom måste sträcka på benen lite.
Publicerat September 30, 201015 yr Ja, vi kan ju räkna på antalet grävlisar/timme Jag hoppas att nå 10 grimbarts innan de kryper ner för vintern. Korpserien jämfört med er men ändå
Publicerat September 30, 201015 yr Ja, vi kan ju räkna på antalet grävlisar/timme Jag hoppas att nå 10 grimbarts innan de kryper ner för vintern. Korpserien jämfört med er men ändå Det finns inga genvägar till bra grävlingjakt... Helt klart så blir det fler skjutna om man är ute och jagar. 10? då får jag nog snart låta Funny jaga lite så ni inte slår henne.
Publicerat September 30, 201015 yr Imponerad av er killar att ni fortfarande orkar hålla på!!! När sover ni? Eller vad går ni på kanske man ska fråga? Får väl släppa nån av hundarna nån kväll, ni ger mig nästan dåligt samvete / ekebo
Publicerat September 30, 201015 yr Imponerad av er killar att ni fortfarande orkar hålla på!!!När sover ni? Eller vad går ni på kanske man ska fråga? Får väl släppa nån av hundarna nån kväll, ni ger mig nästan dåligt samvete / ekebo Har sagt det tidigare, sömn är överreklamerat. Har du inte ens hunnit testa mastodontgrävlingen?
Publicerat September 30, 201015 yr Har sagt det tidigare, sömn är överreklamerat. Har du inte ens hunnit testa mastodontgrävlingen? Nej men den finns med på "hinna med listan". Har ägnat mig åt annan jakt med hundarna ett tag nu. / ekebo
Publicerat September 30, 201015 yr Har ägnat mig åt annan jakt med hundarna ett tag nu./ ekebo Sån lyx har ju inte jag , så jag får hålla till godo med grävlingarna.
Publicerat September 30, 201015 yr Musök: Hur länge brukar då jaga grävling om du inte har tillräckligt med grisjakter etc. för hundarna?
Publicerat September 30, 201015 yr Musök: Hur länge brukar då jaga grävling om du inte har tillräckligt med grisjakter etc. för hundarna? Normalt så blir det väl bara fram till älgjaktsstarten som det blir någon ordning på det. Men det kan ju bli nån gång senare också. Det senaste på året jag skjutit någon är 23/11. Men ett år när det var milt så jagade vi i februari, även om vi inte lyckades skjuta någon.
Publicerat September 30, 201015 yr En liten tur härom kvällen resulterade i denna 12kg En liten film /Johan
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Blev en för Stella igår. Den tredje för säsongen (vi kom igång sent). Även denna hade lyckats ta sig in under en sten men hon kom in och drog ut den när den var skjuten. Hoppas hon lär sig att få stopp på dom så man får skjuta någon ovan mark oxå. Är det någon risk att ligga och skjuta in under klippblock med en 22WM? Att det ska studsa tillbaka något menar jag? /Peter
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Blev lite ofrivillig grävlingjakt ikväll. Kaxi smet och jag fann honom efter nån timme under en lagård en km hemmifrån. Efter lite mickel och förklarande för sommargästerna vilka har stället kom jag åt att skjuta. En galt på 15,5 kg! /ekebo