Publicerat September 22, 201015 yr Kom igen nu. Har alla slutat jaga?Vi är uppe på 37 nu. Jag ska ut i kväll och se om jag kan få nr 2 för laikakorsningen. Hon har helt klart fattat tycke för grävlingjakt men de flesta har gått i gryt. Förhoppningsvis lär hon sig något varje gång så hon kan få stopp på dom. /Peter
Publicerat September 23, 201015 yr Jag ska ut i kväll och se om jag kan få nr 2 för laikakorsningen. Hon har helt klart fattat tycke för grävlingjakt men de flesta har gått i gryt. Förhoppningsvis lär hon sig något varje gång så hon kan få stopp på dom./Peter Bidde ingen grävling igår . Stella hittade två stycken. Den första blev det stånd på och jag kom fram efter ca 10minuter men när jag hade 40m kvar så gick den i ett litet gryt under en stubbe tillräckligt djupt för att man inte skulle komma åt den utan grävning. Nästa upptag blev omväxlande stånd och drev. Efter ett par minuter var den i gryt. Undrar varför hon inte får stopp på dom? /Peter
Publicerat September 23, 201015 yr Bidde tre igår. Story i jaktdagboken Hehe , personligen tror jag att det skulle kunna gå rätt fort att komma upp i vettiga tal... Måste få 25 inlägg så jag får se vad du skrev om gårkvällen! Tack btw!
Publicerat September 23, 201015 yr Vart två i förrgår under jakt på gris i majsen ..Två bonusgrävlingar alltså för Kolan mer i jaktdagboken.
Publicerat September 24, 201015 yr Sköt en liten vid 18.50 för Funny igår. Var egentligen ute och letade älg och gris.
Publicerat September 26, 201015 yr Vi sköt nr 31 för Lina i natt. En stor ilsk hane som attackerade "Burken" men som fick bly som betalning. Hade även en som smet in under en ladugård. Fick ge upp den fastän grytlaikan gjorde ett fint jobb.
Publicerat September 26, 201015 yr Hade äran att få skjuta en grävling för min finnspets i fredags Därmed är hans första vilt fällt!
Publicerat September 27, 201015 yr Hade äran att få skjuta en grävling för min finnspets i fredags Därmed är hans första vilt fällt! Då får man passa på att säga GRATTIS!
Publicerat September 27, 201015 yr Instämmer, stort grattis. På onsdag ser det ut att bli ett nytt grävlingrace där jag var sist. Musköten kan väl skicka ett påminnelsesms om munkorg strax före åtta på onsdag kväll...
Publicerat September 27, 201015 yr Instämmer, stort grattis.På onsdag ser det ut att bli ett nytt grävlingrace där jag var sist. Musköten kan väl skicka ett påminnelsesms om munkorg strax före åtta på onsdag kväll... Och munkavle...
Publicerat September 27, 201015 yr Och munkavle... Äh, eftersom att det finns lite grävlingar att ta av, så e det väll lika bra att visa upp dom..
Publicerat September 27, 201015 yr Äh, eftersom att det finns lite grävlingar att ta av, så e det väll lika bra att visa upp dom.. Det trafikoffret han hittade i augusti börjar tappa håret nu så han får snart hitta en ny att fotografera...
Publicerat September 27, 201015 yr Det trafikoffret han hittade i augusti börjar tappa håret nu så han får snart hitta en ny att fotografera... Haha, du är ju störd på riktigt Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 Björn, du är säkert välkommen du också Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt
Publicerat September 27, 201015 yr Haha, du är ju störd på riktigt Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 Björn, du är säkert välkommen du också Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt Va bra! Då har den ju slutat lukta nu. Känns nog lite jobbigt med det avståndet, eftersom vi alltid brukar jaga oss hemåt. Skulle ju ta flera veckor innan vi var hemma.
Publicerat September 27, 201015 yr Haha, du är ju störd på riktigt Jag hittade den faktiskt i augusti... 2007 Björn, du är säkert välkommen du också Du får ju offra dig lite för bra grävlingjakt För tusan, fler hundar och förare ute, och sen säger man tex start 20:30 avslut 22:00. Flest vinner och får skryträttigheter Vi får se vad jag kan ordna Eller ska man ha var sin kväll för att inte hundarna ska gå ihop sig?
Publicerat September 27, 201015 yr Va bra! Då har den ju slutat lukta nu. Känns nog lite jobbigt med det avståndet, eftersom vi alltid brukar jaga oss hemåt. Skulle ju ta flera veckor innan vi var hemma. Just ja, då får du ju åka utanför 70-skyltarna och dä går ju inte
Publicerat September 27, 201015 yr tack ska ni ha Vet ni när grävlingarna brukar gå in i grytet för vintern på ett ungefär? Är de vid först vid december eller?
Publicerat September 27, 201015 yr tack ska ni ha Vet ni när grävlingarna brukar gå in i grytet för vintern på ett ungefär? Är de vid först vid december eller? Det senaste jag skjutit någon är 23/11. Fast vi har haft grävling på benen i februari ett år när det var milt.
Publicerat September 27, 201015 yr Det senaste jag skjutit någon är 23/11. Fast vi har haft grävling på benen i februari ett år när det var milt. okey.. jo jag vet folk som skjutit grävling på rävåteln på vintern.
Publicerat September 27, 201015 yr nog är det 50% större risk att hitta dom i gryten nu än för 1månad sedan..
Publicerat September 27, 201015 yr I kväll skjöt jag nr 2 för min Laikakorsning Den hade krypit under i ett stenskravel så det blev inget regelrätt ovanjord stånd men den var lätt och komma åt och Stella drog ut den när den var skjuten. /Peter
Publicerat September 27, 201015 yr I kväll skjöt jag nr 2 för min Laikakorsning Den hade krypit under i ett stenskravel så det blev inget regelrätt ovanjord stånd men den var lätt och komma åt och Stella drog ut den när den var skjuten. /Peter grattis till dig! Roligt när de börjar låssna för hunna!
Publicerat September 28, 201015 yr blåste rätt hårt igår, så grävlingarna lyste med sin frånvaro. Men vi fick och iaf en frisk promenad! Ny dag med nya tag!