Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävlingjakten!

Featured Replies

Publicerat

Kom igen nu. Har alla slutat jaga?

Vi är uppe på 37 nu.

• Svar 114
  • Visningar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Kom igen nu. Har alla slutat jaga?

Vi är uppe på 37 nu.

Jag ska ut i kväll och se om jag kan få nr 2 för laikakorsningen. Hon har helt klart fattat tycke för grävlingjakt men de flesta har gått i gryt. Förhoppningsvis lär hon sig något varje gång så hon kan få stopp på dom.

/Peter

Publicerat
Jag ska ut i kväll och se om jag kan få nr 2 för laikakorsningen. Hon har helt klart fattat tycke för grävlingjakt men de flesta har gått i gryt. Förhoppningsvis lär hon sig något varje gång så hon kan få stopp på dom.

/Peter

Bidde ingen grävling igår :lol: .

Stella hittade två stycken. Den första blev det stånd på och jag kom fram efter ca 10minuter men när jag hade 40m kvar så gick den i ett litet gryt under en stubbe tillräckligt djupt för att man inte skulle komma åt den utan grävning. Nästa upptag blev omväxlande stånd och drev. Efter ett par minuter var den i gryt.

Undrar varför hon inte får stopp på dom?

/Peter

Publicerat

Bidde tre igår.

Story i jaktdagboken :lol:

Publicerat
Bidde tre igår.

Story i jaktdagboken :lol:

Hehe , personligen tror jag att det skulle kunna gå rätt fort att komma upp i vettiga tal...

Måste få 25 inlägg så jag får se vad du skrev om gårkvällen! :)

Tack btw!

Publicerat

Vart två i förrgår under jakt på gris i majsen ..Två bonusgrävlingar alltså för Kolan :lol: mer i jaktdagboken.

Publicerat

Sköt en liten vid 18.50 för Funny igår. Var egentligen ute och letade älg och gris.

Publicerat

Vi sköt nr 31 för Lina i natt. En stor ilsk hane som attackerade "Burken" men som fick bly som betalning.

Hade även en som smet in under en ladugård. Fick ge upp den fastän grytlaikan gjorde ett fint jobb.

Publicerat

Hade äran att få skjuta en grävling för min finnspets i fredags :excl: Därmed är hans första vilt fällt!

Publicerat
Hade äran att få skjuta en grävling för min finnspets i fredags :lol: Därmed är hans första vilt fällt!

Då får man passa på att säga GRATTIS!

Publicerat

Instämmer, stort grattis.

På onsdag ser det ut att bli ett nytt grävlingrace där jag var sist. Musköten kan väl skicka ett påminnelsesms om munkorg strax före åtta på onsdag kväll... :lol:

Publicerat
Instämmer, stort grattis.

På onsdag ser det ut att bli ett nytt grävlingrace där jag var sist. Musköten kan väl skicka ett påminnelsesms om munkorg strax före åtta på onsdag kväll... :lol:

Och munkavle... :)

Publicerat
Och munkavle... :rolleyes:

Äh, eftersom att det finns lite grävlingar att ta av, så e det väll lika bra att visa upp dom..

Publicerat
Äh, eftersom att det finns lite grävlingar att ta av, så e det väll lika bra att visa upp dom..

Det trafikoffret han hittade i augusti börjar tappa håret nu så han får snart hitta en ny att fotografera... :huh::rolleyes:

Publicerat
Det trafikoffret han hittade i augusti börjar tappa håret nu så han får snart hitta en ny att fotografera... ;):lol:

Haha, du är ju störd på riktigt :lol:

Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 B)

Björn, du är säkert välkommen du också -_- Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt :P

Publicerat

Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 :P

Björn, du är säkert välkommen du också -_- Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt ;)

Va bra! Då har den ju slutat lukta nu. :lol:

Känns nog lite jobbigt med det avståndet, eftersom vi alltid brukar jaga oss hemåt. Skulle ju ta flera veckor innan vi var hemma. B)

Publicerat

Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 B)

Björn, du är säkert välkommen du också :lol: Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt :P

För tusan, fler hundar och förare ute, och sen säger man tex start 20:30 avslut 22:00. Flest vinner och får skryträttigheter -_-

Vi får se vad jag kan ordna ;)

Eller ska man ha var sin kväll för att inte hundarna ska gå ihop sig?

Publicerat
Va bra! Då har den ju slutat lukta nu. :lol:

Känns nog lite jobbigt med det avståndet, eftersom vi alltid brukar jaga oss hemåt. Skulle ju ta flera veckor innan vi var hemma. -_-

Just ja, då får du ju åka utanför 70-skyltarna och dä går ju inte :lol:

Publicerat

tack ska ni ha ^_^ Vet ni när grävlingarna brukar gå in i grytet för vintern på ett ungefär? Är de vid först vid december eller?

Publicerat
tack ska ni ha :rolleyes: Vet ni när grävlingarna brukar gå in i grytet för vintern på ett ungefär? Är de vid först vid december eller?

Det senaste jag skjutit någon är 23/11. Fast vi har haft grävling på benen i februari ett år när det var milt.

Publicerat
Det senaste jag skjutit någon är 23/11. Fast vi har haft grävling på benen i februari ett år när det var milt.

okey.. jo jag vet folk som skjutit grävling på rävåteln på vintern.

Publicerat

nog är det 50% större risk att hitta dom i gryten nu än för 1månad sedan..

Publicerat

I kväll skjöt jag nr 2 för min Laikakorsning :rolleyes:

Den hade krypit under i ett stenskravel så det blev inget regelrätt ovanjord stånd men den var lätt och komma åt och Stella drog ut den när den var skjuten.

/Peter

Publicerat
I kväll skjöt jag nr 2 för min Laikakorsning :rolleyes:

Den hade krypit under i ett stenskravel så det blev inget regelrätt ovanjord stånd men den var lätt och komma åt och Stella drog ut den när den var skjuten.

/Peter

grattis till dig! Roligt när de börjar låssna för hunna!

Publicerat

blåste rätt hårt igår, så grävlingarna lyste med sin frånvaro.

Men vi fick och iaf en frisk promenad! :blush:

Ny dag med nya tag!