Publicerat Oktober 10, 20169 yr Ok hade ingen aning om det. Men vet du om det var en m98 eller automat bössan som han sköt med vid olyckan?
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Laddat 200 smällar 6,5x55 ikväll, hoppas M96an håller ihop Inga tecken på haveri än iaf. Ska till en vapentekniker å låta han utföra en komplett kontroll av bössan. Den är ombyggd så den ser ut som vilket modernt vapen som helst var så när jag köpte. Funderar på ett sånt där paket i 308 finns ju olika bössor från ca 9k till 16k nån som har nåt tips?
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Skall du ha nytt tycker jag Tikka T3 är en väldigt prisvärd bössa, men annars är begagnat bästa sättet att få mest för pengarna!
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Hejsan. Jo Tikkan ligger som i min skalles kundkorg men är det värt pengarna emot tex en Ruger som är billigare?
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Aldrig haft ett nytt vapen. Ekonomin har förr aldrig tillåtit det men nu har jag lite stålar så jag bara funderar lite. Skulle vara skithäftigt att få packa upp en ny bössa
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Ny bössa kan du köpa i framtiden när du är i ett bättre ekonomiskt läge. Bättre att satsa på begagnat nu. Tikka T3 är bättre än Ruger alla dagar i veckan, men det är min åsikt och inget alla håller med om...? Grejen är att köper man begagnat så får man en premiumbössa (ok, inte Rigby och liknande men typ Sako och Sauer exempelvis) för samma pengar som en billig ny, och du kan ju gissa vad som är bäst i längden
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Känns så. Tack för tipset. Funderingar pågår, går hit å dit i skallen.